Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Cerna

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door Cerna »

Angeleroy, zou je een berichtje achter willen laten over hoe het nu met Ozzy gaat?

Ik zag via je profiel dat je wel steeds op de site kijkt, dus het zou voor ons, de meedenkers, ook prettig zijn wanneer je ons dan laat weten wat de uitslag van het bloedonderzoek is geweest. We leven met je mee en worden op deze manier erg in onzekerheid gelaten.
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door Gootje87 »

Ja ben het met Cerna eens...
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
angeleroy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2011 11:02

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door angeleroy »

Sorry sorry,...

Iets wat laat met nieuws..

Ozzy is Vrijdag terug naar huis gekomen. Bloed onderzoek heeft verder niets schokkends opgeleverd. Er zijn wel flinke ontstekings- waarde te zien maar dat wisten we al.
Röntgen foto heeft uitgewezen dat er geen breuk te zien is in het bot.
Ozzy heeft een sterke en bredere antibiotica kuur gekregen in combi met Prednison.

Wat zien we nu..

Ozzy is een stuk fitter dan voorheen. Het dwangvoeren is gelukkig niet meer nodig. Ozzy eet nu zelfstandig weer brokjes. Wel drink hij veel door de medicatie.
Verder gaat het lopen beter. Hij lijkt minder last te hebben van zijn heupen. Traplopen gaat nog moeizaam.
Kleine sprongetjes ±30 cm maakt hij goed.
Verder is hij flink kaal geschoren en lijkt hij nu omdat hij zwart is, een beetje op een koe met die witte geschoren vlekken.
Waarschijnlijk is het een gevalletje Feline Limping Syndrome geweest.
Anti lichamen die het virus bestrijden slaan neer in de gewrichten en hopen zich hier op. Symptomen komen dan ook allemaal over een.

Verder is hij nog lang niet de oude, maar we hopen deze stijgende lijn aan te kunnen houden. De precieze conditie is natuurlijk pas te beoordelen als alle medicatie gestopt is.
Cerna

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door Cerna »

Wat een plezierig nieuws en een hele geruststelling, vooral voor jou natuurlijk, maar ook voor ons.

Ik hoop met je dat Ozzy weer helemaal opknapt. Ozzy, het beste, hè!
Gebruikersavatar
angeleroy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2011 11:02

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door angeleroy »

volgens mijn dierenarts is er wederom een kat binnen gebracht die ziek is geworden na pension bezoek.. en wat bleek= hetzelfde pension..
Hierop hebben wij de dieren bescherming ingelicht over het vooral en de situatie voor gelegd. Deze hebben meteen hier een melding van gemaakt bij een van de inspecteurs van onze regio.
Deze zal dan ook langs gaan bij het poezenhotel. vooral ook omdat we ons afvroegen of het wel toegestaan is om 36 katten te houden in twee tuinhuisjes. Deze tuinhuisjes zijn qua oppervlakte wel groot genoeg maar doordat er ook hokken en een opslag ruimte in zijn is de leefruimte een stuk kleiner.
voor foto´s van het hotel zie google, poezenhotel pieneke swalmen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door nellebel »

dank voor je tip hoor. goh 36 katten in 2 tuinhuisjes, dat is vragen om problemen.
mijn vorige katten kwamen uit het asiel in uden. ben altijd positief gebleven over het asiel en over de medewerkers, maar de dierenartsassis die ik zaterdag sprak reageerde nogal heftig. die had het met name over de hoeveelheid katten die daar bij elkaar zit. dat dat vragen om prblemen is (die van mij hadden allebei FELV)
ben in oss geweest in het asiel en in venray, daar zitten er mac zo'n 5 bij elkaar. dat is toch wat anders als 10 (in kleine hokken) tot 30 in het buitenhok
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
angeleroy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2011 11:02

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door angeleroy »

ja het is aso veel eigenlijk. Als je er van uit gaat dat in de winter 36 katten zitten opgevangen want dat is de mogelijkheid, en zeg 30 katten blijven binnen omdat het buitenverblijf te koud is..

Even over Ozzy, vandaag opnieuw naar een andere dierenarts, hij blijft namelijk mank lopen en is erg lusteloos. Ook lijkt hij veel pijn te hebben ondanks alle medicatie die hij heeft. (predisolon en antibioticum)
Hij lijkt alleen maar verder achteruit te gaan..
Laatste hoop voor ons, anders moeten we toch helaas afscheid gaan nemen van ozzy.. :( :(
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door nellebel »

dus je moet nog naar de andere da? of ben je al geweest. wat een zorgen toch om ozzy. mijn vingers zin gekruist. komop ozzy
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door Kattenbella »

Jakkes klinkt niet best en alle voor de hand genomen testen geven geen uitslag? Wat zou het dan eventueel kunnen zijn in de groep?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
angeleroy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2011 11:02

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door angeleroy »

Even een update,

Met Ozzy gaat het nog steeds slecht. Blijft mank lopen..
Foto van achterpoot heeft uitgewezen dat er geen breuk zichtbaar is.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door MarjanR »

Och wat sneu!
Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
angeleroy
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2011 11:02

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door angeleroy »

Update,

Ozzy gaat weer de goede kant op.. Eet prima, drinkt goed.
Manken is over en koorts is niet meer aanwezig...
Nu maar hopen dat het goed blijft gaan..................
Cerna

Re: Wie helpt me met Ozzy zijn labuitslag?

Bericht door Cerna »

Goed zo Ozzy!! :eclap: :eclap: :eclap:
Plaats reactie