Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door flower1980 »

Ik laat haar lekker rondlopen waar ze wil. Tot op heden gaat dat goed.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Lyzz »

Jillz slaapt nu lekker bij mij op bed 'snachts! De eerste paar keren waren het slapeloze nachten ivm mijn parkietjes in de woonkamer. Mijn slaapkamer grenst aan mijn woonkamer maar ze ruikt alleen aan de vogels en laat ze verder met rust. De eerste keer wisten de vogels niet waar ze het zoeken moesten en lag de hele woonkamer onder de veren....... maar ze ligt lekker te knorren :D
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door AliceAbbey »

Mijn kleine donderstenen slapen gewoon in de woonkamer. Komt ook omdat we ze nog maar kort hebben en de overloop/hal niet alleen van ons is. tot nu toe doen ze gewoon alles op de kattenbak en racen en spelen ze 's nachts heel wat af.
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door pinguin »

hier nog een nachtbraker. zodra de zon onder gaat komt sproet tot leven. hij mept dan de muizen de hele kamer door. gaat dan even slapen en dan weer spelen en dan weer slapen en weer spelen ect..
het is voor mij altijd een verrassing waar de muizen vind. en hoeveel ik er weet terug te vinden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door AliceAbbey »

Hahaha. Je hebt in ieder geval een goede muizenvanger, Puinguin.
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door pinguin »

ik woon 2 hoog dus het blijft bij nep muizen. :grin: ;-) het is hier nu donker. en dan komt een gezellig onder de tafel zitten. zal zo wel gaan spelen. zit al klaat met mijn camera. :grin:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door MarjanR »

Ik ben aan het oefenen met m'n andere katten zodat zij ook snachts op bed kunnen.
maar vannacht heb ik ze mooi de kamer uit gestuurd.
Grrrrrrrrrrrrr, leuk zo'n stuiterbal. Om 1 uur vond ik het welletjes (lag ik toch al 1,5 uur te wachten tot Sara eens uitgespeeld was :lol:)
Dus vanavond de stuiterbal maar even verstoppen en opnieuw proberen :)
Want ik vind het zooooooooooo heerlijk als katten om me heen liggen terwijl ik me wil omdraaien
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Gootje87 »

Had al eerder wat gepost hier, maar ik snapte mn eigen post niet zo goed :S Maar anyway, de katten mogen nu gewoon op de slaapkamer komen. Tenzij ze erg druk zijn, dan zetten we ze eruit en slapen ze gewoon in de keuken of woonkamer. Wat ze zelf willen. Maar nu ze al ietsje ouder zijn als toen ze er net waren, komen ze steeds vaker op de slaapkamer. Puma ligt in een mandje wat op mn nachtkastje ligt, en Storm ligt op een fleecedeken op het bed. Midden in de nacht komt ze bijna boven op mn hoofd zitten onder luid geknor. Als ze buiten de kamer slapen en de slaapkamerdeur zit dicht, komen ze sochtends, zodra ze ons of de wekker horen direct naar de deur en gaan er luid mauwend voor zitten. Vooral Storm, als de deur dan opengaat stuift ze naar binnen en gaat "moederen" op het kleed op het bed, en mauwt van blijdschap. In het weekend volgt er dan een heerlijke knuffelochtend :D
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Sura »

Sura mag in de keuken, woonkamer, slaapkamer en de gang.
Ze mag alleen niet in de kinderkamers, douche en wc komen.

Vannacht is ze voor het eerst bij ons op bed komen liggen, ze lag aan het voeteneind en kwam af en toe even bij ons knorren haha!
Gebruikersavatar
ikke74
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2010 13:14

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door ikke74 »

Joey en Tijger mogen overal komen, behalve de wc.
's nachts gaan ze lekker bij ons liggen en in de ochtenduren komen ze samen vaak bij mij of mijn man knorren.
Dat is zoooooooooo fijn om te horen, dat we weer heel lekker inslapen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Anne »

Hier mogen ze niet boven komen snachts, overdag wel. Ze doen het ook niet want ze weten dat ze bot vangen. De meeste katten zitten snachts in de tuin dus maakt het ook niet zoveel uit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door nellebel »

tegenwoordig hangt s'nachts guusje aan mijn linkerteen en gijs aan mijn rechterteen. vinden ze heerlijk om in de bijten. verder spelen ze vooral kangoeroespelletjes bovenop de baasjes s'nachts. ze springen wat rond op het bed. soms niet fijn, vooral als ze op je buik springen. maar ja, wij zijn zoooooo'n watjes, vind het dan weer zielig om ze naar beneden te brengen. en ik maar denken dat flippie al druk was..poeh poeh. overdag mogen ze overal komen behalve in de voorkamer. dan gaan de ensuitedeuren dicht. daar staan de kamerplanten (niet giftig, maar toch) en de goudvis. tevens heb ik guus al een keer uit een grote hangplant gehaald, die sprong er zo in. vind ik te link, straks kukelt de zware pot bovenop haar. voor de rest staat alles open. de trap is favoriet, racen wie het eerst boven is. en ook weer onder natuurlijk.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
inky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 okt 2011 16:02
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door inky »

Mijn katten mogen in principe 24/7 overal komen, maar nu ik een open poes en kater heb vraagt het wel wat organisatie. Aangezien Sjakie 'King of the Bed' is, slaapt hij 's nachts bij mij en zijn de anderen beneden.

Dat ze 'wel eens' in de kamer hebben geplast kan een reden hebben gehad. Ik begrijp dat ze dat nu niet meer doen?
Kinderen hebben ook wel eens een ongelukje, als het geen plas is, dan wel ranja over de bank...

Een gelukkige kat zal niet zo snel plassen/sproeien (tenzij... blaasontsteking, sexueel gedrag, ... gaat nu even te ver), ik zou ze daarom dus juist niet opsluiten.
Probeer niet teveel beren op de weg te zien en zorg voor een poesvriendelijke omgeving.
Zorg voor voldoende kattebakken (aantal katten + 1), op plaatsen waar ze goed uitzicht over hun omgeving hebben, dus liefst ook zonder kap. Een flinke krabpaal/palen zodat ze daar hun natuurlijke behoefte kunnen uitoefenen en ook belonen als ze daar krabben en klauteren. Geef ze niet alleen plekken waar ze vertikaal aan kunnen krabben, maar ook horizontaal. (horizontaal krabben voorziet in een andere behoefte dan vertikaal, dat doen ze dus op verschillende momenten, hangt af van de bui die ze hebben) Als ze aan de bank krabben, rustig oppakken en op de krabpaal zetten en daar even met ze spelen met veertjes ofzo. Heb vooral engelengeduld en wees consequent.

happy beesjes, happy baasjes.
Groetjes,
Ingrid, Miep, Bamse, Sjakie & Abby
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Mijn vorige kater had een eigen kamer met alle benodigde spullen er in. Hij heeft me in zijn jeugd te vaak wakker gehouden. Maar ook op zijn kamer hield hij me wakker want hij wilde eigenlijk het liefste bij mij zijn. Het was een echte nachtbraker.
Deze eigen kamer werd steeds problematischer vanaf zijn 16e ivm spugen en diarree (houten vloer...) eerst groot zeil er in gelegd maar een maand voor zijn overlijden hebben we 2 grote benches gekocht en tegen elkaar aan gezet. 1 voor de bak, 1 voor katermeneer en eten. Hangmatje er in, hij vond het wel goed.

De twee nieuwe katertjes mogen op bed slapen, de bak staat op de gang. Zo rond 6 uur zijn ze wakker, dan eten ze een paar brokjes, stoeien even en slapen over het algemeen verder. Als de wekker van het baasje niet gaat slapen ze zo tot 10 uur door :edance: maar staat de wake up light aan zijn ze meteen wakker. Soms krijg je 's nachts een neusje of bos snorharen in je gezicht maar dat vind ik dan wel schattig zo lang ze me niet de hele nacht wakker houden. Het was wel wennen met katten in bed slapen maar ik vind het reuzegezellig.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Datjuh

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Datjuh »

Hier hebben ze hun eigen kamertje waar een kattenluikje in zit, en snachts gaat het luikje op slot met een kussen ervoor :') (anders gaan ze er aan krabbelen omdat ze niet begrijpen waarom die niet opengaat :') haha

voorheen was het luikje snachts ook gewoon open alleen huiskamer deur dan dicht maar konden ze wel op de gang voor onze deur , wc deur en keuken.
Maar dan gaan ze voor onze deur liggen slapen en als ik moet plassen sta ik op de ene kat struikel ik over de volgende en smorgens krabten ze aan de deur om ons wakker te maken.. rodn 5 uur...

Sindsdien slapen ze lekker in hun eigen kamer haha binnenkort gaan ze verhuizen naar de grote 'rommel' kamer want het kleine kamertje word een babykamer. Maar die moet eerst even katproof gemaakt worden :)
Plaats reactie