Ik heb nu Teuntje een jaar in huis.
Teun heb ik uit het asiel en is daar binnengekomen als zwerver.
Ik weet heel zeker dat Teun ooit bij iemand in huis geleefd heeft.
Hij weet heel goed wat wel en niet mag, en hij is nog steeds in de war.
Hij mag namelijk alles bij mij thuis (Catproof huis is zoooooooooooo relaxed als je katten in huis hebt).
Het is nu bijna een jaar geleden dat we elkaar lief vonden en dat hij bij mij in huis kwam.
En nóg durft hij niet zoveel.
Hij zal NOOIT op de eettafel of aanrecht springen. (aanrecht mag niet, maar dat doen ze heus wel als ik niet thuis ben

)
Hij durfde pas na een half jaar (en Sara als voorbeeld) in de hoge vensterbank te springen.
Hij durft pas sinds een paar weken op de bank te springen om een knuffel te halen.
(hij ligt er wel lekker als ik er niet ben

)
En wat ook nu pas gebeurd is dat hij niet meer geduldig wacht tot ik hem z'n eten geef, hij durft nu pas mijn benen een kopje te geven wanneer ik bezig ben met z'n eten (kom vrouwtje, ik heb trek!!!).
Mijn liefste Teuntje, m'n GVR, m'n kwiebusje ... ik kan me alleen maar voorstellen dat hij vroeger van zijn baasje niets mocht. HELEMAAL NIETS.
En ik weet niet hoe hij is gestraft, maar ik weet wel dat hij nog steeds bang is als ik hem een kroeltje wil geven en ik benader hem vanaf boven. Dan duikt hij mooi weg!
En het breekt m'n hart, want dit is echt de allerliefste kat die ik ooit in huis heb gehad.
En ik geniet van de ondeugende dingen die hij nu doet (zoals het pikken van Moosje z'n laatste stukje kipfilet

)
En ik benader hem van voren/onderen. Of ik pak z'n grote lijf even op om hem uitgebreid full throttle te knuffelen. Dan zit hij hoger dan ik ben, en dat trekt hij goed (steeds langer en ik krijg zelfs een natte neus van hem).
Het is zoooooooooooo oneerlijk om katten zichzelf niet te laten zijn.
Ik zie wat het heeft gedaan met m'n Teunes.
Het is een onzekere kater geworden, een met krasjes op z'n ziel.
Een die ik nu alle tijd geef om te zijn wie hij nu eigenlijk is.
Dus ja, wil je een gelukkige kat. Geef het dan ook de kans.
Probeer je huis catproof te maken, dan hoef je niet vaak te corrigeren.
En probeer je kat zijn eigenzinnigheden een beetje te begrijpen, zodoende kun je zelf verzinnen wat je beestje nodig heeft.
Een kat zal nooit iets doen om jou te pesten.
Maar een kat geeft wél aan wanneer er iets is wat niet klopt.
(bewegingsvrijheid, verveling, ziekte, onreinheid, te kort aan liefde, eenzaamheid, etc).