Ik ben Jolanda en wij hebben 9 heerlijke lieve knorrende viervoeters....
Laat hebben we een nestje gehad...van een buiten poes deze was dan ook niet van mij zelf .
Haar opgevangen te hebben met een dikke bolle buik vol beentjes kreeg ze 4 kittens ... eentje daarvan is helaas met 3 weken overleden hij werd erg mager en had moeilijkheden met ademen .Na een bezoekje aan de DA kwam ik dan ook met lege handen terug .vermoeden was niesziekte,toch medicijntjes mee voor de andere voor de zekerheid .
De andere 3 groeide lekker door ...waar van er eentje al van af dag 1 een dikertje was .
Nu zijn ze 9 weken twee zijn al geplaatst..Maar de toen lekkere dikkie dik bleef stil staan in de groei met zo een vier weken . Ze viel niet af maar groeide niet meer en je zag met 8 weken een groot verschil met dr broertje en dr zusje . Ze is niet mager integendeel echt een bolletje bol .Ze eet vast voedsel ( blikjes kittenvoer ) en krijgt kittenmelk op een schaaltje en natuurlijk is Mams er ook nog die als een leeuwin dr kind beschermt en verzorgt ......Ze gaat op de bak netjes ...speelt en weet dr aandacht op te eisen .Ze oogt veder gezond alleen zo klein .De DA kan geen bloed prikken ze is te klein maar hij zei dat ie het zelf ook niet snap waarom ze zo klein blijft en toch zo gezond oogt en alles doet ..Wel is het zo dat ze NIET zo actief is als dat ze moet zijn ( De andere twee rennen door de kamer en spelen en klimmen tot ze moe neer vallen op een kussentje )het lopen is net echt ook als een kitten van 4 a 5 weken beetje waggelen dus maar toch speelt ze overal mee ook met de andere katten( vooral staarten die zijn leuk )...Dr bouw is nu als een bolletje... haar vacht is dik en glanst ze gaat op de bak en dr ontlasting is goed . En aan dr eetlust mankeert ook niks . De DA wilt het afwachten ...iets wat ik eigenlijk ook wel wil ...kijken hoe ze zich ontwikkeld veder ..en als ze dan misschien toch wat groter wordt dan bloed prikken voor onderzoekjes...... Vraag me af of er iemand ervaring heeft met zo een klein poesje...........en hoe die dat dan gedaan hebben b.v de natuur zijn gang laten gaan of dokteren ....Op dit moment heeft ze wat last van waterige oogjes daar hebben we een zalfje voor gehad ...De moeder poes die blijft bij ons ze is zo lief en dr is geen ruzie met de andere katten in huis ...ze wordt ook zo snel als het kan geholpen zo dat dr niet weer een nestje komt .
hoe je foto`s er bij voegt weet ik nog niet daar gaat ik wel proberen maar tot die tijd staan dr wel een paar op me hyves http://www.draakje-dh.hyves.nl
Ik heb al zo lang katten in huis en veel meegemaakt en kneusjes gehad maar dit is nieuw voor mij dus wie heeft tips voor mij
groetjes Jolanda & Cat`s