2 poezen overgenomen die helemaal verstard blijven liggen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Re: 2 poezen overgenomen die helemaal verstard blijven liggen

Bericht door achtpuntzes »

oke, had ik overheen gelezen....

tja...

bij ons in het asiel komen veel katten binnen, ook schuwe en zwervers. die gaan eerst in een hok (benchgrootte) en het komt wel vaker voor dat de eerste dagen niet wordt gegeten en gedronken, door de stress van een nieuwe omgeving. zo ken ik een voorbeeld van een (niet eens een schuwe) kater die meer dan een week niet gedronken heeft. maar ook met die is het goedgekomen.

ja, met rust laten met alles binnen handbereik van de poezen, en niets forceren lijkt me het beste...

veel succes... ik hoop dat het snel beter gaat :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

he bah, wat voel je je dan machteloos he. hoop dat ze snel wat ontspannen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Freya13
Poema
Poema

Bericht door Freya13 »

We hebben zo'n twee weken geleden een klein zwart pantertje aka Suzy in huis gehaald.
De eerste dagen hebben we de hele tijd naar Suzy lopen zoeken. Achter de kleerkast, onder de keukenkast, in de bureaulade ... overal verstopte ze zich.
We hebben ze gewoon rustig laten doen. We gingen altijd even kijken maar haalden ze er niet uit. Geleidelijk aan is ze 'verhuisd' naar de ruimte onder het bed, vanwaar ze een aantal dagen de hele boel in de gaten heeft gehouden. Pas na die 'verhuis' is ze voor het eerst op de kattenbak gegaan en is ze voor het eerst komen eten (meer dan 48 uur).
Je zou ze nu moeten zien. Ze loopt intussen buiten in de tuin met de andere katten. Ze sprint rond en rent zich rot ... ze daagt de andere poezen uit om te komen spelen ...
Maar ze blijft redelijk nerveus. Deze middag ging de buurman zijn gras maaien ... Suzy rent naar binnen, onder het bed. Alleen komt ze er nu na enkele minuten zelf van onder, en gaat ze kijken waar dat 'akelige' geluid vandaan komt.
Dus ik denk dat je gewoon eventjes rustig moet afwachten, zeker als je weet dat je poezen heel wat achter de rug hebben moet je ze gewoon veel tijd geven.
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

Hoi Christa
gefeliciteerd met je katten, maar wat een zorgen heb je direct he. Je wilt zo graag dat ze zich thuis voelen, maar nu zijn ze bang, doodsbang..
Ik had in febr jl mijn eerste volwassen kat gekregen, en wat een zorgen heb ik me gemaakt, ze wilde maar niet eten,niet drinken, helemaal niets. Ik moest dwangvoederen vanaf de 3e dag en dan wordt de band ook niet hechter
Ik weet nog dat ik na een week dacht: dit komt nooit goed, ze kan niet wennen...
Overdag zag ik Bientje niet, ik liet 's nachts de slaapkamerdeur open en had water op mijn nachtkastje, opeens dronk ze uit mijn glas, snuffelde aan mijn gezicht en ging spinnend naast mijn hoofd liggen, zo lief
Ze wilde dus wel, maar was te bang. Het heeft een paar weken geduurd, maar toen was het goed
Dat jouw katten met z'n 2en zijn, moet ze steunen. Ik denk dat ze eerdaags of liever , eernachts voorzichtig de boel gaan verkennen...zorg dat alles catproof is, zodat ze niet verschieten als ze iets van de vensterbank af kegelen..
Dwing niets af, laat ze zelf komen
Het komt wel goed en ik hoop dat je net als mij na 1 maand denk: heb ik me daar nu zorgen over gemaakt??
succes
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hoe is het nu met ze. hebben ze ondertussen wat gegeten of gedronken?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie