Sinds een week of twee hebben wij er naast onze drie HTK katten een Brits langhaar bij, genaamd Findus. Er gaat een wereld voor ons open van borstelen, stofzuigen, ontklitten en ga zo maar door. Tot nu toe kon ik op alle vragen wel een antwoord vinden op dit forum, maar op deze vraag niet.
Findus doet zo nu en dan iets raars, wat er een beetje onplezierig uit ziet. Het is vooral na het eten, of als hij enthousiast op een speeltje heeft gekauwd (geen stukjes afgebeten). Hij gaat dan een soort herkauwen of kokhalzen, een beetje er tussenin, en het klinkt bijna alsof hij een brokje eet. Eerst snapte ik echt niet wat hij aan het doen was, maar toen ging hij met zijn poten over zijn snuit na zo'n beweging. Nu zijn zijn poten natuurlijk veel te dik en harig om in zijn bek te krijgen, maar ik begin te denken dat hij zijn keel schraapt of zijn tong probeert te schrapen. Kan het zijn dat er dan een haar in zijn keel zit ofzo?

Moeten we ermee helpen of kan een kat dit zelf oplossen? Kan ik iets doen om het te vergemakkelijken? Ik geef nu maar een snoepje, in de hoop dat dit wat speeksel opwekt en dat de slikbeweging dan iets voor hem doet.
Alvast bedankt voor het meedenken!