Kitten leren binnenblijven

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
kaarin
Kitten

Kitten leren binnenblijven

Bericht door kaarin »

Sinds twee maanden heb ik twee lieve kittens van ondertussen 4 maanden uit.
Nu zijn ze op ondekkingsreis gegaan...
Zodra de voordeur opengaat sprinten ze de gallerij op, liefst allebei een andere kant op.
Kan ik ze leren dat ze binnen moeten blijven? Of dat ze maar een paar meter mogen?
het wordt nu wel een beetje vervelend om steeds achter twee kittens aan te lopen als je thuis komt (of weggaat).
MarjanR
Tijger
Tijger

Re: Kitten leren binnen blijven

Bericht door MarjanR »

Je kunt dat niet afleren ben ik bang.
Het beste is om een extra binnendeur te plaatsen zodat je een "sluis" hebt en de katjes geen kans meer krijgen.
Let goed op hoor, die kleintjes zijn nogal creatief ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Adriana

Re: Kitten leren binnen blijven

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en ik ken het probleem..
ik heb een dunne plaat perspex binnen en buiten de voordeur staan en als ik thuis kom dan doe ik die plaat voor mij uit en 'veeg' in dit geval Bolle een eindje achteruit. en als de voordeur dicht is neus/neus en knuffelen, alle drie.
ze hebben nog niet de tegenwoordigheid van geest om over die plaat van 80 cm hoog te springen en weten inmiddels dat ik het niet goed vind als ze de voordeur komen uitstormen. ik verbied ze nooit maar zorg dus dat ze binnen blijven.

en af en toe heb ik pech en dan moet ik Enzo en Bolle vijf verdiepingen lager in een gesloten trappenhuis ophalen en weer terugbrengen. dat kost me een half uur tot drie kwartier maar grote pret want dat doe ik, trap voor trap naar boven met een laserlichtje. en iets lekkers als ze weer boven zijn.
jaimie
Kitten

Re: Kitten leren binnenblijven

Bericht door jaimie »

hey hey.

heb je misschien een achtertuin. dan kun je hun ook aan een riempje doen.
wel een waar de buik en de nek vastzit. dan heb ik een waslijn gekocht en daaraan geknoopt. mijn kat kan nu 25 meter gaan en staan waar ze wilt. zo heeft zij haar zin en is ze buiten en ben ik gerust, want dan kan ze niet onder een auto lopen..

groejes
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb na de voordeur een extra deur laten maken, als sluis. Als je zorgt dat een van de twee altijd dicht is kan het eigenlijk nooit misgaan.
Voor de voordeur opengaat gaat de haldeur dicht.
Je kunt een kat niet leren zelf braaf binnen te blijven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

bij het programma my cat from hell hebben ze dat ook een keer behandeld. voor die kat hebben ze allerlei plankjes gemaakt zodat hij hoog rond kon lopen door de kamer. ook een hoog plankje bij de voordeur. bleek dat die kat eigenlijk steeds op het plankje ging zitten kijken als de deur open ging (kat zit schijnbaar dan liever hoog als laag bij de grond) en hierdoor ging hij er niet vandoor. geen idee of het werkt, maar klonk wel aannemelijk. en bij hun werkte het.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie