Wat is ongeveer de leeftijd?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Desiree74
Kitten

Wat is ongeveer de leeftijd?

Bericht door Desiree74 »

Bij mijn vriend op zijn werk is een katje aan komen lopen. We twijfelen nog een beetje over het geslacht, maar ik weet bijna zeker dat het om een mannetje gaat.

Amivedi wil hem alleen ophalen als we eerst 25,- betalen. Sorry hoor maar dat vind ik vreemd.
Nu hebben we al een poes van 8 en een kater van 6. Poes is volgens mij boos en blijft nu veel buiten. De kater moppert als kitten weer naar zn staart wilt springen. Mijn vriend heeft het katje mee naar huis genomen en nu kijken we even hoe het gaat. Gaat het niet dan wordt het een kantoorkat.
Tot nu toe gaat het leuk en is hij lekker speels, zindelijk en eet goed.

Maar nu is onze vraag wat de leeftijd ongeveer is
Hij weegt 1014 is van begin staart tot neus 27 cm lang en van de grond tot zn rug 16 cm hoog.
Heeft iemand een idee??
MarjanR
Tijger
Tijger

Re: Wat is ongeveer de leeftijd??

Bericht door MarjanR »

De dierenarts kan hier een schatting geven.
Wij niet echt.

Misschien wel handig om toch ook even bij de dierenarts langs te gaan voor entingen etc.

Wat lief dat jullie je ontfermen over het katje.
En ja, raar dat Amivedi hiervoor geld vraagt.
Jullie hebben tenslotten ook niet gevraagd om een aangelopen katje.
Aan de andere kant, hebben jullie wel verder geinformeerd in de buurt?
Misschien is iemand nu een katje kwijt?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Desiree74
Kitten

Bericht door Desiree74 »

Mijn vriend werk op een industrieterrein met verder geen woningen in de buurt...
We hebben wel de beschrijving van het diertje door kunnen geven bij Amivedi.
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ah, OK.
Dan zal het wel een zwervertje zijn.
Laat het beestje goed nakijken bij de dierenarts.
Je zou niet onbedoeld willen dat je andere katjes ziek werden.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Re: Wat is ongeveer de leeftijd?

Bericht door pearlsofpassion »

De poezen thuis zullen er niet zo blij mee zijn, dat kan ik me voorstellen :grin: maar wat goed dat je je over hem ontfermt.
Als hij meer dan een kg weegt, kan je ervanuit gaan dat hij meer dan 10 weken is. Maar de DA kan inderdaad een betere schatting maken.
Als hij kantoorkat kan worden, is dat natuurlijk goed (al is een kattenvriendje van dezelfde leeftijd wel erg leuk zeker als er veel alleen gebleven moet worden). En laat je hem dan zeker op 6 maand helpen zodat hij gezond blijft en geen kittens bijmaakt?
Maar moest je hem toch liever een andere thuis bieden, moet er vast ook wel een ander asiel zijn waar je hem gratis kwijt kan als hij komen aanlopen is. Of dat zou ik toch denken... Ik vind het ook vreemd dat je zou moeten betalen omdat je hem wil helpen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Desiree74
Kitten

Bericht door Desiree74 »

Gelukkig vinden jullie het ook vreemd dat je moet betalen om een beestje te helpen.
Kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet kunnen betalen en in zo`n geval het beestje aan zn lot overlaten.
Als het goed gaat in huis en hij blijft dus dan gaan we hem zeker laten helpen( net als onze Cisko en Blixem- onze Donder hebben we helaas een spuitje moeten geven-)
Een week of 10 dus. Thnx.
Reb
Lynx
Lynx

Bericht door Reb »

Ook ik heb slechte ervaringen met Amivedi... wij zijn door hun werkwijze onze kat 6 maanden kwijt geweest! In onze omgeving wordt Amivedi niet echt erkent, maar een andere organisatie. Dit willen ze alleen niet vertellen aan mensen die hun beestje kwijt zijn.. Er blijkt een grote vete tussen beide organisaties te zijn. Amivedi wil dat de andere organisatie zichzelf opheft.

Ik kan me voorstellen dat als je geen 25 euro wl betalen voor een gevonden kat, je ook geen dierenartskosten wil betalen. (zou ik ook niet)

Suc6 met het katje/
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb indertijd een kater gevonden en daar wel degelijk DA-kosten voor betaald. En het was natuurlijk op een zondag :roll:
Was een vrij gepeperde rekening want hij zat onder de abcessen en vlooien en is ook maar ontwormd. Was graatmager ook.
Maar ik was wel blij dat ik niet nog eens afstandsgeld in het asiel moest betalen ook. Ondanks dat zij nog de castratie moesten gaan betalen (ze kregen daar dan wel iets van terug natuurlijk, wij niets...).

Als het nu nog op vrijwillige basis was, ik zou nog zeggen. Zoiets van vragen of je niets wil bijdragen voor de kosten die ze gaan maken. Maar verplicht vind ik ongehoord.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hahaha valerie, hier ook zo'n watje. heb ooit een aangereden kat gevonden. hele bekje kapot en kaakje gebroken. da laten bellen door mensen die in de buurt woonden. 1 vrouw helemaal paniek, dacht dat het haar kat was. gelukkig niet, maar ze kende de eigenaar. er zat nog 1 kat continue bij de zieke aangereden kat. die liep zo bij die eigenaar naar binnen, althnas dat probeerde hij. die man schopt hem zo terug naar buiten en zei dat zijn mijn katten niet.
Da gebelt die hem ter plekke heeft laten inslapen. beesje piepte van de pijn. ik had het ook zo betaald hoor, zolang het beesje maar geen pijn heeft. kan ik niet tegen.
geukkig hoefde dat niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
joy
Huiskat
Huiskat

Bericht door joy »

kijk even op www.kittenopvang-moederloos.nl
hier staat een mooi tabel waar je mooi de leeftijd kunt schatten van een kitten. maar ik denk
dat hij zeker 8weken is gezien het gewicht.
Plaats reactie