ik ben een beetje ten einde raad met de gedragsverandering van mijn kat. Mijn man en ik zijn aan het scheiden, en mijn kat en ik zijn recent ingetrokken bij mijn nieuwe vriend.
in de vorige situatie was Tao (mijn lieve sphynx kater van 4 jaar oud) vrij apatisch aan het worden. Door al de stress in de thuissituatie zag je echt dat het beestje alsook de baasjes natuurlijk eronderdoor gingen.
Toen het besluit van de scheiding gevallen was heeft hij eerst met mij trug bij men ouders gewoond, waar hij ook van kleins af aan deels opgegroeid was. Geen problee hierm tao werd socialer, actiever en zag er ook beter uit.
daarna heb ik iemand leren kennen en zijn we beiden bij hem ingetrokken. eerst was het wat stroef maar uiteindelijk is tao bijgedraaid, hij lijkt hier heel gelukkig en ook het nieuwe baasje vindt hij geweldig.
Echter, wanneer we hem meenemen naar vrienden of mijn ouders dan verandert zijn gedrag compleet. Hij is enorm gespannen en door het minste geirriteerd. Bekende mensen daar nblaast hij naar en hij gromt ook heel erg. Vroeger heeft hij nooit een van deze dingen gedaan, was een van de makkelijkste katers ooit ...
Als hij trug thuis is dan is alles weer in orde en huppelt hij vrolijk rond.
Iemand enig idee waarom hij zo doet, en hoe ik hem kan helpen?
Heb zelf al gedacht aan rescue ... maar weet er me momenteel echt geen raad mee

Alvast bedankt.