Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
lmd
Lynx
Lynx

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

Wat een zorgen om Tim! Veel sterkte !

@patiani : wat fijn dat hij weer goed gaat!
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Nee die bedoelde ik niet, maar die kan ook goed werken.
Ik heb rug compositum (staat bij dat het voor paarden is, misschien dat je het daarom niet kunt vinden)
Maar voordat je bestelt of geeft kijk even of er zaken inzitten die een contraindicatie geven bij de Onsior.
Want homeopathisch kan heel onschuldig lijken maar kunnen in combinatie soms rare dingen doen.

He, pofferdikke dat Timmetje zich zo naar voelt.

Misschien kun je je holistisch dierenarts bellen om te vragen wat je kunt doen voordat jullie bij hem komen.
Dat het echt wel ernstig is.
Dat je overweegt rug of pijn compositum te gaan geven en hoe hij daar tegenover staat.
Misschien een telefonisch consult of dat je even met een assistente kunt praten die met hem overlegt?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

Wat vervelend nou dat tim zich niet goed voelt, ik snap je zorgen.
Ik zou inderdaad even bellen, wat je nu moet doen, geeft jou wat rust misschien.
Sterkte ermee!!

Ina
AnnieMG
Huiskat
Huiskat

Bericht door AnnieMG »

Zonet overlegd met de homeopatische arts. Het kan samen met Onsior. Maar er is een andere pijnstiller die beter is voor Tim, omdat het vloeibaar is. Pillenslikken haalt namelijk zijn oude angstklachten naar boven. Het heet Vetergesic, gaat samen met het groene os middel, en kan voor nierpatienten. Marjan, was heel goed dat je het zei! Fijn praktisch.

Ik ben ook een beetje verbaasd door het verschil in da dat ik nu merk. DA 1 (die zowat om de hoek zit) is een nuchtere man, die pas met Onsior kwam nadat ik weer Metacam had geweigerd. DA2 (de homeopate) dacht mee met Tim en mij en kwam met een voorstel. Vanmiddag kan ik het ophalen. Daarvoor even internetonderzoek.

Tim heeft nu een doos met een dik dekentje erin. Half open, half dicht. Geborgen en aanwezig. Dus zo gaan we het weekend in.
mjverrijp
Huiskat
Huiskat

Bericht door mjverrijp »

fijn dat de da met je mee wil denken, hoop van harte dat andere middel helpt

Ina
Adriana

Bericht door Adriana »

http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NNARCOL1AL2o.php
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -buprecare

lees de contra indicaties in bovenstaande bijsluiters even goed door en mail deze bijsluiters missch ook naar je dierenarts.

in de eerste bijsluiter staat nierinsufficientie bij de contra-indicaties (waarschuwingen) bij de tweede kom ik dat niet tegen. maar dat kan per middel/stofje verschillen en dat loopt voor mij nog al door elkaar.
jouw merknaam-middel staat wel onder de contra-indicaties bij nierfalen in de eerste bijsluiter.

missch nog even goed met da/2 door spreken, maar ik begrijp ook dat het een afweging is en een katzel die constant pijn heeft is ook een verdrietige situatie...
AnnieMG
Huiskat
Huiskat

Bericht door AnnieMG »

Dankjewel Adriana! Ik heb de informatie zo beknopt en tactvol mogelijk meteen doorgemaild. Het is overigens voor in het eten, niet dat ik zelf injecties moet gaan geven.

Als er een antwoord komt, zet ik dat hier weer neer. Ben weer van hoop & vertrouwen genezen. Zelf uitzoeken en dan dus ook dieper de bestandsdelen nachecken moet kennelijk in da-land. Ik las zelf een bijsluiter en dacht, o heerlijk, als bijwerking euforie.
Adriana

Bericht door Adriana »

ik weet van temgesic, dat is een morfine-achtige pijnstiller, dat dit geen nierbezwaren had. maar dat moest ik een aantal dagen zelf injecteren na een zware operatie bij een nierfaalkater..
missch hebben ze dat ook in vloeibare vorm..
zoek ook even op het Forum op temgesic, er is al meer over geschreven en ik dacht dat er een tabletvorm was.....
en je dierenarts moet er ook nog maar even heel goed ernaar kijken...
en het kan zijn dat het klopt en wel goed kan en ja, je moet zelf altijd/altijd meedenken en uitpluizen en altijd wakker zijn.... en wij bij Pluis denken met je mee hoor!
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Rug compositum is ook een vloeibaar middeltje, 1 druppel per dag.
Hoewel Moos geen moeilijke pillenslikker is (de schat).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
AnnieMG
Huiskat
Huiskat

Bericht door AnnieMG »

Het rug compositum heb ik inmiddels besteld. Hopelijk komt het morgen binnen. En gelukkig dat het vloeibaar is. Daar moet ik heen. Wat fijn dat Moos geen moeilijke pillenslikker is, dat scheelt voor poes en mens zoveel spanningen!

Mail terug van de da, er is overlegd en: "Dit is de enige pijnstilling die u kunt combineren met de andere medicijnen die Tim krijgt." Hrrrrr, terug bij af. Ik ga er nog eens over nadenken. Kennelijk zien ze geen bezwaar voor een nierpatient.
Adriana

Bericht door Adriana »

bij huisdierendokter.nl onder gewrichten en spieren staat bij pijnbestrijding 'analgos', lees de klantenreacties even door, dan kun je zien voor wat voor soort pijn dit wordt toegepast..

http://www.nrkv.info/vet/nrkv_vet_pijn.html
kijk hier even wat er aan tips en middelen over allerlei soorten pijn wordt geadviseerd door een da

http://gezondheid.noorseboskatten.net/b ... n/Pijn.htm
en bij de nobo's staat ook een overzicht van pijn bij katten, soorten, adviezen en diverse soorten van medicatie

k vrees dat je zelf even moet graven en zoeken en uitpluizen..

want de kreet dit is het enige middel dat te combineren is.. vind ik een beetje vaag. hoezo dan wel of niet of zo.. denk ik dan altijd maar..
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah

Bericht door patiani-guusje »

Wat een zorgen om Tim, ik wens je veel sterkte met hem en hopelijk krabbelt hij weer op.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty, honden Luna, Sophie en Nala.
AnnieMG
Huiskat
Huiskat

Bericht door AnnieMG »

Dankjewel! Meeleven doet mij goed. Het is zo wikken en wegen hier. En steeds kijken naar Tim en feiten en effecten tegen elkaar afwegen. Fortekor (flavour) is voor zijn lichaam goed, maar van pillen moeten nemen (hoe snel en positief ik ook ben) komen de oude angstrauma's weer terug. Vloeibare pijnstiller door het eten zou dus het beste zijn. Hij begint nu bang voor mij te worden. Net gaf ik hem eten maar hij durft vandaag niet zo goed te eten. In eke kamer is al dagen Feliway. En minder eten...
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet.

Ben ook de sites die Adriana gaf aan het lezen en herlezen.
Adriana

Bericht door Adriana »

maarre.. ken je easypill?
dat is soort van stopverf (dierenspzaak en da) met een smaak die vrijwel alle katzels erg lekker vinden.
je geeft eerst, tralalalilaa, een klein stukje easypill en zorgt dat er een beetje aan je vingers zit, zodat het heerlijk gaat ruiken voor Tim.

en dan nog een stukje, lekker Tim! en dan kun je, desnoods de helft van het tabletje in het volgende stukje easypill verpakken en hopen dat Tim daarin trapt...
je kunt dat ook met vitakraft staafjes doen, maar daarvan is het eiwitgehalte vrij hoog en wat minder geschikt voor nierkatzels.
AnnieMG
Huiskat
Huiskat

Bericht door AnnieMG »

Easypill zegt hem niets. Ik heb het hele toneelstuk opgevoerd. Op een andere dag liet ik wat liggen 's nachts zodat hij het kon verkennen. Nop. Hij kijkt uit beleefdheid, heel even. Dan niks. Op een andere dag nog eens geprobeerd. Hetzelfde. Dus dan ga ik niet aandringen.

De homeopatische arts liet zeggen dat het kon. Maar ja. Die sites en de contra-indicatie van Vetergesic. En bij die arts heb ik dan dinsdagmiddag een 045 minuten durend consult voor ruim 100 euro. Voor mij is dat veel geld. En dan komen er vast nog medicijnen bij. Ben inmiddels al honderden euro's verder aan da's en wat is nu de situatie terwijl ik dit tik: Tim zit bang achter de kast, hij wil de laatste dagen nauwelijks op schoot, want verliest in mij zijn veilige mens, en hij durft niet zijn nierdieet te eten omdat ik te dichtbij zit.

Zo langzamerhand weet ik het niet meer. In da's heb ik steeds minder vertrouwen. De een zegt over prijs van medicijnen dat het voor 1-2 jaar te doen is, bedoelende dat Tim er daarna niet meer is. Dat was de man die metacam voorschreef. De ander speculeerde over een tumor aan de telefoon. Sites spreken elkaar op cruciale punten soms tegen of weerleggen het niet. Feit is dat er iets bij Tim naar binnen moet. Liefst via het eten. Dat zit hij weer in de spiraal omhoog.

Maar hoe komen we hier nou uit?
(we= Tim en ik)

Kan ik bijv. tijdelijk stoppen met alle pillen? Dus ook de Fortokor? En dan morgen overgaan van Onsior op dat Groene Os spul?

Dan: minder angst, meer eten, betere nieren.

(heb nu ook een poezen gedragstherapeute gemaild)
Plaats reactie