Kat voor het eerst buiten, lijkt bang en komt niet terug

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat voor het eerst buiten, lijkt bang en komt niet terug

Bericht door castratenkoor »

Owww ja de kans op zwangerschap even vergeten. Dan kun je de ontsnapte poes inderdaad beter snel doen. Beste is ze dan snel samen, maar ja ik begrijp dat dat financieel een probleem is?
Misschien even een maandje lenen van iemand?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kat voor het eerst buiten, lijkt bang en komt niet terug

Bericht door jennli »

Oeps, vergissing. Dacht even dat de kleine schildpad Ayla was. Anyway, goed dat je ze nu wel laat chippen en castreren. Kan je de dierenarts in Sittard aanbevelen (Op den Diek)
Misschien even wat kosten, maar scheelt een hoop stress en rommel als ze beide geholpen zijn.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Roxanne87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 aug 2011 13:25
Locatie: Geleen

Re: Kat voor het eerst buiten, lijkt bang en komt niet terug

Bericht door Roxanne87 »

Zo de oudste van de 2 word vandaag gesteriliseerd, gezien een aantal financiele tegenslagen was het helaas niet mogelijk om ze beide te brengen deze maand dus de jongste is volgende maand aan de beurt. Vind het wel spannend en sneu voor mijn kleine meid haha.
Spike (10) herder via asiel,Ayla (2) htk tijger via zwerfkattensticht, Snooki (1) htk zwart met wit net terug na 10 dagen ontsnapt te zijn :D
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat voor het eerst buiten, lijkt bang en komt niet terug

Bericht door pearlsofpassion »

Nee hoor, sneu is het helemaal niet! Een poes heeft daar echt alleen maar voordelen bij, dan is ze meteen van al die lastige hormonen vanaf. ;-)
(ik ga me niet laten verleiden om die weer eens allemaal op te noemen... )

Hopelijk herstelt ze voorspoedig!
Weet je al of je een rompertje gaat gebruiken? Sommigen gebruiken gewoon eentje van de zeeman, maar speciale dierenrompertjes zijn wel handiger natuurlijk.
Er zijn hier nog mensen die er eentje liggen hebben van toen hun poes geholpen werd, dus als je financieel niet zo breed hebt, kan je misschien eerst eens een oproepje plaatsen? Wie weet woont er wel iemand die eentje heeft in je buurt en kan je het even lenen?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Kat voor het eerst buiten, lijkt bang en komt niet terug

Bericht door Cerna »

Eerst maar eens afwachten of de kat überhaupt aan de hechtingen gaat zitten trekken. Ik heb nog nooit rompertjes of kragen gebruikt en het is altijd goed gegaan.
Over de wond wordt meestal een soort coating gespoten en dat schijnt heel vies te zijn; blijven ze er keurig van af.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat voor het eerst buiten, lijkt bang en komt niet terug

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, ik heb er hier ook geen last mee gehad, maar je hoort het hier vrij veel. En je kan er beter op voorbereid zijn, en het al in huis hebben.
Als je moet teruggaan omdat ze het opengetrokken heeft (of de andere poes, kan ook!), dan ben je nog verder van huis.
Deze poes is ook al ietsje ouder, geen 6 maanden meer... Dat geneest ook wat moeilijker... Al blijft ze er dan misschien beter af, dat weet ik niet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie