Als je twijfelt, of er geen goed gevoel bij hebt, niet gewoon doen hoor! Laat dan maar eerst eens alles onderzoeken. Een hartruisje kunnen ze redelijk eenvoudig vaststellen denk ik, en het is bij raskatten (jouw kittens zullen wel een kruising zijn) wel voorkomend als aangeboren afwijking. Ik wil je niet bang maken! Zeker niet, maar eens naar laten kijken als je je onzeker voelt kan nooit kwaad.
Het gaat ook over je poesje, die wel een redelijk zware ingreep moet ondergaan, dat is ook weer iets anders dan bij een katertje. En zelfs daarbij nemen ook mensen soms het risico niet hoor. Dus helemaal niet vreemd dat je je onzeker voelt of zelfs dat je het zou uitstellen tot er verder onderzoek gedaan is.
Maar je moet zelf weten of je dat nodig vind!! Hier hijgen de jongens ook hoor. Cuzco als het warm is (en jouw kittens hebben dan nog een super dichte vacht vergeleken met hem) en dan wil hij nog niet eens drinken

, en Luis bij het spelen. Die gaat zo fanatiek en daardoor vrij snel buiten adem, maar gaat dan wel door hoor. Nu ga ik ook buiten adem als ik vb voetbal speel, dat wil nog niet zeggen dat ik iets mankeer, dus ik maak me er geen zorgen in.
Cuzco hijgt niet bij het spelen omdat hij gewoon te passief is
En weet je wat ik zo eng vind aan castratie? Je brengt een volledig gezond dier binnen en krijgt een suf dier terug. Ik weet dat het moet en dat het beter is, en ik ben altijd blij dat ze er vanaf zijn, maar het voelt zo dubbel als je ze brengt. Terwijl als een dier ziek is, je gewoon blij bent als hij geopereerd wordt dat hij beter wordt.
alleszins veel succes hoor! Blijf er bij als ze ze even onderzoeken zodat je op dat moment nog kan beslissen of je de operatie laat doorgaan of niet.
Een weekje uitstel zal het verschil niet maken, dus je niet verplicht voelen hoor!
Sterkte!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)