Kitten overleden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
bart en musje
Kitten

Kitten overleden

Bericht door bart en musje »

hallo, ik zit met een paar vragen de zus van mijn vriendin , heeft vorige week een kitten gekocht . Een Blauwe rus / Maincoon .

maar toen ze ermee bij de dieren arts kwam om te enten kreeg ze te horen dat ze nog geen 8 weken was eerder 5 a 6 , dus het kon nnog niet geent worden .

maar de dagen erop at en dronk ze niet goed , en continu aan de diaree .dus naar de dierenarts daar kreeg ze vocht .

het ging nog steeds niet goed en nu is ze vandaag naar de medische dierenkliniek in utrecht gebracht . en daar eiden ze ook al dat ze geen 8 weken was ( verkoopster blijft volhouden van wel ) ze hebben dr aan een infuusje gelegd .

Maar vanavond om 22.00 kwam ze langs om te zeggen dat de poes was overleden .

maar de verkoopster blijft volhouden dat ze 8 weken was en het bij haar goed deed , maar ook zei ze in een mail dat als ze niet goed wou eten je het in dr mond moest stoppen .

dat is toch al een teken dat ze niet goed /ziekjes was ?

wat kan ik nu ondernemen ? eventueel tegen de verkoopster ?

mvg bart kelders
Adriana

Re: kitten overleden

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
ik vrees dat er niets tegen de verkoper te ondernemen is.. dit was ongetwijfeld geen erkende bij een rasvereniging aangesloten fokker als je bastaard kittens van maine coon/blauwe rus fokt ....
heb je een aankoopbewijs? het gaat je veel geld kosten om bewijzen te verzamelen.. heeft de zus van je vriendin een rechtsbijstandsverzekering?

bovendien blijkt uit de houding van degene die het kitten heeft gefokt dat ze hoogstwaarschijnlijk al liegt over de leeftijd en als je zo jonge kittens al laat gaan, normaal bij fokkers is 12/14 weken, dan klopt er ook al iets niet.
soms in het leven heb je pech en word je belazerd en ik vrees dat je daar verder niks aan kunt doen anders dan vergeten en voor de onkosten opdraaien ...
bart en musje
Kitten

Bericht door bart en musje »

hallo dank je wel voor je reactie , het gaat niet zo zeer om het geld, maar meer om het verdriet ervan en voor het poesje dat haar zo leed werd aangedaan .

mvg bart
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik zou een klacht bij de dierenbescherming neerleggen. Dit is duidelijk broodfokken. Ze heeft jullie een doodziek kitten geleverd. Vraag een verklaring van de bevindingen van de dierenarts.
Wie weet kan er iets ondernomen worden om toekomstig dierenleed te voorkomen.

ik heb zoiets wel eens gehad en het had effect! Ze kregen fokverbod.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Dat is een goede tip van Dinie, heel veel sterkte met alles!!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Ik zou je ook aan willen raden te doen wat Diniwe zegt, duidelijk geval broodfokken.
Schande, zo vroeg de kittens weg, en nog ziek ook!
Het enige wat de zus van je vriendin kan doen om dit soort verdriet aanzienlijk te verkleinen is een kitten te nemen uit een goede kittenopvang of een goed asiel.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie