Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door silfje »

Afbeelding


wij hebben deze
LoesMarloes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:39

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door LoesMarloes »

Beste katteliefhebbers,

Ik heb heel veel aan jullie reacties gehad en heb me daarom ook geregistreerd.
na veel nadenken heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de Krabpaal La Digue bij zooplus.nl besteld.
Ik lees op internet nogal wat negatieve berichten over deze site maar ik bertrouw er maar op dat de paal toch redelijk snel word geleverd. Ik hoop het echt want ik heb veel krabpalen gezien maar vind deze toch de stevigste als ik de reviews mag geloven.

Hopelijk heeft zooplus.nl nu betere leveringsacties en zijn de klachten verleden tijd.

Ik heb wel een goede keuze gemaakt he? Ik heb er ook nog twee hangmatjes voor aan de muur bij besteld, die wil ik graag ana de muur bij de krabpaal gaan bevestigen dan kan mijn kattemannetje er mooi in liggen. Hopelijk gebruikt hij hem straks ook goed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Edana »

Afbeelding

Ik heb vandaag deze krabpaal binnen gekregen voor Baldr. Hij was maar €35,-. Jammer is wel dat het huisje zelf in elkaar gezet moest worden van hard plastic. Niet zo mooi als op de foto dus. Wel mooi kittenformaat :)

De krabpaal van Pepijn is ook aan vervanging toe. We zijn al lang aan het rond kijken, maar aangezien we niet groot wonen is het lastig een geschikte te vinden. Ook wil ik er geen honderden euro's aan uitgeven aangezien Pepijn niet zo graag op pluche ligt, maar liever op een houten plank zoals de vensterbank of de eettafel. Hij heeft het al snel te warm. Enig idee wat leuk zou zijn voor hem? Zou een krabplank iets zijn? Iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Edana »

LoesMarloes schreef:Beste katteliefhebbers,
Hopelijk heeft zooplus.nl nu betere leveringsacties en zijn de klachten verleden tijd.
Ik heb nog nooit problemen gehad met Zooplus. Vorige week maandag nog speelgoed voor de katten besteld, was woensdag in huis. Hopelijk heb je je krabpaal ook zo snel! :D
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Sunnetje »

Jeckyll_Hyde schreef:
Een vraagje bij welke verkoper op ebay heb je deze gekocht?
Beetje een late reactie, sorry! Ik heb hem gekocht bij jago24online :) ik hoor ook goede verhalen over verkoper Teuroknacker, al hoorde ik laatst dat die ineens niet meer naar nederland verzond, maar of dat zo is weet ik niet.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
LoesMarloes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:39

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door LoesMarloes »

Ik heb al mail dat 1 pakket is verzonden. Daar zit een mandje in en twee hangmatten voor aan de muur. Het tweede pakket is de krabpaal maar die is nog niet verzonden.
Nu hoop ik wel dat hij op voorraad is en ik niet weken moet wachten :(

De paal zal mooi staan denk ik hier, hopen dat mijn kat het ook leuk vind. Ik vraag mij altijd af hoe komen ze nu bovenin? die ik heb uitgekozen heeft geen trappetje ofzo en is behoorlijk recht. Misschien toch nog even een klein paaltje erbij halen zodat hij wat meer breed kan klimmen?
Ik wil de hangmatjes wel bij de paal gaan hangen dan kan hij er ook beter op klimmen maar hoe doen de katten dat als het een rechte krabpaal is?

ik ben reuze benieuwd. Ik zie hier ook prachtige krabpalen en zie ik die dan denk ik ooohjee heb ik met de La Digue paal er goed aan gedaan, had het niet een wat bredere moeten zijn. Moeilijk vind ik dat om keuze te maken.
maar goed, hij is nu eenmaal besteld dus we zien wel. De ervaringen zijn daar wel goed omschreven op de zooplus site.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door BillyJean »

ik heb alleen maar goede ervaringen met zooplus, dus het gaat vast goedkomen...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

de wat grotere onderdelen bij Zooplus komen vaak rechtstreeks uit Duitsland en dat duurt wat langer.. daar moet je vaak ook voor tekenen..
maar hier ook goeie ervaringen met Zooplus en de krabpalen!
alleen heb ik ze zelf verder opgeleukt en bijgebouwd
en dat is als je graag knutselt, ook wel leuk om te doen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Edana »

Afbeelding

Ik zou deze wel willen! (en een groter huis waar hij in past)
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Cerna

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Cerna »

@ Eva: Ziet er misschien wel mooi uit, maar of hij praktisch is? Ten eerste staat hij op zichzelf en alle klimpalen die op zichzelf staan zijn wankel. Twee katten die achter elkaar aanvliegen en de klimpaal ingaan, gaan met klimpaal en al tegen de grond.

Dan dat huisje. Hoe komt de kat hier in? Niet vanaf de paal want de afstand is veel te kort en het huisje te breed en dus moet hij er rechtstreeks inspringen vanaf de grond, maar dat kan alleen een kitten want een volwassen kat stoot zijn kop tegen de smalle opening en een kitten is nog te klein om de sprong te maken. Heb je dus niets aan.
De afstand tussen de verschillende plankjes lijkt me ook vrij kort waardoor een kat de nagels aan deze paal niet kan scherpen.
Ditzelfde geldt voor de andere krabpaal die je net binnen hebt gekregen. 35 euro is geen geld, maar toch te veel, maar dat is mijn mening.

Ik heb zaterdag een krabpaal binnen gekregen gekocht bij Catwalk-kratzbaume in Duitsland. Niet te veel tierelantijntjes, maar functioneel. Je kunt zelf een ontwerp maken al naar gelang je portemonnee en ruimte en alle onderdelen zijn te vervangen.
De paal zelf in van hout en loodzwaar en omgeven door zeer goed strak omwonden sisal, de ligplankjes met een doorsnee van 50 cm en verkrijgbaar in allerlei vormen, zijn ook van hout met kussentjes van sterk, schoon te maken fleecemateriaal. Zowel het hout, als de kussentjes kun je naar je eigen smaak uitzoeken en aanpassen aan je interieur.

Er zit 5 jaar garantie op de paal en je kunt hem later, indien gewenst, ook nog verder uitbreiden.
Hij staat vast aan het plafond en gisteren vlogen drie katten er tegelijk in, maar hij beweegt nog geen centimeter.
Kortom, degelijk en van zeer goede kwaliteit. Gaat minstens een kattenleven mee.

Ik ben nu op mijn werk, maar zodra ik thuis ben zal ik er een foto van maken en deze plaatsen.
Op pagina 1 staat een verwijzing naar deze firma en zo ben ik er ook opgekomen omdat ik al die kant-en-klare palen maar niets vind.
Ze zijn zeker niet goedkoop (de goedkoopste paal kost toch al rond de 350 euro), maar liever een keer iets goeds aangeschaft dan ieder jaar een nieuwe paal te moeten kopen van 100 euro.
LoesMarloes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:39

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door LoesMarloes »

Adriana schreef:de wat grotere onderdelen bij Zooplus komen vaak rechtstreeks uit Duitsland en dat duurt wat langer.. daar moet je vaak ook voor tekenen..
maar hier ook goeie ervaringen met Zooplus en de krabpalen!
alleen heb ik ze zelf verder opgeleukt en bijgebouwd
en dat is als je graag knutselt, ook wel leuk om te doen.
Heb je daar een leuke foto van? ik ben wel erg benieuwd. Ik wil bij de paal die ik heb gekocht ook wat uitbreiden met twee hangmatten voor aan de muur zodat mijn poezebeest wat heen en weer kan op verschillende dingen.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door MarjanR »

@annet, de linker paal is toch een prima uitrek/nagelstrek paal.
En dat huisje is ook van de linker kant te betrekken (via de loopplank, op de plank waar het huisje op staat).
Nee, ik vind het geen slechte krabpaal hoor.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=345
Annet heeft gelijk, katzels van rond 4 kg springen van een afstandje graag dwars op de paal en wrikken de hele constructie uit elkaar, dus moet eea goed in het plafond verankerd zijn.

ik heb twee van de goedkoopste telescooppalen van Zpls en ik had al diogenes krabton met doorkruip en zolderverdieping.
uiteindelijk hebben we de bovenkanten met einddop van een regenpijpsysteem (Hornbach) met een schroef en constructielijm aan en in het plafond verankerd.
een stuk regenpijp gaat over de krabpaal en is makkelijk los te schroeven.
de beide poten zijn aan elkaar bevestigd met een loopplank (beuken verlijmd van Gamma)
links is één van de plateaus uitkragend (beugel eronder) zodat ze makkelijk door het raam naar het balkon kunnen en het is Enzo's favo plek.
daaronder zit de krabton diogenes en het geheel staat op een kringlooptafeltje met dik eiken blad (door en door vastgemaakt) met Gammapoten.
de rechterpoot heeft een loopplank van de eerste naar tweede verdieping (schuin), dat is een element van de krabpaal (diogenes) dat over was en verder naar beneden zit een kubus en dan naar onderin weer een stuk krabpaal.
de constructie is stijf en staat vrij stevig door de beide loopplanken ertussen, bovenin groot en op de eerste verdieping wat smaller met krabplank horizontaal.
er tussenin staat een kamferkist en een grote slaapbak voor de drie katers, waar ze vooral s winters heel graag op en onder en tegen elkaar aan, inliggen.
uiteindelijk was het meeste werk het omwinden met touw van de stukken regenpijp bovenin.
de bengels springen op de rugleuning van de stoel en dan naar de bovenste plank en dan naar beneden en vraag me niet waarom in deze volgorde..
ze hangen soms ondersteboven aan de krabplank boven hun slaapbak en dat valt zacht.
de krabton moest op een tafeltje omdat ze uitgerekt aan de hoogte van de kleinere diogenes niet genoeg hebben, ze moeten zich, staand op de achterpoten kunnen uitstrekken om goed de spieren te rekken.

de constructie die Zpls levert voor bovenin is bagger (sorry Zpls!) maar met de einddop en stuk regenpijp is dat probleem opgelost.
intussen zijn ze zwaarder geworden maar raggen hem niet meer uitelkaar!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Edana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2011 00:11
Locatie: Deventer

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door Edana »

Cerna schreef:@ Eva: Ziet er misschien wel mooi uit, maar of hij praktisch is? Ten eerste staat hij op zichzelf en alle klimpalen die op zichzelf staan zijn wankel. Twee katten die achter elkaar aanvliegen en de klimpaal ingaan, gaan met klimpaal en al tegen de grond.

Dan dat huisje. Hoe komt de kat hier in? Niet vanaf de paal want de afstand is veel te kort en het huisje te breed en dus moet hij er rechtstreeks inspringen vanaf de grond, maar dat kan alleen een kitten want een volwassen kat stoot zijn kop tegen de smalle opening en een kitten is nog te klein om de sprong te maken. Heb je dus niets aan.
De afstand tussen de verschillende plankjes lijkt me ook vrij kort waardoor een kat de nagels aan deze paal niet kan scherpen.
Ditzelfde geldt voor de andere krabpaal die je net binnen hebt gekregen. 35 euro is geen geld, maar toch te veel, maar dat is mijn mening.
Het huisje is zoals Marjan al aangaf, aan twee kanten open, niet alleen aan de rechterkant.
De krabpaal die ik net heb gekocht, is niet de enige die we hebben. Pepijn heeft zijn eigen paal waar hij veel aan krabt, maar verder echt niks mee doet. Deze is een leuk formaat voor Baldr nu hij klein is, hij is er lekker mee aan het ravotten.
Verder zijn we nog gewoon aan het rondkijken, de meeste krabpalen vind ik nou eenmaal erg lelijk :oops: dus ik ben al blij als ik iets mooi vind.
Groetjes, Eva
Katers Pepijn en Baldr
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door MarjanR »

2Adriana; ik heb die plafond bevestiging bij jou thuis nog eens goed bekeken.
En ik denk dat ik daar ook maar eens naar ga kijken.
Ik sta inderdaad elke week de paal goed vast te draaien omdat Saar van die capriolen uithaalt op dat ding :lol: Och, en dat scharminkeltje weegt maar 3 kg.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie