Speelt niet echt meer

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

Speelt niet echt meer

Bericht door angie_jt84 »

Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk een heel verhaal maar zal het kort proberen te houden. Ik heb een poes van nu 3 1/2 jaar oud. Ik woonde samen met mijn ex met twee katten haillie en aris. Haillie is een allemans kat maar aris die wil alleen maar bij mij zijn. Het is vorig jaar uitgegaan en ik ging naar een studio waar ik absoluut geen katten mocht. Met pijn in mijn hart heb ik ze bij mij ex gelaten. Hier konden ze naar bij lekker aan het water enz. Maar toen begonnen de problemen met aris. Ze wilde niet eten zat onder de bank etc. Toen valium alles gehad van de da toen ging het op zich wel. Ze wilde nog steeds niet veel weten van mijn ex. Uiteindelijk dachten we dat het goed ging en toen begon ze op de bank haar behoefden te doen terwijl ze eerst zelfs van buiten kwam op de behoefden op de kattenbak te doen. Ik zei dat het kwam door te weinig aandacht van mijn ex. Hij geloofde dit niet en liet het zo. Uiteindelijk was ik het zat. Ze kwam dagen niet meer thuis en toen ik haar op wilde halen was ze 6! dagen niet thuis geweest.
Bij mij ging het een stuk beter. Gewoon de behoefden op de bak, bij ons liggen, spelen kortom alles wat een kat hoort te doen. Ze kan hier niet naar buiten. Ik mag hier eigenlijk niet eens katten maar kon haar niet weg laten kwijnen.
Maar nu... ze ligt de hele dag te pitten speelt zo goed als bijna niet als we al met een muis gooien ofzo is ze er weer snel klaar mee. Kan dit gewoon een fase zijn?
Heb haar nu hier voor ongeveer 2 a 3 maanden.

alvast bedankt voor het lezen.
jennli
Tijger
Tijger

Re: speelt niet echt meer

Bericht door jennli »

Zo te lezen heeft je kat je erg gemist en klinkt het alsof ze zich behoorlijk gedreprimeerd heeft gevoeld. Ze zal dan ook een hele tijd nodig hebben om weer zichzelf te zijn. Als je hebt uitgesloten dat er lichamelijk iets mee aan de hand is, heeft ze gewoon heel veel tijd en liefde nodig. Wij hebben zelf vier asielkatten en één van onze dames was ook behoorlijk depri. Het heeft zeker een jaar geduurd met heel veel geduld, liefde en af en toe proberen uit te dagen met iets te spelen, voordat ze weer lekker in haar velletje zat. Denk inderdaad dat het wat je zegt een fase is.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Adriana

Bericht door Adriana »

ja, die heeft erg geleden en katten kunnen daar heel erg lang last van hebben.
af en toe met een muis gooien zal echt niet helpen denk ik. en gooi een muis of speeltje van haar àf, niet naar haar toe..!
je kunt proberen om veel lichamelijk contact te hebben door te borstelen, op schoot te zetten en terug te zetten, neus/neuscontact en heel veel meer zelf als maatje met haar bezig zijn.
en denk dan in maanden en niet in weken, zo snel krijg je dat niet terug op de rails..
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij de vorige spreker. Ze is bij je ex erg ongelukkig geweest en heeft nu tijd nog. Veel liefde, aandacht en goede zorg doen wonderen.
Zal inderdaad lang duren voor ze weer happy is, ze heeft veel bevestiging nodig en moet weten/voelen dat ze bij jou mag blijven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

wat goed dat je haar weer hebt opgehaald bij je ex. ze heeft je echt gemist. kan het zijn dat ze haar andere maatje haillie mist of hadden ze niet veel met elkaar? geduld en veel liefde, dan komt dat wel goed.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

Re: Speelt niet echt meer

Ze kon eerst wel heel goed met haillie. Hailiie heeft eerst heel erg over haar gemoedert. Het was wel een heel stuk minder geworden. Toen ik weg was deden ze helemaal niks meer met elkaar. Het is met aris wel zo dat toen ik haar net had opgehaalt dat ze na een week wel aan het spelen was. Het lijkt wel of ze nu constant wil slapen. Ik denk wel dat jullie gelijk hebben want ze mauwt ook de hele tijd als ik ergens heen loop en ze ligt constant in de buurt. Adriana ik ga proberen wat je zegt. Behalve het op schoot zetten want ze vind het niet leuk als ze opgepakt wordt. Alleen als ze zelf op schoot kruipt wil ze op schoot anders is ze beledigd.
Bedankt voor jullie antwoorden.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ondanks dat ze niet veel deden samen is ze wel een andere kat gewend. miscshien mist ze toch een kattemaatje. nu blijft ze achter jou aanlopen omdat ze zich misschien verveelt. kunnen ze niet alleen wild/druk van worden maar ook depri.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

We zijn al op zoek naar een ander huis. Maar dat zal niet eerder worden dan maart. Een andere kat er nu bij is geen optie. Ik mag hier namelijk eigenlijk geen huisdieren hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan overbruggen en dat ze zich niet meer zo depri voelt?
Adriana

Bericht door Adriana »

tijd en aandacht, denk ik.. veel borstelen, een paar keer per dag en dan opvoeren naar 5 minuutjes. tenzij ze aangeeft dat ze niet wil. en achter oortjes kriebelen en zachtjes tegen haar praten. als ze rauwe of gekookte kip lust, dan kun je proberen om haar daarmee te verwennen.
maart is nog ruim een half jaar..
kijk eens bij de zooplus speeltjes, de cat it speelrail en bv de cat dancer. daar zijn veel katzels enthousiast over en daarmee kunnen ze ook in hun eentje spelen!
angie_jt84
Huiskat
Huiskat

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik had van dat kattenkruid gehaald maar dat was maar voor een gedeelte een succes. nHeb ook een bolletje touw gehaald en ja hoor succes. Ze is helemaal dol van dat bollteje. Raar beestje maar goed als dat haar blij maakt... in ieder geval speelt ze weer! Nogmaals bedankt voor jullie adviezen. Ik ga ze ook zeker toepassen voor vervolg dat ze een lieve leuke blije poes blijft ;)
En adriana bedankt voor je tip ga ik zeker proberen baat het niet dan schaad het niet toch...
Plaats reactie