Onze Siamees is plotseling doodziek
Onze Siamees is plotseling doodziek
Hallo iedereen,
Wij hier thuis hebben een siamees van 14 jaar, die normaal gesproken altijd met je praat, bij je wilt zitten en altijd achter je aanrent.
Donderdag was ze opeens heel stilletjes, en 's avonds wilde ze geen snoepje meer. Toen hebben we haar temperatuur opgemeten wat 39.5 graden was en haar tandvlees was heel wit.
De volgende ochtend had ze gal gespuugd en was ze nog steeds hetzelfde dus de dierenarts gebeld, waarbij we meteen moesten komen. Ze moest blijven, heeft een infuus gehad, bloedonderzoek gehad daaruit is gebleken dat ze een ontsteking in haar bloed heeft, en der suikergehalte was iets verhoogd, maar dat kwam waarschijnlijk door de stress.
Zaterdag middag mochten wij haar weer ophalen, ze zag er goed uit, alleen een beetje verward en dik van het infuus.
Thuisgekomen begon ze even te eten, veel te drinken en ging toen in een hoekje in de tuin liggen.
Vanaf daar is ze eigenlijk alleen maar slechter geworden, ze eet en drinkt nu helemaal niet meer, ze ruikt helemaal zuur van het gal spugen, wat ze trouwens liggend doet, ze valt om als ze probeert te staan en toen ik net haar medicijnen wilde geven, kon ze haar kaak niet meer dicht krijgen.
uiteindelijk gelukt met water erin gooien.
Ze probeert nu wel te drinken maar het lijkt net of het haar niet lukt, alsof der mond dichtgeplakt zit, ze stopt haar hoofd in het drinkbakje maar likt niet.
Ze zit helemaal onder de kwijl en we denken dat ze elk moment kan overlijden.
We hebben een afspraak staan voor bij de dierenarts morgen, waar ze weer een infuus gaat krijgen.
Ik vroeg me af of iemand hier dit weleens heeft meegemaakt en wat dit dan was?
De dierenarts weet het niet, der medicijnen kan ik niet meer geven uit angst dat ze der kaak niet meer dichtkrijgt, water heb ik al geprobeerd in haar bek te druppelen maar het loopt er net zo hard weer uit.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik kom er echt niet meer uit.
Groetjes
Wij hier thuis hebben een siamees van 14 jaar, die normaal gesproken altijd met je praat, bij je wilt zitten en altijd achter je aanrent.
Donderdag was ze opeens heel stilletjes, en 's avonds wilde ze geen snoepje meer. Toen hebben we haar temperatuur opgemeten wat 39.5 graden was en haar tandvlees was heel wit.
De volgende ochtend had ze gal gespuugd en was ze nog steeds hetzelfde dus de dierenarts gebeld, waarbij we meteen moesten komen. Ze moest blijven, heeft een infuus gehad, bloedonderzoek gehad daaruit is gebleken dat ze een ontsteking in haar bloed heeft, en der suikergehalte was iets verhoogd, maar dat kwam waarschijnlijk door de stress.
Zaterdag middag mochten wij haar weer ophalen, ze zag er goed uit, alleen een beetje verward en dik van het infuus.
Thuisgekomen begon ze even te eten, veel te drinken en ging toen in een hoekje in de tuin liggen.
Vanaf daar is ze eigenlijk alleen maar slechter geworden, ze eet en drinkt nu helemaal niet meer, ze ruikt helemaal zuur van het gal spugen, wat ze trouwens liggend doet, ze valt om als ze probeert te staan en toen ik net haar medicijnen wilde geven, kon ze haar kaak niet meer dicht krijgen.
uiteindelijk gelukt met water erin gooien.
Ze probeert nu wel te drinken maar het lijkt net of het haar niet lukt, alsof der mond dichtgeplakt zit, ze stopt haar hoofd in het drinkbakje maar likt niet.
Ze zit helemaal onder de kwijl en we denken dat ze elk moment kan overlijden.
We hebben een afspraak staan voor bij de dierenarts morgen, waar ze weer een infuus gaat krijgen.
Ik vroeg me af of iemand hier dit weleens heeft meegemaakt en wat dit dan was?
De dierenarts weet het niet, der medicijnen kan ik niet meer geven uit angst dat ze der kaak niet meer dichtkrijgt, water heb ik al geprobeerd in haar bek te druppelen maar het loopt er net zo hard weer uit.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik kom er echt niet meer uit.
Groetjes
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: Onze siamees is plotseling doodziek
Het enige wat bij mij opkomt, is waarom tot morgen wachten, ik zou persoonlijk vandaag naar de dienstdoende dierenarts gaan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ja, ik ben het volkomen eens met Dinie/Castratenkoor.
Als je zo'n angst hebt dat ze ieder moment kan overlijden zou ik beslist niet tot morgen wachten.Meteen gaan bellen naar de DA die weekenddienst heeft.
Als je zo'n angst hebt dat ze ieder moment kan overlijden zou ik beslist niet tot morgen wachten.Meteen gaan bellen naar de DA die weekenddienst heeft.
Ja natuurlijk, alleen het probleem is dat de dierenarts niet weet wat het is.
Alleen dat het een ontsteking is en daar hebben we antibiotica voor.
Dus ze wilde ons morgen pas weer zien voor het infuus..
Maar bedankt voor de reacties!
Alleen dat het een ontsteking is en daar hebben we antibiotica voor.
Dus ze wilde ons morgen pas weer zien voor het infuus..
Maar bedankt voor de reacties!
je bent toch niet gebonden aan één dierenarts?
deze weet niet wat het is en daarmee kom je dus niet verder. ook morgen niet.
waar in Nederland/België of mogen we dat weer eens niet weten?
het lijkt me dat met de gegevens van het bloedonderzoek, de verhoging, het gal spugen de richting wel duidelijk moet zijn. maar wij zijn geen dierenarts en zien je lieverd niet.
dus als de wiedeweerga andere da raadplegen, als was het alleen maar om te weten of ze pijn heeft en/of lijdt.
deze weet niet wat het is en daarmee kom je dus niet verder. ook morgen niet.
waar in Nederland/België of mogen we dat weer eens niet weten?
het lijkt me dat met de gegevens van het bloedonderzoek, de verhoging, het gal spugen de richting wel duidelijk moet zijn. maar wij zijn geen dierenarts en zien je lieverd niet.
dus als de wiedeweerga andere da raadplegen, als was het alleen maar om te weten of ze pijn heeft en/of lijdt.
Helemaal mee eens. Lijkt me van belang dat ze zsm vocht toegedient krijgt als het haar niet lukt te drinken.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Re: Onze Siamees is plotseling doodziek
Helaas is ze gister avond ingeslapen.
De da was helemaal geschrokken en snapte niet hoe ze zo snel achteruit kon gaan.
Waarschijnlijk heeft ze een drukkende tumor gehad want ze ademde moeilijk en der hartje klopte nog maar heel sloom en daardoor had ze blijkbaar ook dat ontstekingsbeeld in haar bloed.
Bedankt voor de reacties!
Groetjes
De da was helemaal geschrokken en snapte niet hoe ze zo snel achteruit kon gaan.
Waarschijnlijk heeft ze een drukkende tumor gehad want ze ademde moeilijk en der hartje klopte nog maar heel sloom en daardoor had ze blijkbaar ook dat ontstekingsbeeld in haar bloed.
Bedankt voor de reacties!
Groetjes
- achtpuntzes
- Jaguar
ai...
veel sterkte...
veel sterkte...
wat een verdrietig bericht en wens je heel veel sterkte..