Katten rennen veel 's nachts

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Damion
Kitten

Katten rennen veel 's nachts

Bericht door Damion »

Hallo iedereen ik ben nieuw hier en ik wou graag even een vraagje stellen,

wij heb twee katten ( tijger en witje ) tijger zit witje s'nachts vaak achterna en dat gaat nogal luidruchtig dus worden we meerdere malen wakker gemaakt per nacht.

Na een paar maanden hebben we besloten om tijger s'nachts in de keuken op te sluiten en tot onze verbazing vind hij het niet eens erg, maar nu miauwt hij en krabbelt hij aan de deur.

We hebben al een paar keer geprobeerd om hem s'nachts gewoon uit de keuken te houden omdat we het toch wel een beetje zielig vinden maar hij blijft witje nog steeds achterna zitten.

ik denk niet dat hij het doet omdat hij aandacht nodig heeft want ik ben bijna altijd thuis en geef ze beide veel aandacht ik weet me geen raad meer dus ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag alvast bedankt
Corrina
Huiskat
Huiskat

Re: Katten rennen veel s'nachts

Bericht door Corrina »

Mijn katten rennen 's nachts ook achter elkaar aan. Het is gewoon speelgedrag. Ze kunnen zo lekker hun energie kwijt. Bij mij rennen ze ook door het hele huis met veel geluid. Het lijkt mij heel normaal gedrag. Misschien interpreteer je het verkeerd. Jij denkt dat de ene kat de andere lastig valt, maar misschien hebben ze wel gewoon veel plezier.. Ze jagen hier ook op elkaar maar geen van beide is zielig.
Natuurlijk kan ik de situatie vanaf hier niet helemaal inschatten maar veel katten rennen 's nachts door huis.
Het lijkt mij dat wanneer je katten normaal gesproken niet vijandig naar elkaar zijn en niet blazen, krijsen, of angstig zijn, ze zich dus gewoon vermaken...
Damion
Kitten

Bericht door Damion »

Ik snap wat je daar mee bedoeld met dat het vooral speels gedrag is, dat dacht ik namelijk ook.

Maar de keren dat ik ging kijken blaaste witje naar tijger, witje is al wat ouder dan tijger ( witje is 11 en tijger is 4 ) dus ze heeft niet altijd zijn maar soms rent ze ook als een gek door het huis maar dan gelukkig wel overdag.

Ik denk gewoon dat tijger te veel energie heeft of zijn energie gebruikt op verkeerde momenten.

Als je nog een tip hebt dan zou ik hem graag willen horen :) groeten van Damion
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

En als je het nou andersom doet?
Witje in de keuken? Want als zij zo oud is, zal ze ook meer slapen.
En wellicht dat zij het niet erg vindt om in een lekker rustige omgeving te zijn 'snachts?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Damion
Kitten

Bericht door Damion »

Dat zou zij helemaal niet prettig vinden omdat ze s'nachts graag tegen een van ons aan wil gaan liggen en ze er niet van houd opgesloten te zijn.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Kattenbak in je slaapkamer, Witje in de slaapkamer en de deur dicht dan?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Daar dacht ik ook aan inderdaad.
Toevallig van de week een keer hier gedaan met Lotje, zodat de andere 3 een nachtje rust hadden :-P
Gewoon een kattenbak, brokjes en water op de slaapkamer en de deur dicht.

Wat heb je verders aan speeltjes en krabpalen staan?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Damion
Kitten

Re: Katten rennen veel 's nachts

Bericht door Damion »

Ik heb nu iets wat ik aan de muur hang maar voor hun net zo fijn is als een krabpaal, en aan speeltjes hebben we niet zo veel omdat ze er niks mee doen... als ik met tijger met een touwtje speel dan word hij helemaal wild en witje kan zich ontzettend goed vermaken met een wattenstaafje of een knikker en ik ben trouwens van plan om zelf een krabpaal te gaan maken.

Ik ga vandaag de materialen kopen :)
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Katten rennen veel 's nachts

Bericht door nellebel »

hier Zijn ze dol op eikels, lege closetrollen, lege doosjes van de fotorolletjes, de eitjes van een verrassingeitje (krijg ik van mijn neefje) en alles wat normal gesproken meteen in de prullenbak gaat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie