Hallo,
Even kort voorstellen. Wij hebben twee katten: Osiris van 11 en Azraël van 17 jaar. Het zijn eigenlijk binnenkatten, ze hebben enkel een kattenren om in te gaan.
Elke zes maanden laten we een volledige controle uitvoeren bij de da: gewoon onderzoek, urine, bloed. Zo ook maandag. Gisteren belde ik voor de resultaten en wat bleek: met Osiris is alles oké, maar Azraël heeft hyperthyreoidie.

Hij was de laatste tijd erg veel vermagerd (1,2kg op 8 maanden tijd en ook daarvoor was hij al veel afgevallen), hoewel hij eet als een tijger. Hij weegt nog 3,9kg, en ooit was hij 7.9kg! Hij kon ook erg rusteloos zijn, en zomaar beginnen miauwen. Nu de da zijn T4-waarden heeft gezien, valt alles op z'n plaats.
Dus moet hij aan de medicatie. De da had de medicatie niet in huis, dus moest ze die bestellen. Dat deed ze gisteren, en ze zal me een belletje geven wanneer ik het mag gaan halen. Vermoedelijk (hopelijk) zal dat vandaag zijn.
Morgen vertrekken we namelijk voor drie weken op vakantie.

Stom eigenlijk, dat ik niet eerder bloed heb laten nemen! Zoals elk jaar komt een vriend van ons bij ons inwonen, om de katten eten en gezelschap te geven. Dat vond ik altijd prima: wij blij, katten blij, vriend blij dat hij even rustig zat. Maar nu moet Azzy aan de medicatie... Ik heb al wat gegoogeld, en blijkt dat medicatie tegen hyperthyreoidie wel voor enige bijwerkingen kan zorgen. En ik ben er zelf niet om dat in de gaten te houden. Daar maak ik me nu wel zorgen in...
Ik ga uiteraard aan die vriend vragen om alles goed in de gaten te houden, en het nummer van de da heeft hij sowieso. Maar ik blijf me er wat slecht bij voelen. Wat als de medicatie zo slecht aanslaat dat er dringende actie nodig is? Of kan dat niet op drie weken?
Ik ben zo bang dat ik m'n lieve poezel niet meer ga terugzien...

Wij delen al 17 jaar lief en leed. Ik wil hem eigenlijk nog lang bij mij... Mijn man heeft al gevraagd of ik liever wil thuisblijven, maar alles is gereserveerd en dan gaat het wel om erg veel geldverspilling. We doen een weekje Zwitserland en twee weken Spanje, dus even heen en weer is ook geen optie.
Denken jullie dat ik me zorgen moet maken? Of komt het wel goed?
Groetjes,
Katelijne