Hoe kan ik dit afleren?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Hoe kan ik dit afleren?

Bericht door Glowy »

Onze kitten is een schatje echt waar!
Als ik hem roep komt hij aangerennen springt op de bank en geeft neusje.
Hij komt ook tegen me aan liggen en spint alles bijelkaar.
Een heerlijk ventje.
Alleen...met spelen pffff hij krabt en bijt dan keihard.
Mijn kinderen hebben de handen helemaal open gekrabt.
Eerst speelt hij lief met zijn kussentjes, en dan komen die krallen.
Bij het nekvel pakken en even corrigeren is geen optie, hij doet daar niets op uit.
Weglopen ook niet echt, want dan lift hij mee, hij blijft je zo aan de broekspijp hangen.
plantenspuit vind hij ook niet erg...wie heeft nog tips :???:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Hoe kan ik dit afleren?

Bericht door Ilone »

Niet mt de handen spelen, maar iets geven waar hij zich op uit kan leven.
Zoals een opgerolde handdoek, of de Kong Kickeroo.
Spelen met hengeltjes en dat soort dingetjes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe kan ik dit afleren?

Bericht door Adriana »

geen nekvel en geen plantenspuit, daar worden ze bang en schichtig van..
een keukenrol wil ook nog wel eens leuk speelgoed zijn, eentje waar ze haar voor- en achterpoten omheen kan slaan en dan flink haar klauwen erin. de Aldi rollen zijn lekker pluizig en voldoen hier erg goed. en de troep/papiersnippers.., ach, die ruim je vrij snel op..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Hoe kan ik dit afleren?

Bericht door Glowy »

Bedankt voor de tips.
Dat scheelt een hoop pleisters voor de kids :lol:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hoe kan ik dit afleren?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, een Kong Kickeroo, maar ik weet niet of dat wel voldoende is.
Als hij het blijft doen, denk ik dat een kittenvriendje de beste oplossing is...
Het is zowiezo, in elke situatie, al beter, dat weet je, maar je kitten geeft dit nu ook zelf aan... Hij maakt je duidelijk dat hij wel degelijk een vriendje mist...
Dit is heel normaal kittengedrag en deze klachten zie je dat ook bij zowat elk baasje van een solo-kitten hier op het forum voorbij komen en maar heel zelden bij kittens die een vriendje hebben. Dit is wat kittens het grootste gedeelte van hun wakkere dag doen: spelen. Stoeien, vangen, trappelen, enz... Dat hoort bij de hele opvoeding en ontwikkeling... en twee kittens slopen elkaar, een kitten alleen zoekt alternatieven.

Je kan het dus niet echt afleren, je kan proberen zijn stoeien op een ander voorwerp over te zetten. Maar het feit blijft dat dat voorwerp niet terugstoeit en dat hij bewegende handen altijd aantrekkelijker zal blijven vinden. Het is tegennatuurlijk om met een dood ding te stoeien... Meppertje spelen en door de lucht gooien, kan wel met iets doods zoals een muis of balletje...maar vangen is vb al een stuk minder interessant...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe kan ik dit afleren?

Bericht door Adriana »

Glowy schreef:Dat scheelt een hoop pleisters voor de kids :lol:
hihi, de kids moeten dus afleren om Glowy met hun handen te laten spelen, dat gaat veel sneller en scheelt een hoop 'au' en pleisters!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Hoe kan ik dit afleren?

Bericht door achtpuntzes »

toch deed ik het tegenovergestelde:

gewoon met de handen blijven spelen en consequent "au" roepen als ze mn handen weer eens openhaalden. het heeft eventjes geduurd, maar uiteindelijk gebruikten ze hun nageltjes niet meer en bijten ze niet meer met het spelen met mijn hand.

maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niet meer direct met de handen te spelen en een instrument als een hengeltje of zo te gebruiken, dat scheelt inderdaad een hoop "au"-en en bespaart veel pleisters.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie