Dus je wilt dat je katten wel of niet het water ingaan? Want je zegt dat er eentje niet bang is van water, en dat katten prima zwemmen...
Of denk je dat ze er toch uit gaan blijven?
Ik weet ook niet wat je dan met een laag hekje wil bereiken? Dat ze er per ongeluk niet in rollen of zo? Maar dan zullen ze toch op dat hekje klimmen en in het water belanden?
En dan kunnen ze er nog maar moeilijk uit... Dus ik zou dat precies niet doen...
Ik zou dan eerder met een grachtje werken, heel ondiep, of gewoon een vrij hoge balk een halve meter voor het water, zodat ze er niet in kunnen rollen, maar wel nog ruimte hebben om eruit te komen en ook niet zomaar van het hekje af kunnen tuimelen.
Verder wil ik er wel op wijzen dat in de winter zo'n sloot komt te bevriezen en je katten dus ook op de spoorweg zitten. (als ik het goed begrijp)
Er is nog zo'n kater op het forum waarvan de tuin aan water grensde en dat hield hem in de zomer prima binnen, maar in de winter was hij er vandoor!

Nu hebben ze het trouwens opgegeven, hij klom ook steeds over de schutting. (Mio van Helsinky).