Hallo iedereen,
Gisteren heeft mijn kat 2 kittens achtergelaten, wou of kon er niet meer voor zorgen??
Ze zijn naar schatting 3 a 4 weken oud. Lopen al behoorlijk goed rond, mits af en toe eens struikelen. Zijn nieuwsgierig, speels, ...
Ik ben speciale kittenmelk gaan halen (van 1 tot 35 dagen), eerst eens geprobeerd met een schaaltje met de melk in, maar dit hebben ze nog niet door. Hoewel ze likken en knabbelen aan dingen. De melk aan mijn vinger likken ze wel af, maar van het schaaltje zelf is nog te hoog gegrepen precies. Dus voed ik ze met een papflesje. Nu gaat het al behoorlijk, drinken redelijk vlot, net iets te weinig naargelang hun gewicht (1 van 350g en 1tje 400 g), maar het betert elke keer.
Ook plassen doen ze nog niet zelf, dus masseer ik daar eens vanonder met een 'warm' compresje, en dan volgt een plasje al meteen.
Maar dan mijn probleem, ze hebben al heel de dag nog geen stoelgang gehad. Natuurlijk hebben ze vandaag wel iets minder gegeten dan normaal, nog wennen aan het papflesje, ... Maar ik had toch gehoopt dat er iets zou volgen?? Nu waren ze net weer wakker, flesje gegeven, doen plassen, en verder gemasseerd op het buikje, billetjes, anus zelf, ... maar er volgt dus niets.
Moet ik mij hierover al zorgen maken? Doe ik iets verkeerd of zijn er nog andere trukjes? Wacht ik nog even af? Hopelijk kan iemand mij helpen, anders wordt het natuurlijk de dierenarts...
Alvast al bedankt!
Groetjes sara
Kittens 4 weken geen ontlasting
Re: Kittens 4 weken geen ontlasting
Normaliter helpt mama kat de kittens met de stoelgang door de buikjes goed te likken ( masseren), dit doet ze meestal na elke voeding.
Waar is mamapoes gebleven dan als ik vragen mag en hoe kan het dat ze er nu niet meer naar omkijkt?
Misschien kun jij ondertussen de buikjes van de kittens masseren met je vingers?
Anders zou ik met de da overleggen hoe nu verder want vier weken is nog wel erg jong om dan al geen mama poes meer te hebben
Waar is mamapoes gebleven dan als ik vragen mag en hoe kan het dat ze er nu niet meer naar omkijkt?
Misschien kun jij ondertussen de buikjes van de kittens masseren met je vingers?
Anders zou ik met de da overleggen hoe nu verder want vier weken is nog wel erg jong om dan al geen mama poes meer te hebben
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes