Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?
Re: Pluk moet afvallen. Wat is de beste keukenweegschaal?
Nu weeg ik ze nog op diezelfde weegschaal, in een kom. Maar die vlieger gaat niet meer op zodra ze boven de 5kg komen natuurlijk...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Devi*
Haha, kun je daar 'ns een foto van maken als je kat in die kom zit op de weegschaal??
Dat wil ik wel 'ns zien.

Dat wil ik wel 'ns zien.
- achtpuntzes
- Jaguar
zo ook hier.
de "mensen" weegschaal geeft gewicht tot na de komma, dus samen met poes erop en dan eigen gewicht eraftrekken.
de "mensen" weegschaal geeft gewicht tot na de komma, dus samen met poes erop en dan eigen gewicht eraftrekken.
Na het wegen blijft Taiyo graag nog even chillen in de kom... Dus een foto is geen probleem!

Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Devi*
Haha, wat leuk zeg ! Echt schattig zoals Taiyo daar in die kom zit.
Het schijnt dat ie het ontzettend naar z'n zin heeft in die kom, hij ligt er zo heerlijk relaxed bij.
Leuke foto's, bedankt Mirjam !
Het schijnt dat ie het ontzettend naar z'n zin heeft in die kom, hij ligt er zo heerlijk relaxed bij.
Leuke foto's, bedankt Mirjam !

- kittypluk86
- Kitten
die weegschaal heb ik vandaag gekocht. leuke foto s
ik ga gewoon eerst zelf wegen en daarna samen met de kat dus op gewoon hema weegschaal

Admin schreef:Zelf wegen wij ook altijd het voer af (4x per dag). We gebruiken een weegschaal van Inventum die per gram nauwkeurig weegt tot 5 kg. Ik zet het voerbakje erop, zet hem aan en als ie op 0 staat doe ik de brokjes erin. Altijd goed (ook om brieven, enveloppen en postpakketjes te wegen
)
Bij Bol.com kost ie nog geen 20 euro.
Meer info
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Ja, het is een prima ding. Alleen opletten dat je niet per ongeluk het linkerknopje indrukt, want daarmee switch je tussen grammen en deciliters (niet dat ik er ooit deciliters mee gewogen heb, maar goed
)

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik weeg de katten ook op de mensen weegschaal, en dan mijn eigen gewicht eraf trekken.
Ben nogal visueel ingesteld en zie in gedachte mega-Bobje al op de keukenweegschaal......proestttt.
Als ik een kitten heb weeg ik het wel op de keukenweegschaal, ook in verband met ontwormen.
Ben nogal visueel ingesteld en zie in gedachte mega-Bobje al op de keukenweegschaal......proestttt.
Als ik een kitten heb weeg ik het wel op de keukenweegschaal, ook in verband met ontwormen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik heb nog gewoon een ouderwetse, maar wil ook een digitale weegschaal gaan aanschaffen.
Zowel de keuken- als personenweegschaal.
Lijkt me toch praktischer.
Dus blijf maar doorkomen met de tips over welke weegschaal
Zowel de keuken- als personenweegschaal.
Lijkt me toch praktischer.
Dus blijf maar doorkomen met de tips over welke weegschaal

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
bij dierenartsen staat doorgaans iets van een digitale babyweegschaal, maar ik vind dat nogal een groot apparaat en sta-in-de-weg, zeker als je weinig weegt..
heb genoten van Taiyo in zijn kom, zo wordt poes Mies ook gewogen, maar boven de 5 kg kan dat dus niet meer..
heb genoten van Taiyo in zijn kom, zo wordt poes Mies ook gewogen, maar boven de 5 kg kan dat dus niet meer..
- kittypluk86
- Kitten
dankje zou er opletten

Admin schreef:Ja, het is een prima ding. Alleen opletten dat je niet per ongeluk het linkerknopje indrukt, want daarmee switch je tussen grammen en deciliters (niet dat ik er ooit deciliters mee gewogen heb, maar goed)
wat lief dat kleine katje in een kom.
Dat wilden wij ook proberen met onze kitten hahaha voor ik het gewicht kon aflezen was hij er al uit gesprongen.
Dat wilden wij ook proberen met onze kitten hahaha voor ik het gewicht kon aflezen was hij er al uit gesprongen.
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik krijg ook niets op een keukenweegschaal gewogen. Kittens, konijnen, blijven allemaal niet zitten... Maar die van ons gaat ook maar tot 2 kg, dus mag je kom ook al niet veel wegen.
Dus dan moet het ook maar op de personenweegschaal....
Dus dan moet het ook maar op de personenweegschaal....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Ik zie zonet in het Blokkerkrantje dat ze weegschalen in de aanbieding hebben. Er staat er eentje bij die ik wil kopen en wil gebruiken om de katten te kunnen wegen:
Soehnle keukenweegschaal Page Profi (even halverwege de page op de weegschaal klikken)

Hij weegt tot 15 kilo op 1 gram nauwkeurig en kost € 39,95
Voordeel van dit ding is dat er een Hold-functie op zit. Daarmee is het niet erg als de display bedekt wordt (door bijv. een transportmandje met een kat erin). Als je de transportmand er dan afhaalt, heb je nog 10 seconden om het gewicht af te lezen.

Klinkt ideaal, zodat ik niet steeds een jaar hoef te wachten om ze te wegen bij de dierenarts.
Overigens, voor de (semi-)professionele kattenwegers onder ons, verkopen ze ook veterinaire weegschalen vanaf € 100,00. Misschien teveel van het goede, maar ik kwam het tegen en dacht: Ik geef het even door
Soehnle keukenweegschaal Page Profi (even halverwege de page op de weegschaal klikken)

Hij weegt tot 15 kilo op 1 gram nauwkeurig en kost € 39,95
Voordeel van dit ding is dat er een Hold-functie op zit. Daarmee is het niet erg als de display bedekt wordt (door bijv. een transportmandje met een kat erin). Als je de transportmand er dan afhaalt, heb je nog 10 seconden om het gewicht af te lezen.

Klinkt ideaal, zodat ik niet steeds een jaar hoef te wachten om ze te wegen bij de dierenarts.
Overigens, voor de (semi-)professionele kattenwegers onder ons, verkopen ze ook veterinaire weegschalen vanaf € 100,00. Misschien teveel van het goede, maar ik kwam het tegen en dacht: Ik geef het even door

"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."