Nieuwe kitten in huis

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Nieuwe kitten in huis

Bericht door pearlsofpassion »

De eerste keer dat ik met Luis naar de dierenarts ging heeft hij daarna ook op mijn schoot in slaap gevallen terwijl ik nog aan het overleggen was. Helemaal op zijn gemak (maar hij was ook wel een durfal als kitten, nu nog wel).
De anderen willen meestal zelf al zo snel mogelijk terug in het reismandje en moet je het mandje wegplaatsen als je niet wil dat ze er tijdens het onderzoek al terug in glippen. Zowel katten als konijnen!
Dus ja... Nochtans is enkel Kleintje echt bang voor het mandje om erin te gaan.
De konijnen vang ik ermee door er wat lekkers in de gooien, en ik moet zo'n mandje nog maar neerzetten of Luis en Cuzco zitten er al in (Daphne ook trouwens, maar dat is een uitzonderling bij de konijnen).
Gekke beesten! :-P
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
hcfong
Huiskat
Huiskat

Bericht door hcfong »

Gelukkig is mijn dierenarts heel lief voor de dieren. Ze neemt ruim de tijd om ze op hun gemak te stellen. Ik heb het mandje trouwens gewoon in de huiskamer staan met de deur open, en ze gaan er regelmatig in en dat doen ze nog steeds.
lilie-marie
Kitten

Bericht door lilie-marie »

hallo iedereen !

ook ik ben nieuw hier en hoop een beetje op hulp :)
ik ben vorige week vrijdag 2 kleine kittens van 8weken (broer en zus) gaan ophalen bij mijn vriendin ( 1 voor mezelf en 1 voor mijn zus) en alles ging er relatief goed mee.
Ze aten/sliepen/speelden goed.
Nu had ik eergisteren een zakje natte voeding voor kittens gegeven (wiskas), en vond ik achteraf wat braaksel van blijkbaar 1 van de 2 die het heeft uitgebraakt, maar ik weet niet wie.
We dachten dat dit was omdat we beter de korrels gaven , dus bleven we korrels dan maar voort geven..
Nu gaf ik ze daarnet korrels en vond ik achteraf weer braaksel van blikbaar 1 van de 2 die het uitgebraakt had..
Ik ben wat in paniek omdat ik nu moet gaan werken en ook heel het weekend werk dus er niet mee nr de dierenarts kan tot maandag..
Weet iemand raad?
veder spelen ze god en slapen ze enzo..
dankje alvast !
Lilie-Marie
Plaats reactie