Poes bang voor kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Patrickleeuwe
Kitten

Poes bang voor kitten

Bericht door Patrickleeuwe »

Sinds een paar dagen hebben wij een nieuwe kitten (floor)
We hadden er al 2 ( een 2 jarige kater (hero) en een 2 maanden oude poes(lila)
Nou accepteerde Hero haar al vrij snel maar lila heeft het er moeilijk mee.
ze Gromt , Blaast, en soms slaat ze waarna ze snel wegrent.
Floor reageert hier amper op en speelt vrolijk verder
Me vriendin heeft het er erg moeilijk mee en is bang dat ze er 1 weg moet doen

Ik had al gelezen dat we ze niet op de juiste manier aan elkaar hadden voorgestelt.
maar we hadden ivm vlooien niet echt een keus dan der in de grootste kamer te zetten (ipv de slaapkamer ) hierdoor voelt lila zich een beetje verstoten gok ik, we hebben nu 2 kattenbakken 1 inde slaap en 1 in de woonkamer .
We houden ze allemaal binnen trouwens ( geen tuin +slechte buurt )

Advies graag :-(

Patrick
pinguin
Tijger
Tijger

Re: Poes Bang voor kitten

Bericht door pinguin »

zou er nog een extra kattenbak bij zetten. regel is katten plus een bak extra.
je geeft aan dat je er pas een paar dagen heb. een introductie heeft tijd nodig. een kat heeft floor al geacepteerd. das vrij snel. die andere heeft misschien wat meer tijd nodig.
probeer eens of ze samen kunnen spelen?
ik zou ze gewoon lekker de hele tijd bij elkaar laten. tenzij je het echt niet vertrouwd dan zou ik er eentje appart zetten als je weg gaat.
je kan ook proberen wat valeriaan te druppelen op een doekje en die door de kamer heen wapperen.
wat bij sommige katten wil helpen is een faliway stekker. maar die is niet goedkoop.

er zijn zoveel tips hier op het forum. kijk daar eens goed rond.
geef het tijd.
heb net een 6mnd oude kat bij een 5jr oude kat gezet. zonder appart te zetten. ik laat ze het maar uit zoeken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Patrickleeuwe
Kitten

Hm ja bedankt voor de snelle reactie!
En ja we hebben niet zo superveel ruimte over een 3e kattenbak .en Ja zolang we er zijn houden we alle deuren open om te wennen , ja we proberen het samen spelen maar ze blijft wegrennen /confronteren , Maar volgens mij is het ook precies de tijd dat Lila de leiding wil pakken over hero, we kijken het even aan :) bedankt
Patrickleeuwe
Kitten

Hm er is nu wel wat veranderd . Lila jaagt nu op floor.. Floor rent hulpeloos weg, soms naar ons toe. op schoot. wat moet ik hiermee? ik dacht eerst van laat ze het maar ff uitzoeken maar lila is erg fanatiek ..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou er 2 kattenbakken bij zetten om te beginnen. Op 3 katten heb je 4 bakken nodig. In zoveel mogelijk ruimtes verspreid.
Of je volwassen poes het kitten ooit gaat accepteren is onvoorspelbaar.
Lila niet straffen dat werk averechts.
Misschien helpt valeriaan iets om de scherpe kantjes eraf te halen. Ik adviseer een flesjes vloebare valeriaan bij de apotheek te halen en dat op wat kussentjes en pluche beesten druppelen.
Vaak worden ze dan minder fel en wel knuffelig.
Als het na een week of 6 nog niet verbetert, kun je beter overwegen het kitten te herplaatsen.

Maar voor je zo'n rigoreuze stap neem eerst alles proberen.
Zorg voor waterbakken in diverse ruimtes, als je aldoor brokjes hebt staan, doe dat ook op 2 plekken zodat ze altijd ongestoord kunnen eten.
En alle drie de katten heel veel aandacht en liefde geven.
Lekker knuffelen en veel met ze spelen doet al wonderen voor het zelfvertrouwen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie