Hallo allemaal
Ben nieuw hier dus zal mij eigen even voorstellen.
Ik ben jacqueline en heb samen met mijn vriend en kinderen een hondje en een main coon van 10 jaar.
Sinds vandaag hebben we er een kitten bij.
Het is een gewone htk kitten en is rood met wit en heet Guus.
Hij is nu bijna 9 weken.
Hij is geboren en zat samen met zijn moeder en broers en zusje in een soort van grote garage aan huis vast en er werd regelmatig met ze gespeeld en geknuffeld.
De dieren kwamen ook totaal niet bang over.
Nu kwamen we thuis vanmorgen en na hem op de kettenbak gezet te hebben (waar ie trouwensens zelf niet uit wilde) heeft ie eigenlijk alleen nog maar onder het dressoir gezeten.
Hij is doodsbang voor de hond en grote kat.Terwijl die hem dus niks doen.
Ik begrijp dat het een enorme omschakeling is voor dat beestje en hij ook moet wennen.
Nou heb ik hem 2 x er onder vandaan gehaald en dan loopt ie heel voorzichtig rond maar zodra hij ons dichtbij ziet komen of hond of kat is ie weg.
Nou kwam mijn vriend op idee om hem in de bench te doen dan kan ie alles rustig bekijken en dan went ie mischien makkelijker.
Zo gezegd zo gedaan en klein bakje grit er in gezet en water en eten en lekker handoekje. Hij heeft nu al gegeten en geplast en gewassen en slaap.
Lijkt ook niet meer zo heel blazerig op hond te reageren.
Maar is dit wel goed idee? verpesten we het niet zo?
Als ik hand in bench steek deinst ie wel beetje achteruit maar lijkt aaien niet vervelend te vinden.
Natuurlijk gaan we hem er straks even uit halen en is niet de bedoeling dat ie dagen opgesloten zit maar is dit een idee om hem bijv 2 daagjes zo te laten wennen aan de dieren.
Hij durft volgens mij wel dieper te slapen nu en is echt knoch out haha.
Morgen middag maar gewoon proberen het deurtje open te zetten en kijken wat hij gaat doen.
Hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven want ben best onzeker,heb als kind vroeger thuis ook wel kittens gehad maar kan me niet herinderwen dat die ook zo bang waren.
Bange kitten in bench?
Re: bange kitten in bench?
Nee hoor, dit kan geen kwaad.
Op deze manier is het juist veiliger voor de kitten en voor zijn gemoedsrust, en kan hij tóch de omgeving en alles wat daarin rondloopt verkennen.
Daarnaast heeft het natuurlijk wel tijd nodig, het is inderdaad een enorme omschakeling voor het beest, en logisch dat hij bang is
Regelmatig laten snuffelen aan je en hem rustig benaderen. Maak jezelf klein door bij hem te zitten of op de grond te gaan liggen. Zo ben je minder eng.
Speel regelmatig met hem. Geef hem iets lekkers uit je hand.
En vooral, heb geduld
Hij is nog jong, moet allemaal wel goedkomen 
Op deze manier is het juist veiliger voor de kitten en voor zijn gemoedsrust, en kan hij tóch de omgeving en alles wat daarin rondloopt verkennen.
Daarnaast heeft het natuurlijk wel tijd nodig, het is inderdaad een enorme omschakeling voor het beest, en logisch dat hij bang is

Regelmatig laten snuffelen aan je en hem rustig benaderen. Maak jezelf klein door bij hem te zitten of op de grond te gaan liggen. Zo ben je minder eng.
Speel regelmatig met hem. Geef hem iets lekkers uit je hand.
En vooral, heb geduld

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: bange kitten in bench?
Probeer met je hand niet boven hem te komen, dat komt bedreigend over. Eerder onder zijn ooghoogte blijven en onder het kinnetje kroelen tot hij wat meer vertrouwen krijgt.
Als hij inkrimt misschien even niet doorgaan, dan zal hij sneller wennen.
Als hij inkrimt misschien even niet doorgaan, dan zal hij sneller wennen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)