Kitten blijft heel klein

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Jootjuh46
Kitten

Kitten blijft heel klein

Bericht door Jootjuh46 »

;-) Hallo .

Ik ben Jolanda en wij hebben 9 heerlijke lieve knorrende viervoeters....

Laat hebben we een nestje gehad...van een buiten poes deze was dan ook niet van mij zelf .
Haar opgevangen te hebben met een dikke bolle buik vol beentjes kreeg ze 4 kittens ... eentje daarvan is helaas met 3 weken overleden hij werd erg mager en had moeilijkheden met ademen .Na een bezoekje aan de DA kwam ik dan ook met lege handen terug .vermoeden was niesziekte,toch medicijntjes mee voor de andere voor de zekerheid .
De andere 3 groeide lekker door ...waar van er eentje al van af dag 1 een dikertje was .
Nu zijn ze 9 weken twee zijn al geplaatst..Maar de toen lekkere dikkie dik bleef stil staan in de groei met zo een vier weken . Ze viel niet af maar groeide niet meer en je zag met 8 weken een groot verschil met dr broertje en dr zusje . Ze is niet mager integendeel echt een bolletje bol .Ze eet vast voedsel ( blikjes kittenvoer ) en krijgt kittenmelk op een schaaltje en natuurlijk is Mams er ook nog die als een leeuwin dr kind beschermt en verzorgt ......Ze gaat op de bak netjes ...speelt en weet dr aandacht op te eisen .Ze oogt veder gezond alleen zo klein .De DA kan geen bloed prikken ze is te klein maar hij zei dat ie het zelf ook niet snap waarom ze zo klein blijft en toch zo gezond oogt en alles doet ..Wel is het zo dat ze NIET zo actief is als dat ze moet zijn ( De andere twee rennen door de kamer en spelen en klimmen tot ze moe neer vallen op een kussentje )het lopen is net echt ook als een kitten van 4 a 5 weken beetje waggelen dus maar toch speelt ze overal mee ook met de andere katten( vooral staarten die zijn leuk )...Dr bouw is nu als een bolletje... haar vacht is dik en glanst ze gaat op de bak en dr ontlasting is goed . En aan dr eetlust mankeert ook niks . De DA wilt het afwachten ...iets wat ik eigenlijk ook wel wil ...kijken hoe ze zich ontwikkeld veder ..en als ze dan misschien toch wat groter wordt dan bloed prikken voor onderzoekjes...... Vraag me af of er iemand ervaring heeft met zo een klein poesje...........en hoe die dat dan gedaan hebben b.v de natuur zijn gang laten gaan of dokteren ....Op dit moment heeft ze wat last van waterige oogjes daar hebben we een zalfje voor gehad ...De moeder poes die blijft bij ons ze is zo lief en dr is geen ruzie met de andere katten in huis ...ze wordt ook zo snel als het kan geholpen zo dat dr niet weer een nestje komt .

hoe je foto`s er bij voegt weet ik nog niet daar gaat ik wel proberen maar tot die tijd staan dr wel een paar op me hyves http://www.draakje-dh.hyves.nl

Ik heb al zo lang katten in huis en veel meegemaakt en kneusjes gehad maar dit is nieuw voor mij dus wie heeft tips voor mij

groetjes Jolanda & Cat`s
jennli
Tijger
Tijger

Re: Kitten blijft heel klein

Bericht door jennli »

Hoi Jolanda, lief dat je je over de moederpoes ontfermt hebt. Kan helaas je vraag niet beantwoorden, maar wil je wel complimenteren over de zorg die je aan de moeder en kleintjes geeft.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Lief inderdaad dat je moeder en kittens opvangt.
Ik zou toch bloedonderzoek laten doen, vooral omdat de moeder een thuisloze was, kan ze ziektes bij zich dragen en het niet groeiende kitten kan dan ook een ziekte hebben.
Ik zou ze alle vier laten testen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Jootjuh46
Kitten

Bericht door Jootjuh46 »

;-) hoi hoi ,

De moederpoes is getest( en heeft dr prikjes gehad ) zij heeft gelukkig geen rare dingetjes zij is kern gezond ...de da denkt aan inteelt ..helaas lopen dr hier een hoop zwervers en ook dus katers die niet geholpen zijn en ja zoek dan maar even uit wie de vader is ......de andere kittens zijn al bij hun nieuwe baasjes en gezond ook al dr eerste prikjes gehad .gelukkig is dat allemaal goed.Onze Minnie lukt nog niet bloed te prikken ze is gewoon te klein ....Maar tot nu toe gaat het prima en met de dag wordt ze bijdehanter ..Ze klimt nu hoog in de bench als ze dr uit wilt rent achter me aan ( grappig gezicht wel zo een hummeltje ) Ze is niet altijd in de bench alleen als ik even weg moet dan samen met dr moeder omdat de andere katten hier thuis leuk met dr spelen maar af en toe best wel iets te wild en daar heb ik het liefst me oog op ....

wat de zwervers betreft hier heb ik gelukkig een goed contact met de dierenambulance en regelmatig vangkooien in me tuin staan met ook sucses dat dr dan weer 1 of 2 gevangen zijn .Vaak worden deze geholpen gechipt en na gekeken en als ze sociaal zijn via hun geplaatst maar meer komt het voor dat ze dan niet zijn en worden dan weer hier vrij gelaten maar kunnen geen kittens meer veroorzaken .Ik vind dat zelf een wereld oplossing niks wordt ingeslapen tenzij ze erg ziek zijn . en de katten hier buiten weten dan ook wel dr happie te halen hier ze zitten mij absoluut niet in de weg ik geniet er zelfs van ...Ik heb nu zo een 6 vaste klanten :lol: en kan ze dan ook in de gaten houden voor het geval dat ze wat mankeren dan bel ik gewoon de dierenambulance en hup ze worden na gekeken en verzorgt en komen daar na weer terug .

Ik heb zelf jaren bij de dierenambulance gewerkt en ook bij een dierenarts(opleiding helaas niet gehaalt ) en heb daar door altijd de kneusjes die vang ik op ( pleegmandje) en sommige zijn blijven hangen en met alle liefde ...en krijg er zo veel liefs voor terug ;-)
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het forum!
k heb even voor je gezocht.. in mijn geheugen en via de zoekfunctie:

we hebben mini mow en dat was/is een poesje met groei-achterstand (genenmateriaal van perzen/inteelt wil dacht ik nog al eens voor dwerggroei zorgen..)

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ow#p477281

en we hebben een topic over dwerggroei bij katten
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... rg#p433449

missch kom je in die topics iets tegen waar je mee verder kunt of iets anders nuttigs..
kan me herinneren dat we veel hebben uitgezocht en nagevraagd over dwerggroei, maar het is ook een relatief begrip.. als je zware katers gewend bent en ineens een poesje van een paar kg krijgt, dan is dat al snel een 'mini meisje/dwergje'...

wat ongelofelijk aardig dat je zoveel zwervers opvangt en top van de Haagse dierenambu dat ze zo vlot meewerken met checken en castreren!
Jootjuh46
Kitten

Bericht door Jootjuh46 »

;-) Thanks Adriana.....

Ik heb ook al zo zitten google spitten maar kan niet echt iets vinden waar ik wat wijzer van wordt . Kan niet echt vergelijkingen trekken .

Minnie weegt nu 526 gram ( net even weer gewogen ) heel weinig dus maar ze is ook heel klein en een bolletje . een gezonde kitten van 9.5 weken is twee keer zo groot .

En het vreemde is dus dat ze eigenlijk gezond oogt oke...ze loopt wat achter ze wordt met de dag levendiger brutaler ...en volgens me zoontje heeft ze nog kapsonus ook want mevrouwtje weet wat ze wil ze gaat b.v aan je voet zitten en dan die piep miaauwtjes van "pak me eens ff op !!"
En als ze dan bij je slaapt en je beweegt hebt ze kommetaar ...Tis dr een met karakter :lol:
Zelfs voor onze hondje is ze niet bang zijn staart is TOP speelgoed .

Waar ik me het meeste zorgen over maak is dr levensverwachting en de DA zegt dat is afwachten....zolang ze goed eet en levenslustig is ziet hij het niet zitten dat diertje zo binnestebuiten te keren en zo dra het lukt bloed af te nemen dan gebeurt dat ook ... een hartafwijking zou kunnen maar ze is dan ook weer zo actief dat je dat idee ook weer wegschuift .Hij is gelukkig zo eerlijk dat hij me ook niet een poot uit wilt rukken financieel...want het kost me wat die DA :???:

De moeder die stoot dr ook niet af integendeel ze verzorgt dr uitstekend ( vaak als kittens niet goed zijn laten moeders het af weten ...regeltjes der natuur).

Maar zo als ik al vertelt heb ...ben ik altijd kneusjes van blind zijn of doof tot hersenbeschadigingen en ze altijd met alle liefde verzorgt en ze zijn pas weg van hier als ze overlijden .

De 9 die ik nu heb aan volwassen katten ( moeders icl ) zijn Gezond en geholpen..en heb op dit moment ook geen pleegmandje bezet .

Zal het hier een beetje bijhouden hoe het gaat met Minnie

groetjuhs en een miauw van Piepertje & Schoffie & Dreetje & Junkie & Moppie & Tijger & Tarzan & Terror en Meissie(mams) en Minnie
Adriana

Bericht door Adriana »

k denk dat je een heel verstandige dierenarts hebt en blijkbaar is de kleine mini poes erg levenslustig en eet goed. alles lijkt verder in orde, ze wil alleen nauwelijks groter groeien...
ik weet dat in Amerika op dit moment de rage is heel erg kleine poezen te fokken en het zou kunnen dat dit een bastaardje is van zo'n product.
daarmee is alles in orde, alleen blijven ze heel klein. en t is natuurlijk sport daar (grmmbl) om de kleinste te fokken....
beetje bijhouden qua gewicht en levendigheid is denk ik het enige, ook om zelf wat minder de griezels te hebben.. en dan maar gewoon afwachten en kennelijk is ze voor niks nie bang nie als ze zo klein als ze is met hondenstaarten durft te spelen...!
castreren zal heel pietepeuterig werk worden - zie het verhaal van minnie mow en Utrecht -.. maar er bestaat zoiets als endoscopisch castreren en in DH zijn er ongetwijfeld da's die het doen... neem aan dat jouw da je op dat pad, als het nodig is, verder helpt..
Jootjuh46
Kitten

Bericht door Jootjuh46 »

;-) Hoi Adriana .

Ze is zeker niet bang :enaughty: Maar moet wel eerlijk zeggen dat ons hondje Sammie niet zo groot is en heel lief is met de katten en voor zo een kleintje... dan blijft hij dood stil liggen ...en vind het gewoon allemaal . Gisteren heeft Mini de krabpaal ontdekt :lol: vol overgave ff lekker krabbe. Wel moet ik oppassen waar we lopen ze volgt me overal naar toe ...We hebben een zakje gemaakt van Fleece ...daar kruipt ze heerlijk in weg als ze moe is ...( lijkt op een groot washandje ) Ook heeft ze gekookte kip gegeten . ;-) .vond ze zo lekker dat ze veranderde van dat lieve kleine bolletje naar een kleine tijger :???: ...gewoon grommend dr pootjes op het schaaltje :lol:
De DA heeft het er overgehad over evt die sterilisatie ..Maar hij wilt dat even aan kijken misschien wordt ze niet krols omdat ze zo klein is en dat juist die hormoontjes dan misschien niet voldoende aanwezig zijn maar ja das weer wachten op dat bloed prikken Wij denken daar dus ook in vooruit maar eerlijk ik zelf pluk de dag met Mini . Morgen is ze 10 weken en niemand weet hoe haar levensverwachting is maar zo lang ze gezond is ,eet,en speelt en zelf het naar dr zin heeft genieten wij van haar en mocht het zo zijn ( hopen van niet ...) dat ze ziek wordt dan ook zal er naar aanleiding wat ze heeft op dat moment gekeken worden of het zin heeft te behandelen ...want tja hoe ver ga je ...Ik zelf ben stug daar in door dat ik genoeg dieren heb zien lijden en voor die dieren moet het wel een waardig bestaan zijn en geen proefkonijn van proberen terwijl het dier dan zo ziek is en het toch niet red . Niet dat ik Mini geen kans zou geven maar die kans moet dan wel haalbaar zijn Heb dan ook tegen me DA gezegt dat al vind ie het nog zo intressant en leuk en wilt dr van leren Ze is geen proefkonijn .

Ja dat fokken.. ik vind het walgelijk ...alles om maar de mens te plezieren :evil: bah bah :evil:
Oke een raskat is mooi maar dan wel op de goede manier ..
Zelf heb ik dr geen zijn allemaal HTK knorrepotjes

groetjuhs Jolanda en de Kattebende
Adriana

Bericht door Adriana »

ja dat zou ook nog kunnen dat ze helemaal niet krols wordt door missch een groeistoornis..
en ik denk dat je helemaal gelijk hebt met je houding, heerlijk van haar genieten en zolang het leven voor haar kwaliteit heeft ben jij ook gelukkig.
als ik je verhaal goed lees dan is het zeker geen zielepoot, grommend je kip verslinden en als een tijger(tje) in de krabpaal hangen, hihi!
en als ze nu al zo actief is, dan lijkt het me stug dat ze een hartkwaal zou hebben.. en wat heerlijk dat je een fleece washandhuisje voor haar hebt gemaakt, waar ze dus ook echt in wegkruipt om lekker te snurken, t lijkt me een heel gezellig en mensgericht tiepje waar je hopelijk nog heel erg lang een lief huisgenoootje aan hebt!
Plaats reactie