Verhuizen van flat naar huis met tuin

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Verhuizen van flat naar huis met tuin

Bericht door pearlsofpassion »

Ok Anne, sorry maar ik heb een paar onduidelijkheidjes, en ik wil graag volgen. ;-)

Dus je wilt dat je katten wel of niet het water ingaan? Want je zegt dat er eentje niet bang is van water, en dat katten prima zwemmen...
Of denk je dat ze er toch uit gaan blijven?
Ik weet ook niet wat je dan met een laag hekje wil bereiken? Dat ze er per ongeluk niet in rollen of zo? Maar dan zullen ze toch op dat hekje klimmen en in het water belanden?
En dan kunnen ze er nog maar moeilijk uit... Dus ik zou dat precies niet doen...
Ik zou dan eerder met een grachtje werken, heel ondiep, of gewoon een vrij hoge balk een halve meter voor het water, zodat ze er niet in kunnen rollen, maar wel nog ruimte hebben om eruit te komen en ook niet zomaar van het hekje af kunnen tuimelen.

Verder wil ik er wel op wijzen dat in de winter zo'n sloot komt te bevriezen en je katten dus ook op de spoorweg zitten. (als ik het goed begrijp)
Er is nog zo'n kater op het forum waarvan de tuin aan water grensde en dat hield hem in de zomer prima binnen, maar in de winter was hij er vandoor! ;-)
Nu hebben ze het trouwens opgegeven, hij klom ook steeds over de schutting. (Mio van Helsinky).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Verhuizen van flat naar huis met tuin

Bericht door Anne_Zwarts »

Inmiddels hebben we al bijna 2 weken de sleutel van het nieuwe huis. De tuin moet nog wel veel aan gebeuren: de vorige bewoner heeft veel prikkeldraad neergezet, dat wil ik allemaal weg hebben! Geen idee waar die mensen last van hadden, hoewel wat ik zo links en rechts heb gehoord over die mensen (het was de moeder van Maria Mosterd, die van dat loverboy-gedoe, wat uiteindelijk niet waar bleek te zijn).

Er staan ook de nodige bomen, maar de buurman heeft daar al hulp bij aangeboden! En voorlopig hoef ik niet bang te zijn dat als m'n katten in het water vallen ze er niet meer uit komen: de oever is aardig laag en schuin oplopend, dat moet ze lukken!
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Verhuizen van flat naar huis met tuin

Bericht door Anne_Zwarts »

Nou, inmiddels zijn we verhuisd. En na een week was het voor mij helemaal niet meer te houden om Romy binnen te houden. De buren hebben er geen enkele moeite mee, ze houden een oogje in het zeil als ze haar zien lopen. En andersom ook: als ik hun katten zie lopen, dan kijk ik ook altijd eventjes. Je weet maar nooit!

Maar het gaat goed, Duffy vind het maar weinig aan om naar buiten te gaan, wie weet bedenkt ze zich in de zomer nog. Romy is zelfs nu met de kou nog graag buiten, ze heeft ook een ontzettend dikke vacht nu.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Plaats reactie