FIP 11 weken oud?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

FIP 11 weken oud?

Bericht door N-E-M-O »

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds 3 dagen een katertje van 11 weken oud, hij heet Shen.
Shen had dus al gelijk diaree toen hij bij ons kwam.
Vandaag nog steeds en hij zat helemaal onder.
Heb de dierenarts gebeld en kon langskomen.
De diaree baarde haar echter nog de minste zorgen.
Shen heeft ondergewicht is niet actief genoeg voor een kitten en heeft een flinke bolle buik.
Waar we Shen vandaan hebben is gezegt dat hij 3x ontwormd is hij heeft nu een nieuwe ontwormingskuur.
Ook heeft hij anti-biotica, sondevoeding en pijnstilling.
De dierenarts verdenkt hem van FIP.
We moeten wachten tot Maandag, geen verbetering... dan moet hij worden ingeslapen omdat katten met FIP 100% zeker dood gaan.
Heb nog wel met haar overlegt dat we eerst bloed doen prikken of hij moet te ziek zijn.
Ik ben doodsbang en vind dit heel erg.
Nu is hij toevallig een beetje aan het spelen.
Zo de sondevoeding klaarmaken... ik vind het echt eng heeft iemand hier ervaring mee?
Komt dit verhaal jullie bekend voor?

Groetjes Eline en een kopje van Nemo en Shen
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn echt topics over FIP hoor. Ga daar eens kijken.
Het is een vreselijke ziekte, en als hij dat echt heeft, heeft het geen zin om het te rekken. Maar de diagnose wordt vrij snel gesteld zonder veel onderzoek.
Onlangs is er nog een topic verschenen van een heel levendig kitten met een dikke buik, bleek uiteindelijk gewoon zijn bouw te zijn. Nu is die van jou natuurlijk wel ziek.
Maar lees je erover in. Het is vooral kwestie van uitmaken of je geloofd dat het FIP is of niet, want dat valt ook niet met een bloedonderzoek helemaal zeker vast te stellen. Als het FIP is, is er niets aan te doen, dus ben je met de ervaring daarvan niet veel. Maar je kan met de ervaringen hier wel uitmaken of jouw katje FIP zou kunnen hebben.

Heeft ze een bioptie gedaan van buikvocht? Dat zou ik eerst doen voor bloedonderzoek. Als het geen draadtrekkend vocht is, kan je bloedonderzoek laten doen.
Hou hem goed in het oog want FIP gaat meestal ontzettend snel en dan moet je je haasten om lijden voor te zijn.

Heel veel sterkte, ik duim mee dat het niet dat is.
Lees de topics eens door!!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door N-E-M-O »

Hij heeft wel genoeg symptomen ja buikvocht optrekken heeft ze nog neit gedaan..
Ik twijfel een beetje ik weet het niet hij ligt al wel weer te slapen.
Het klinkt allemaal eng en op internet is het ook allemaal eng.
Voor mij staat een ding vast bij dieren.
Dieren de lijden waar niks aan te doen is, is dierenarts en inslapen klinkt van de ene kant kei hard maar het is veel garder om je dier te laten lijden denk ik maar.
Bedankt voor je reactie
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door BillyJean »

Wat sneu dat jullie Shen zo klein is, en dan al zo ziek. Als het Fip is, is het wel heel erg sneu en moet je een moeilijke beslissing nemen
Heel veel sterkte!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door nellebel »

maar wat valerie ook zegt, wel goed laten onderzoeken hoor. want wat laatst op het forum was (nou was dat katertje niet ziek) maar bleek ook te snel conclusie fip te zijn. aan het buikvocht moeten ze het kunnen zien. is het niet dradentrekkend zou ik toch verder onderzoek laten doen ,anders is het duidelijk.
heel veel sterkte in ieder geval.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ilit=preza

we hebben heel erg recent de topic gehad van katertje Preza uit Maassluis.
dat is een overzichtelijke topic met vrij veel info en de start daarvan lijkt erg veel op die van bij jullie. staan bovendien erg informatieve links in. als je die doorneemt, dan weet je van de hoed en de rand. bovendien van te snelle en onjuiste diagnoses, veronderstellingen en gedoe.
ook bij jullie hoor ik weinig echt goed en gericht onderzoek en heel snel een vrijwel dodelijke diagnose.

je hebt twee types, geel dradentrekkend is natte FIP is inslapen binnen paar dagen.
droge FIP is iets lastiger maar met tempen, goed bloedonderzoek en giardia-test kom je volgens mij binnen een paar uur al een heel eind.
ik heb het bovendien hier zelf aan de hand gehad met een zeer kordate dierenarts, die ter plekke heel doeltreffend optrad..
en houd ook de kwaliteit van je dierenarts even in de gaten, we hebben op het Forum bij wat we doorgemeld krijgen vrij veel klungelen en gelegenheidsdiagnoses bij FIP, weet het niet, kom ik niet makkelijk achter, dus FIP en erg verdrietig mevrouw! da1 van Preza deed punctie en prikte waarsch blaas aan en yess: geel vocht... oei oei..
dus zelf goed opletten en beetje dwars zijn/blijven..

kittens zijn heel erg kwetsbaar voor darmproblemen en met een heel klein kuurtje voor de van streek geraakte darmen en wijzigen van voer, kom je vaak al een heel eind in de goeie richting!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door N-E-M-O »

Shen die heeft nu wel sondevoeding en antibiotica..
Ze zei tegen ons Maandag niet beter dat we hem dan beter kunnen laten inslapen ze zei klinkt heel hard maar dat is dan het beste.
Opzich vind ik de keuze niet moeilijk als hij echt gaat lijden dan gaat die gelijk naar de DA.
Dat kan ik echt niet aanzien als een beestje pijn heeft maar we wachten af ik hoop dat het niet klopte wat ze zei en dat het misschien wel gewoon iets vrij simpels is.
Ik ga even dat andere topic lezen.
En oja nog even over de dierenarts ben al extra naar een andere gegaan omdat de dierenarts van Nemo nogal hoe zeg je dat netjes een minder prettige man is ....
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door mittenslief »

hoe is het nu met je kleine kitten? we hebben hier zelf ook ervaring met FIP een eigen kitten van ons met 16 weken kreeg hij het, de da had nog nooit zo'n vroege FIP meegemaakt bij ons was het de natte vorm
en zo te lezen zal dat bij jouw ook zo zijn dan maar die van ons was echt heel ziek, kan ook nog een andere vorm van buikvliesontsteking zijn die behandeld kan worden maar de meeste dierenartsen kijken daar overheen dus niet te snel opgeven veel susces
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door N-E-M-O »

We geven niet op, als het aan de DA had gelegen hadden we hem gisteren in moeten laten slapen.
Veel aandacht, liefde en pilletjes gegeven en ervoor zorgen dat hij genoeg at en dronk het gaat goed met hem!
Hij heeft alleen 'savonds nog een dikke buik maar verder lijkt alles oke te zijn gelukkig :).
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door mittenslief »

wat een geweldig bericht, zo te horen kan het dan ook geen natte FIP zijn want dan gaan ze echt
alleen maar achteruit goed in de gaten houden en natuurlijk veel liefde en knuffeltjes geven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: FIP 11 weken oud?

Bericht door N-E-M-O »

Ja goed he :D.

Liefde en knuffels worden ze hier mee overladen :P.
Ben altijd met ze in de weer of lekker knuffelen of spelen en die kleine af en toe beetje tegen brommen haha.
Doe het wel rustig hoor en dan zie je dat lieve koppie weer en dan is je boze bui voorbij :D.
Slim beest volgens mij weet hij dat die een lief koppie heeft :P je kan er met geen mogelijkheid langer dan 10 sec boos op blijven
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie