Katten beschermen tegen keramische kookplaat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Katten beschermen tegen keramische kookplaat

Bericht door Mirjam86 »

Lieve allemaal,

Het zat er natuurlijk aan te komen: Taiyo heeft het aanrecht ontdekt!
Nu heb ik liever niet dat ze erop komt, omdat in de keuken een keramische kookplaat (of inductie, het blijft in ieder geval erg lang warm) zit. Ik ben dus begonnen haar geduldig steeds van het aanrecht af te tillen, maar ik heb niet de illusie dat madam het binnen een week afleert om erop te springen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik mijn katten beschermen tegen de keramische kookplaat die lang warm blijft na het eten koken? Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?
Ik kan de pannen er niet op laten staan, want die gaan dan kapot.
Bestaat er iets van een rekje wat je eroverheen kan zetten oid?

Bedankt voor het meedenken!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
jojo
Poema
Poema

Re: Katten beschermen tegen keramische kookplaat

Bericht door jojo »

Pan vullen met wat koud water en terug op de hete plaat zetten, dan blijft je pan heel maar Taiyo ook. Als de plaat is afgekoeld er iets overheen leggen, een theedoek of zo, dat blokkeert het aanspringen van de plaat.
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Bedankt voor deze simpele oplossing! Dan weekt de pan ook alvast voor de afwas!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dat deed ik thuis ook altijd, niet om de katten te beschermen (want de keukendeur ging gewoon dicht) maar omdat dat het beste is voor de pan. Stijn deed het (en die is kok) omdat zo de vetresten niet aankoeken maar mooi afwasbaar worden.
Gewoon eerst hete olie uitspoelen (oppassen daarmee) en dan koud water in en terug op het vuur. Het water wordt dan ook wel vrij snel warm hoor. Dus nog steeds opletten voor Taiyo, maar het is vast minder erg dan de plaat en minder aantrekkelijk voor haar dan om eraan te komen, lijkt me. Ik hoop dat het werkt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie