Wij hebben met pasen ons lieve Roosje moet laten gaan...Nierfalen..Met slechts 7jr..
Das al erg genoeg, maar wat mij nog steeds dwars zit, is haar opleving op het laatst.
De betreffende ochtend wou ze niet eten. Ze had nog NOOIT een ochtendmaal overgeslagen.
Ook kwam ze niet mee naar beneden. Dat was ook 1e keer ooit. Dús gebeld.
Heel bizar, ná het telefoontje leefde ze ineens op, was ze bekant de ouwe!?
Dat maakte me heel erg aan het twijfelen, nu nóg.
Ik hóóp dat ze wou zeggen, hehe, het werd tijd! Of: zul je me herinneren hoe ik écht was? Zó dus??
Zoiets..maar ik weet het niet..
Iemand zoiets meegemaakt? Met kat, hond, mens, wat ook?
Opleving ná 'het' telefoontje?
Re: opleving ná 'het'telefoontje?
ja, komt veel vaker voor en er zijn tal van berichten hier op het forum over.
baasjes, die zich achteraf schuldig voelen omdat missch toch te snel en niet nodig en zo en zo.
bij nierfaalkatten is het laatste stadium vrij duidelijk en je dierenarts heeft je dat ongetwijfeld uitgelegd. en verder weet een ziek dier alleen dat het erg ziek is en dat beseft echt niet of het eerder afgelopen is of later. alleen betekent later doorgaans dat de malaise langer duurt.
in die laatste periode gaat het om kwaliteit van leven en wees blij dat jullie poes daarvoor nog een opleving heeft gehad.
en geen dierenarts (neem ik aan) laat een dier onnodig inslapen..
kijk even bij de in memoriams of type anders het woord inslapen in de zoekfunctie, dan kom je vast een aantal berichten tegen..
baasjes, die zich achteraf schuldig voelen omdat missch toch te snel en niet nodig en zo en zo.
bij nierfaalkatten is het laatste stadium vrij duidelijk en je dierenarts heeft je dat ongetwijfeld uitgelegd. en verder weet een ziek dier alleen dat het erg ziek is en dat beseft echt niet of het eerder afgelopen is of later. alleen betekent later doorgaans dat de malaise langer duurt.
in die laatste periode gaat het om kwaliteit van leven en wees blij dat jullie poes daarvoor nog een opleving heeft gehad.
en geen dierenarts (neem ik aan) laat een dier onnodig inslapen..
kijk even bij de in memoriams of type anders het woord inslapen in de zoekfunctie, dan kom je vast een aantal berichten tegen..
Niet twijfelen meid, je hebt goed gehandeld.
En geloof me, bij mensen komt het ook zo vaak voor dat ze, voordat ze gaan sterven, een opleving hebben.
Weet je nog bij Daisy, dat bikkeltje. Die rende nog naar Leon en Martijn toe, terwijl ze écht bijna niet meer kon. (stonden die mannen allebei met tranen
) De volgende morgen is ze toen ingeslapen.
Dus ja, ik herken het zéker die oplevingen.
Jezelf niet schuldig voelen... is niet nodig.
En geloof me, bij mensen komt het ook zo vaak voor dat ze, voordat ze gaan sterven, een opleving hebben.
Weet je nog bij Daisy, dat bikkeltje. Die rende nog naar Leon en Martijn toe, terwijl ze écht bijna niet meer kon. (stonden die mannen allebei met tranen

Dus ja, ik herken het zéker die oplevingen.
Jezelf niet schuldig voelen... is niet nodig.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Ik weet dat nierfalen met ups en downs gaat.Maar het was zó raar, gelíjk na het belletje leefde ze op. Zoals ze in geen weken geweest was..Alsof ze het wíst..
He Peet, lang niet gezien..
He Peet, lang niet gezien..

Héél lang niet hé, haha. (was wél gezellig!)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy