Steeds poep in vacht

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Steeds poep in vacht

Bericht door rav12 »

Bij Ienie heeft het waarschijnlijk te maken met de hoeveelheid grit in de bak, hoe schoon de bak is (dagelijks scheppen is noodzakelijk) en de lengte van haar vacht rond haar anus. We knippen deze dus preventief bij zodat er zo min mogelijk in blijft hangen. Verder krijgt ze sensitive kattenvoer van Purina One zodat haar drollen wat steviger zijn en ze ze wegkrijgt ( ja Ienie is ook nog bijna tandenloos)

Volgens mij is er ook een verband tussen natvoer en haarballenpasta waar ze zachte drollen van krijgt.
Komt nog steeds af en toe voor dat ze poep in haar vacht heeft; dan gaat ze meestal onder de douche met manlief omdat het op een andere manier praktisch onmogelijk is de poep er goed uit te krijgen.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Steeds poep in vacht

Bericht door Gootje87 »

Ha Loek,
Inderdaad een beetje verouderd inderdaad, maar dat zag ik pas nadat ik hem gepost had :)
De drollen van mijn ukkies zijn goed stevig. Dus het is echt dat ze er in graven per ongeluk ofzo, heb er nu ook bijna geen last meer van. Heb nu wel een mengsel van Kitty Friend Ultra met een ander soort grit erbij waar een babypoedergeur aan schijnt te zitten. Zit wel een soort geur aan, waardoor je de originele kattenbakgeur niet meer ruikt, maar vind het niet echt babygeur, maar goed, het is wat fijner spul dat nieuwe grit (meer een soort zand) dus misschien dat het daarmee te maken heeft.
Gelukkig is het bij jou ook over!

En voor Lenie klinkt het ook alsof er goede oplossingen zijn gevonden :) Ik heb het er allemaal voor over, prachtig die lange haartjes toch! :verliefd:
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
MJ-loves-Luna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:31

Re: Steeds poep in vacht

Bericht door MJ-loves-Luna »

Mijn kat Luna heeft sinds kort meerdere malen last van een poepstaart en een poep kont. Ik grijp haar dan vast en maak het schoon, maar heb het niet op tijd door.

Nou heeft ze erg dunne ontlastig, volgens haar vorige eigenaren heeft ze dit altijd al gehad. Ik heb ook het bewijs van een dierenarts. Ik weet dat voedsel het probleem kan zijn en probeer dan ook dingen uit, maar het werkt niet.
Welk voedsel werkt nou echt?
Ik kan ook niet het beste kattenbak vulling vinden, misschien dat dat ook er mee te maken heeft?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Steeds poep in vacht

Bericht door Anne »

Joep heeft dit in een andere vorm gehad, hij had geen poepstaart maar lekte kleine beetjes poep door het huis ( vloeibaar)
We hebben hem over gezet ( advies van de da) op hypoallergene voeding en toen was het probleem gelijk over.
Kattebak vulling heeft geen invloed op de vorm of vastigheid van hun drolletjes dus volgens mij is dit inderdaad voedselgerelateerd en zou ik haar overzetten op een sensible of hypoallergeen dieet
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie