Wat eerst te doen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Anne
Tijger
Tijger

Re: Wat eerst te doen?

Bericht door Anne »

Doe in ieder geval geen klontvormend grit, als ze daar van gaan eten krijgen ze klonten in hun maag en dat is niet fijn!!
Wat ik hier altijd doe met nieuwkomers, ik zet ze op de bak en maak met hun pootjes graafbewegingen.
Jij hebt het nadeel dat deze kittens geen bak gewend zijn dus dat is wel een aandachtspunt.

Super dat je je zo goed aan het voorbereiden bent overigens, door vooral veel te lezen.
ook heel mooi dat je gelijk twee kittens neemt :thup:
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Kirssten
Huiskat
Huiskat

Bericht door Kirssten »

Hahah dankje! Ik ben helemaal geobsedeerd door de nieuwe kittens. Ik ben al twee dagen lang het hele internet aan het afstruinen naar alle informatie die ik kan krijgen. En nu ben ik geobsedeerd met deze site :grin:, mijn ouders worden helemaal gek van me, haha.

En dank je wel voor alle goede adviezen!
Adriana

Bericht door Adriana »

nou, dat is toch hardstikke geweldig dat je je zo goed voorbereidt?
en omdat je twee kittens hebt zal het op de bak gaan een stuk sneller en makkelijker gaan. want één van de twee zal heus wel op de bak gaan en kittens leren van elkaar door voorbeeldgedrag, dus als de tweede ziet dat de eerste op de bak zit en plast/poept, dan valt bij hem ook het kwartje en hoef je daar niks meer aan te doen! wel al twee bakken op twee verschillende plekken plaatsen, want veel katzels poepen nadat ze geplast hebben en willen dat vaak niet op dezelfde bak doen..

ik weet nog wel van de begintijd dat kitten Maks een soort van bakkentoerist was, die inspecteerde eerst alle bakken overal in het huis en dan vaak nog een keertje, voordat hij besloot in welke bak hij zou plaatsnemen. ik ben daar een tijdje ongerust over geweest, maar niks aan de hand. en nu hebben ze hun vaste voorkeuren voor bakken en ze splitsen hier ontlasting en plas. en de oudste kater wil graag donker en beschut, dus houden we daar ook rekening mee..
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Kirssten schreef:Hahah dankje! Ik ben helemaal geobsedeerd door de nieuwe kittens. Ik ben al twee dagen lang het hele internet aan het afstruinen naar alle informatie die ik kan krijgen. En nu ben ik geobsedeerd met deze site :grin:, mijn ouders worden helemaal gek van me, haha.
Haha helemaal niet herkenbaar (wel dus)! Zo zat ik een paar maandjes geleden ook. Wacht maar tot je ze in huis hebt, dan blijf je maar foto's maken, want alles wat ze doen is zó leuk!

Heel veel plezier met de voorpret!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie