Onze Cerná, bij wie eind maart de eerste helft en half juni de rest van het gebit is getrokken (op de hoektanden na), eet ook het liefst nierdieet. En de katten die nierpatiënt zijn, Cochi en Noa, halen hier hun neus voor op. KD werd door Noa al na een paar keer afgewezen evenals RC-renal; Specific bleef drie maanden lekker en toen begon ze te kwijlen en met lange tanden te eten en toen restte alleen nog Trovet die gelukkig op dat moment nog twee nieuwe smaakjes op de markt bracht.
Smaakjes van de dierenspeciaalzaak zoals Beaphar, Clinic en Kattovit worden een enkele keer wel gegeten, maar daar hoef ik ook niet de hele dag mee aan te komen.
Die kat is gewoon strontverwend!!
Bij Noa zijn destijds de hoektanden blijven staan (evenals bij Cerná) en die moet ik nu dagelijks poetsen. Van Cerná kan ik een haal krijgen wanneer ik het probeer, dus ik hoop dat ze daar geen ontstekingen meer aan krijgt want dan moeten ze er alsnog uit, maar Noa staat het gelukkig redelijk toe.
Ze had nog steeds van die vurig rode gezwelletjes om haar ondertanden en dat vond de DA er helemaal niet hoopgevend uitzien, maar Noa weer onder narcose durven we ook niet (crea was de laatste keer nog steeds 340).
Nu heb ik homeopatische korreltjes gekregen (Mercurius Corrosivus D6) en de gezwelletjes zijn helemaal weg. Deze korreltjes worden ook ingezet bij tandvleesproblemen en bij chronische ziektes als nierfalen. Ze zijn geweldig! En zorgen ervoor dat Noa zoveel is aangekomen want voordat ze die korreltjes kreeg, snoepte ze geen extra brokjes.
Misschien ook iets voor Minousch (heb ook een Minousch gehad, maar die was niet zo chique, heette gewoon Minoes

)
Groetjes, Annet