Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooizak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooizak

Bericht door Sura »

Ik heb even een vraag over de plastic weggooi zakken van Gimpet.

Aanstaande zondag gaan we onze kitten ophalen en ik wilde vandaag alvast even de kattebak inrichten. Nu heb ik weggooizakken gekocht.

De gebruiksaanwijzing luidt als volgt: Plastic zak in het toilet legge, Overlappend plastic naar buiten vouwen, met stro opvullen. Kap er op zetten, voor het verwisselen de plastic zak dichtmaken en weggooien.

Het is een soort vierkante zak met een opening, als ik het grid hier boven op leg en de kattenbak wil verschonen, dacht ik dat alle grid in het midden ging en ik de zak kon dichtknopen, maar dan glijdt alles er volgens mij af? Of schuif je het grid in de zak en maak je het dan dicht?

Heeft iemand hier ervaring mee en zoja, werkt het ook?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum,
stro in een kattenbak?
lijkt me een ingewikkeld en vrij duur systeem.
ik kan me moeilijk tot geen voorstelling maken van het probleem: er is een zak, die past neem ik aan op de bodem en de bovenkanten van de zak kunnen dan over de rand van de kattenbak... en op de bodem van die open zak gaat het grid of korrels oid. en als je het tijd voor verschonen vindt dan kun je die zak toch gewoon dicht doen?
maar katten graven in kattenbakken en de ervaring leert dat ze die zak op de bodem gewoon kapot trekken..

ik zou voor het nieuwe kitten die kap er nog even af laten, wennen in een nieuw huis is al moeilijk genoeg en het kitten is waarsch geen overdekte bak gewend.
we hebben heel veel topics over merken en ervaringen met kattengrit en kattenbakken, missch daar even inlezen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door Sura »

Hoi,

Er staat inderdaad op stro, maar volgens mij is het verkeerd vertaald.
Ik heb kattengrid Golden Grey Odeur gehaald, ik zal eens in het topic kijken wat voor ervaring daarmee is.
Het probleem lijkt mij dat als je de bak wilt verschonen het grid er gewoon tussendoor glijd, ik dacht er zitten aan de zijkant vast iets van touwtjes o.i.d om het grid in het midden te houden en dan de zak dicht te trekken zodat je hem als het vuilniszak kunt gebruiken. Maar ik zal het de eerste keer eens moeten ondervinden!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door BillyJean »

het is inderdaad helemaal verkeerd vertaald, je moet nl de zak in de bak doen en daar het strooisel ( dus de vulling die je wilt gebruiken) overheen doen
Af en toe is het wel lachen met de vertaal-gebruiksaanwijzingen....
Heel veel plezier met je kitten, we krijgen wel een foto te zien he??
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door Sura »

@ BillyJean bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad grappig hoe het soms vertaald word.

Ja, ik wilde een foto bij mijn gebruikersnaam zetten, alleen is de foto geloof ik te groot.
wij krijgen een Brits Korthaar chocolate poesje

EDIT:
Nou, ik ben eruit, vanmiddag heeft Zooplus de kattebak bezorgd en ineens snapte ik hoe de zak gebruikt moest worden. Ik dacht eerst dat het als een soort matje in de kattenbak moest. Maar nu blijkt dat hij open kon... (sorry beetje dom!!!) zak om de bak heen gedaan en de kap er weer op, ziet er super uit! Maar nu de hamvraag, met hoeveel grind moet ik de kattebak vullen??
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door AliceAbbey »

Ik heb zelfs ook sinds vrijdag 2 super lieve kittens en ik heb ook van die plastic kattenbak zakken gehaald. Wat ik vooral merk, is dat mijn kittens het lastig vinden. Hoeveel grind ik er ook in doe, ze blijven elke keer met hun nageltjes aan het plastic hangen, als ze aan het graven zijn. Erg lastig voor ze. Maar kan ook anders uitpakken. Er zijn natuurlijk verschillende soorten zakken.

Heel veel succes en gefeliciteerd met jullie kitten!
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door Admin »

Wij gebruiken ook kattenbakzakken en om te voorkomen dat ze telkens met de nagels in het plastic blijven hangen doe je de zak in de bak, dan bedek je de bodem met een dikke krant en daarop het grit. Dan blijven ze niet in het plastic hangen, en de krant neemt ook nog overmatig vocht op ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door ayla »

Die van mij trokken de zakken zsm na verschoning uit de bak.... ALS ze hem er toch in lieten liggen wedr hij dusdanig gesloopt dat het principe vd zak niet werkte... Wij legden ook altijd een krant onder de zak, voorkwam viezevbak, en vocht werd opgenomen!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door AliceAbbey »

Oh, de krant onder het grind is echt een heel goed idee. Stom dat ik daar niet opkwam. Bedankt voor de tip, Admin.
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door Sura »

Ik probeer het deze week eerst zonder krant (heb de kattenbakvulling er namelijk al in!) en als het niet werkt, dan ga ik ook zeker proberen om er een dikke krant in te doen!

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vond de krant altijd een rommeltje. Het werd zo'n vuile klont onderaan de bak en ik vond het erg stinken. Nu doe ik het gewoon los in de bak. Al het vocht wordt gewoon goed door de vulling opgenomen. Daar dient die tenslotte voor...
Dat vind ik zelf properder en je hoeft niet steeds de hele bak te verschonen, maar gewoon de vuile klonten (of in mijn geval zaagsel) eruit te halen.
Als er dan toch iets tegen de bak blijft hangen, kan ik hem alsnog eens uitsoppen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door MarjanR »

Ik heb ook van alles geprobeerd.
Zakken, kranten en combinatie daarvan.
En ja, het werd bij mij ook een grote bende.
Dus nu zonder zakken en kranten.

Hoeveel vullen (met of zonder zakken/kranten)?
Ik zou ongeveer 10 cm aanhouden.
Als je klonten urine weghaalt even aankijken of er wat bij moet of niet ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Sura
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2011 08:51

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door Sura »

@pearlsofpassion

Als je de bak uitsopt, waar sop je hem dan mee? ik heb op dit forum gezien dat veel mensen de bak schoonmaken met bleek, maar ook dit niet voldoende desinfecteert of dat het niet goed voor de kat zou zijn, verder heb ik gelezen dat mensen de bak ook met Dettol desinfecteren.


@ MarjanR

Ik had ergens gelezen ongeveer 3 - 4 cm.

Als je er 10 cm in doet, verschoon jij de bak dan elke week? Dan gaat er heel wat grid door heen neem ik aan?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door MarjanR »

Ik schep de poep en de klonten urine uit de bak (of eigenlijk gooi ik de inhoud door een zeef, en gooi wat er in de zeef blijft hangen in de vuilnis bak. Op die manier kan ik de bak ook soppen als het nodig is).
Als er te kort in de bak ligt, dan gooi ik erbij.
Als ik een lager laagje in de bak doe, dan blijven de klonten aan de bak hangen.
Op die manier doe je enorm lang met je kattenbak vulling.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
manon3

Re: Kattenbak verschonen in combinatie met de Gimpet weggooi

Bericht door manon3 »

Ik doe het op dezelfde manier als Marjan aangeeft.Ook door de zeef en een hele dikke laag korrels in de bak, minstens zo'n 8-10 cm.
En die krant erin leggen helpt hier niet.
Als poes de krant ontdekt als ze ligt te graven, dan haalt ze de hele bak overhoop om de krant eruit te krijgen.Dat heb ik 1x gedaan maar nooit meer.
Als je die rotzooi had gezien op de vloer...............haha.
Plaats reactie