Ik zit met een probleem/uitdaging en hoop dat jullie me advies willen geven.
Geschiedenis:
-8 jaar geleden heb ik Nino opgehaald, een geholpen HTK-kater van toen 3 jaar oud (nu dus 11).
-Een jaar later heb ik Puk opgehaald, een HTK-poes (intussen geholpen van toen 5 maanden (nu dus bijna 7). Na twee weken met hele enge gevechten en waarin mijn kater mij ook ineens aanviel, waren ze ineens de beste maatjes en dat zijn ze nog steeds.
-Weer twee jaar later heb ik Mambo opgehaald, een HTK-kitten van 10 weken (nu dus 5 jaar). Ook Mambo viel eerst niet in de smaak, maar de drie accepteren elkaar nu prima. Niet zulke dikke mik als de eerste twee, maar wel samen eten en spelen.
11 augustus
Op 11 augustus hebben we Findus opgehaald, een Brits Korthaar geholpen kater van 1 jaar oud. Findus was erg schuw, niet naar andere katten toe maar naar mensen toe. Omdat hij zo schuw was vonden de andere katten hem geen grote bedreiging. Als ze hem per ongeluk tegenkwamen gingen ze wel blazen, maar daar hield het mee op. Findus vond het al snel heerlijk om aangehaald te worden en wordt al een echte knuffel. We hadden er dus een heel goed gevoel over!

Nu
Nino en Mambo zijn al bijna aan Findus gewend. Ze snuffelen aan elkaar, Nino wast hem wel eens voorzichtig, maar ze vinden het allemaal nog wel eng. Er is verder geen agressiviteit, dus het verkenningsspel blijft leuk om naar te kijken.
Puk echter, begint een steeds grotere hekel aan Findus te krijgen. Ze gaat hem vaak zitten aanstaren, of komt stiekem dichterbij. Findus heeft dit altijd door en de ene keer loopt hij als eerste weg, de andere keer zij. Niet echt een probleem dus. Maar wat Puk ook doet, is Findus aanvallen. Ze gaat dan bij de kattenbakken zitten en als Findus in de buurt komt krijgt hij ervan langs. Eigenlijk zodra hij de woonkamer uit wil, komt Puk hem even in elkaar timmeren. We hebben al zo'n feliway ding hangen, maar sindsdien is het alleen maar erger geworden helaas.

Findus gaat nu hard zitten mauwen als hij naar de bak moet, en als wij hem niet naar de bak brengen gaat hij op de bank zitten graven. Dat is natuurlijk wel een probleem. Het gekke is dat ze alle vier voor dezelfde bak kiezen. De andere is nog brandschoon.
Wat is nu onze volgende stap? Kattenbakken niet meer naast elkaar zetten? Moeten we ze beiden belonen of niet? Of moeten we gewoon afwachten? Is dit raar, dat het na een maand nog steeds zo is?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie(s)! We beginnen ons echt zorgen te maken nu..