Heeft ze nou pijn of niet?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Kirssten
Huiskat
Huiskat

Heeft ze nou pijn of niet?

Bericht door Kirssten »

Wij hebben bijna een week twee kittens. Twee vrouwtjes, Molly en Pip. In het begin was Molly heel bang en na 1.5 dag ging het wel weer "goed".
Nu viel het ons op dat Molly (toen ze nog steeds een beetje bang was) heel erg ging miauwen en dat we niet veel later een plasje vonden. Nu gaat ze op de kattenbak en sinds vandaag heeft ze dunne ontlasting. We hebben haar ook nooit zien drinken, ook geen melk.
Net ging ze weer op de kattenbak en ging ze hard miauwen. Heeft ze pijn of niet? En wat kunnen we hier aan doen? We hebben het bij de dierenwinkel gevraagd en die zei dat we haar geen zacht voer meer moesten geven (zodat de diarree weg gaat). Dat zouden we wel willen doen, maar het harde voer dat we hebben wil ze niet echt eten...

Heeft iemand een oplossing? Niet omdat we er geen zijn in hebben, maar we willen natuurlijk wel een bezoek aan de dierenarts voorkomen!

Groetjes Kirsten
(Molly miauwt zoiezo heel veel. Ook als ze op de bank zit en je naast haar gaat zitten doet ze haar ogen open, zegt ze miauw en komt op schoot. Onderweg naar je schoot zegt ze ook een paar keer miauw. Of als je haar aait zegt ze miauw. Maar het is niet echt op een bange of agressieve manier...)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Re: Heeft ze nou pijn of niet?

Bericht door Chiquita98 »

Tja een bezoekje morgen aan de dierenarts lijkt mij in dit geval geen overbodige luxe. Het komt wel eens voor dat een kat miauwt als ie op de kattenbak gaat, maar meestal heeft dit toch een reden. Diarree heel goed in de gaten gaan houden, zeker bij kittens. Nu hebben kittens wel iets vaker last van wat dunnere ontlasting, maar als dit na 2 dagen niet over is dan moet je echt de dierenarts inschakelen. Kittens kunnen hierdoor heel snel uitdrogen. Tip om bij het natvoer water erdoorheen te doen dan krijgt ze in ieder geval vocht binnen.

gr Thea
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Een kitten met diarree zou ik heel serieus nemen. Dus geen bezoek aan de dierenarts voorkomen maar juist wel doen is mijn advies. Een kitten droogt heel snel uit en krijgt snel groei-achterstand.
De da kan een kweekje nemen van de ontlasting om te zien of er een parasiet of bacterie of wat dan ook achter zit.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Begrijp ik het nu goed dat ze vroeger ging miauwen en dan wildplaste?
Dat is een aanwijzing voor blaasontsteking. Dus het zou goed kunnen dat ze toen een blaasontsteking had. Het zou zelfs kunnen dat het nu nog niet helemaal weg is, dus ik zou ook eens een plasje laten controleren.
Daarmee blijven rondlopen is ook niet niets en ik geloof dat het kan overslaan naar de nieren met alle gevolgen van dien...
Zeker laten nakijken hoor!!
(gewoon omdat ik het niet begrijp, maar waarom wil je een bezoek naar de DA vermijden? Beter een keertje te veel dan te weinig, toch?).

Verder raad ik ook aan haar maar natvoer, goed aangelengd met water te geven. Je kan het niet permitteren om haar te laten uitdrogen of haar te weinig voedingstoffen te geven nu ze nog zo jong en misschien wat verzwakt is. Dan heeft ze alles heel hard nodig. Overzetten op droogvoer kan dan later nog.

Ik zou wel geen melk maar geven. Dat is helemaal niet nodig en kan ook diarree en beschadiging aan de darmen geven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

rare tip van de dierenzaak geen zacht voer. juist wel om te voorkomen dat ze uitdroogt.
hoe is het nu met haar?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie