Kitten naar buiten?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Kitten naar buiten?

Bericht door Chiquita98 »

Hoi,
Sinds gister hebben we er weer een nieuw huisgenootje bij. Een mooi katertje van 9 weken. Een heel lief ding, maar oh zo jong nog en tis echt nog een baby die nog veel bij mij wil zijn.
De kennismaking met de andere 3 verloopt best goed. Alle 3 waren ze gister constant buiten en wilden niet naar binnen. Met slapen gaan heb ik de kleine meegenomen en konden de 3 anderen de hele nacht snuffelen. Vandaag komen er al 2 in en uit lopen om even te kijken en te blazen en te grommen haha hoewel Misty zelfs al 2x snel gelikt heeft. Nu liggen die 2 rustig te slapen binnen terwijl die kleine speelt. Goed teken!! Alleen de 3e is nog veel buiten en angstig voor de kleine. Deze is 9 maanden en altijd een wat angstig katertje. Maar ik denk zodra de andere 2 de kleine volledig geaccepteerd hebben komt hij ook wel over die drempel heen.
Nu stond mijn kitten vanmorgen al voor het luikje en duwde al met zijn hoofdje tegen het luikje aan waardoor deze iets open ging. Denk niet dat hij precies doorheeft wat het is hoor, maar vroeg me wel af of het kwaad kon als hij toch per ongeluk naar buiten kwam(tijdens afwezigheid van mij). Hierbij is het wel belangrijk om te vermelden dat ik een afgezette tuin heb ;-)
Iemand hier ervaring mee? De anderen kwamen al vrij snel buiten, maar die waren sowieso al 12 weken of ouder en altijd eerst onder toezicht van mij. Pas als ik het helemaal vertrouwde ging ik ze het luikje leren. Maar dit kitten is nog zo klein

Afbeelding
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten naar buiten?

Bericht door castratenkoor »

Als je een afgezette tuin hebt zal het niet zo'n probleem zijn. Weet je zeker dat de afzetting ook kittenproof is? Het grootste risico van combinatie kitten en luikje vind ik dat zijn nek ertussen zou kunnen komen. Mijn laatste kitten Rik ging ook al erg jong achter de anderen aan de ren in.
En ik heb een hondenluikje en magneet, wat best hard dichtklapt.
Er is gelukkig nooit wat gebeurd en hij is nu groot.
Maar theoretisch zou een kitten er tussen kunnen klappen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten naar buiten?

Bericht door Chiquita98 »

Ja de hele tuin is kittenproof hoor:-) Heb alle kiertjes e.d. weer gecheckt. De eerste keer had ik wat grover gaas op de schutting. Daar ging mijn eerste kitten mooi dus doorheen. Dus ik snel kippegaas erover gedaan en mijn laatste kitten probeerde het wel maar kwam niet verder dan het gaas.
Ik heb geen zwaar luikje, maar omdat hij zo klein is kan ik er wel in blijven hangen ja. Daar had ik nog niet over nagedacht. Maar denk je dat ie uit zichzelf gaat snappen hoe het luikje werkt? Ik heb het alle anderen echt moeten leren
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten naar buiten?

Bericht door castratenkoor »

Bij mij hadden ze het sneller door dan mij lief was. Maar gelukkig nooit wat fout gegaan tussen het luik. Meestal gaan ze de oudere katten achterna hè.
Bij twijfel kun je overwegen het luik af te sluiten als je er niet bij ben.
Ik heb een constructie met ee houten plaat die ervoor kan.
Dan voorkom je dat ze aan het luik gaan pulken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten naar buiten?

Bericht door Chiquita98 »

Ja luikje dicht heb ik overwogen(Bij die van mij moet ik het deurtje erin schuiven dus dan ziet ie ook geen doorkijkraam meer) Maar dan kunnen de anderen er ook niet meer in. Als ik echt lang weg ben dan doe ik het kleintje naar de bovenverdieping. Zal ie wel niet leuk vinden. Hij krijst al moord en brand als ik even ga douchen haha. Hij is nog meer op mij gericht dan op de andere katten. Dus hun nu al achterna naar buiten dat doet ie niet.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: kitten naar buiten?

Bericht door Catfish »

Wat een scheetje! Lekker ding...........
En wat goed dat je een catproof tuin hebt!
Ik sluit me verder bij Dinie aan, zij is één van de experts hier wat dit soort dingen betreft.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door BillyJean »

Oei, wat een schatje en wat een mooie ogen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door Adriana »

wat een heerlijke hummel en wat goed dat je tuin en huis catproof is!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door Chiquita98 »

Die tuin heeft me nogal wat gekraak met de hersentjes gekost hoor. Zeker voor kittens. Die kunnen nog door elk klein kiertje. De eerste 2 kittens zaten beiden een keer doodleuk aan de andere kant van de schutting toen ik na boodschappen te hebben gedaan aan kwam fietsen. Dan gaat je hart toch even 10x sneller.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door castratenkoor »

Het is inderdaad een erg leuk kitten, wat schattig!

Kan me voorstellen dat je je rot schrok toen de katjes hem gepeerd waren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door Chiquita98 »

Ik vind hem zelf ook mooi van kleur. Hij is creme-rood met bruine gloed af en toe erover heen. Uniek kleurtje. En tis gewoon ook een lieverd.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Typmiep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2011 22:48
Locatie: Assen

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door Typmiep »

:verliefd: :verliefd: :verliefd:
Wat een scheetje zeg.......opslag verliefd.

Ik zou ook een hartverzakking krijgen als ze aan de andere kant van hek staan (dat heb ik dus weleens). Wat een zaligheid zo'n afgezette tuin.

Ik denk dat het een aardige oplossing is om hem even op de boven verdieping te zetten als je weggaat. Groeien gaat hard en voor je het weet gaat hij mee met de rest ;-)
Groetjes Sonja
Pootje van Simba

"Als je de mens hebt leren kennen, dan leer je de dieren waarderen!"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Wat een schattig beestje!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten naar buiten?

Bericht door Chiquita98 »

Ja thx het is zeker een lieverd. Nu nog even beter worden en dan kan zijn bazinnetje ook volop van hem gaan genieten:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie