Kat DOL op witte rijst

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Kat DOL op witte rijst

Bericht door Dafpoetser »

Beste allemaal,

Omdat ik de laatste paar dagen door (on)verklaarbare reden nogal de zenuwen op de maag had/heb, en bijna geen eten kan verdragen, had ik besloten om mezelf te tracteren op witte rijst met wat tonijn (op waterbasis). Erg lekker.

Vond Tommie ook, was niet bij me weg te slaan, maar niet alleen om de tonijn, maar om de witte rijst naar het bleek!

Wat overbleef had ik uiteindelijk aan meneer gegeven, en verwachtte dat de tonijn er tussenuit gesnoept was, maar alles, tot de laatste rijstkorrel was op.

Op de verpakking van de brokjes Almo Nature die ik geef, staat ook dat er rijst in zit, dus ik vraag me af....is dit slecht voor mijn lieffie? Hij genoot er zo van!

Bedankt voor meedenken en jullie reacties,

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat DOL op witte rijst

Bericht door Adriana »

er zit heel vaak rijst in brokjes en die is dan doorgaans soort van voorverteerd/bewerkt.

is het slecht?
als je denkt/vindt dat een kat een 100% vleeseter is dan beantwoord je die vraag anders dan wanneer je denkt dat katten in het wild heel erg gevarieerd eten.
of als je ervan uitgaat dat de stofwisseling van iedere kat verschilt en dat de ene kat meer behoefte heeft aan koolhydraten - of daar beter mee omgaat - dan de andere.
ik ben van de tweede afdeling: heel gevarieerd eten en wisselende behoefte aan koolhydraten want ik houd niet van stinkende ontlasting en ook niet van katten met een te lage bloedsuiker.
af en toe meet ik dat hier en vooral Maks heeft een veel grotere behoefte aan kh's dan Bolle en kiest zelf uit het aanbod brokjes ook andere brokjes dan Bolle of Enzo.

jouw lieve Tommie dacht: ha! jammie, lekker natvoer met tonijn!
nee, slecht voor een keertje lijkt het me niet en ik neem aan dat zijn ontlasting gewoon normaal bleef.
maar te veel rijst kan nogal mollig maken en overwicht is niet goed.
maar jouw Tommie is zoals ik hem de laatste keer zag in topconditie en lekker gespierd en stevig en niet mollig en ik hoop dat het bij jou ook goed gewerkt heeft..! ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
manon3

Re: Kat DOL op witte rijst

Bericht door manon3 »

Hallo Rob,

Ik meen gelezen te hebben dat witte rijst net 1 van die graansoorten is die over het algemeen redelijk goed verdragen wordt door katten.Het wordt dan ook vaak aanbevolen aan katten die last hebben van hun darmen, gevoelige darmen of diarree.
Daarom wordt er vaak rijst toegevoegd aan speciale Sensitive-voeding.

Onze poes krijgt ook wel 'ns de blikjes van Porta 21 : Sensitive, kip met witte rijst.Daar zit redelijk veel rijst in zelfs.
Is ze dol op, het bakje gaat iedere keer helemaal leeg, tot de laatste rijstkorrel. :grin:
Maar ik geef het niet vaker dan 1x per week.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kat DOL op witte rijst

Bericht door Dafpoetser »

Dankjewel voor de reacties!

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de gang bezaaid zou liggen met rijstkorrels, en de tonijn ertussen weggesnoept was, maar de heerlijk ruikende witte rijst (pandang ofzo?) vond meneertje heeeerlijk. (ik ook trouwens). Ik heb 'm net uitgebreid geknuft en onder luid spinnen zei ik tegen 'm.."had jij een lekker rijsttafeltje gehad?'....kreeg ik allemaal kusjes van 'm. Wat een heerlijk jong is het toch.

Wilde gewoon ff weten of het niet slecht voor 'm was (blaasgruismannetje), maar weet voldoende nu!
Niet te vaak, en af en toe een keertje....ach!

Thanks Adriana en Manon.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie