Hoe maak ik een kattenkont schoon?
Hoe maak ik een kattenkont schoon?
Hallo allemaal,
Ik had een vraagje.
Nemo heeft met regelmaat een smerige anus.
Nu mijn vraag hoe krijg ik dit het best schoon zonder haar al te veel te klieren?
De dierenarts heeft het weleens gezien maar er verder niks op uit gedaan.
Er zit altijd wat ontlasting en beetje slijm met bloed, hij zei dat het verder niks was dus heb ook geen adviezen gekregen.
Weet iemand hoe ik haar het beste schoon kan maken?
Groetjes en een kopje van Nemo
Ik had een vraagje.
Nemo heeft met regelmaat een smerige anus.
Nu mijn vraag hoe krijg ik dit het best schoon zonder haar al te veel te klieren?
De dierenarts heeft het weleens gezien maar er verder niks op uit gedaan.
Er zit altijd wat ontlasting en beetje slijm met bloed, hij zei dat het verder niks was dus heb ook geen adviezen gekregen.
Weet iemand hoe ik haar het beste schoon kan maken?
Groetjes en een kopje van Nemo
Laatst gewijzigd door Admin op 02 aug 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Re: Hoe pak ik dit aan ?
mag je eraan komen?
kennelijk likt ze zichzelf daar niet schoon, wat ik kan bedenken is een wattenschijf uitknijpen met lauw warm water, daarop royaal olijfolie en dan zachtjes er over heen poetsen terwijl je met je andere hand kriebelt of knuffelt oid.
mijn katers likken dan onmiddellijk de olijfolie weg maar ik weet niet of Nemo olijfolie lust. je kunt het eigenlijk met ieder vettig spul doen, missch vindt ie roomboter lekker....
kennelijk likt ze zichzelf daar niet schoon, wat ik kan bedenken is een wattenschijf uitknijpen met lauw warm water, daarop royaal olijfolie en dan zachtjes er over heen poetsen terwijl je met je andere hand kriebelt of knuffelt oid.
mijn katers likken dan onmiddellijk de olijfolie weg maar ik weet niet of Nemo olijfolie lust. je kunt het eigenlijk met ieder vettig spul doen, missch vindt ie roomboter lekker....
Re: Hoe pak ik dit aan ?
Slijm met bloed klinkt echter niet heel gezond eerlijk gezegd. Pjotr heeft ook regelmatig een beetje ontlasting rond zijn anus plakken. Een vochtig washandje vindt hij prima zolang het maar niet te lang duurt.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Re: Hoe maak ik een kattenkont schoon?
Washandjes en wattenschijfjes heb ik al geprobeerd.
Nemo die likt regelmatig aan haar anus en zeker als ze op de bak geweest is.
Dan had ik nog een vraagje wat hoort de temp van een gezonde kat te zijn ?
P.S. met olijfolie kan ik proberen heb ik sowieso altijd in huis !
Nemo die likt regelmatig aan haar anus en zeker als ze op de bak geweest is.
Dan had ik nog een vraagje wat hoort de temp van een gezonde kat te zijn ?
P.S. met olijfolie kan ik proberen heb ik sowieso altijd in huis !
ben het met jennifer eens dat slijm en beetje bloed niet normaal is hoor..
je dierenarts heeft er niet op gereageerd maar dat bloed komt ergens vandaan en slijm samen met ontlasting is ook niet gebruikelijk.
last van harde ontlasting? persen en moeizaam op de bak of gaat prima?
zoek zelf even op 'temperatuur kat' hier op het Forum, weet het niet uit mijn hoofd.
en je kunt zelf ook zoeken/goegelen op 'bloed + slijm ontlasting kat' en dan krijg je een aantal mogelijke oorzaken.. zou ik zeker even doen..
je dierenarts heeft er niet op gereageerd maar dat bloed komt ergens vandaan en slijm samen met ontlasting is ook niet gebruikelijk.
last van harde ontlasting? persen en moeizaam op de bak of gaat prima?
zoek zelf even op 'temperatuur kat' hier op het Forum, weet het niet uit mijn hoofd.
en je kunt zelf ook zoeken/goegelen op 'bloed + slijm ontlasting kat' en dan krijg je een aantal mogelijke oorzaken.. zou ik zeker even doen..
Nee ze gaat wel gewoon naar de kattenbak, ontlasting is normaal.
Ik zal eens gaan googelen.
Ze is wel weer van het 24/7 slapen en als een baby bij me liggen.
Misschien heeft ze een dipje ..
Ik zal eens gaan googelen.
Ze is wel weer van het 24/7 slapen en als een baby bij me liggen.
Misschien heeft ze een dipje ..
of ze heeft toch iets onder de leden. infektie ofzo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Zo klinkt het wel. Zeker als ze opeens zo ontzettend veel slaapt. Ik zou zeggen hup nog een keer naar de da. Liever een keer te veel dan te weinig.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
Ik zou dit met de da overleggen want gezond is het niet.
Ik maak de bibjes hier met een billendoekje voor baby,s schoon, als het nodig is.
Ik maak de bibjes hier met een billendoekje voor baby,s schoon, als het nodig is.
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
http://www.dekattensite.nl/html/ziekten ... anker.html
ik heb zelf even gegoegeld op de zoekterm in mijn vorige bericht en kwam erg veel info tegen, de info op de kattensite zie link boven, is uiterst beperkt.
er is één raadgeving, die ik in alle berichten tegenkom en die ik je toch wil meegeven:
hoe eerder wordt ontdekt wat de oorzaak van slijm en bloed bij ontlasting is, hoe groter de kans op mogelijk herstel.
je da kan het niet verontrustend vinden, maar wij hebben hier en als je een tijdje meeleest dan weet je dat, uiteenlopende ervaringen met da's, die de plank nog wel eens volledig misslaan..
je kunt altijd een andere da raadplegen, zeker omdat deze da kennelijk verder ook geen actie wil ondernemen..
ik heb zelf even gegoegeld op de zoekterm in mijn vorige bericht en kwam erg veel info tegen, de info op de kattensite zie link boven, is uiterst beperkt.
er is één raadgeving, die ik in alle berichten tegenkom en die ik je toch wil meegeven:
hoe eerder wordt ontdekt wat de oorzaak van slijm en bloed bij ontlasting is, hoe groter de kans op mogelijk herstel.
je da kan het niet verontrustend vinden, maar wij hebben hier en als je een tijdje meeleest dan weet je dat, uiteenlopende ervaringen met da's, die de plank nog wel eens volledig misslaan..
je kunt altijd een andere da raadplegen, zeker omdat deze da kennelijk verder ook geen actie wil ondernemen..
Garfield had vorig jaar steeds een vies kontje. Bloed, beetje slijm en poep. Arts kon niets vinden wat op medische problemen leek.
Nu ik over ben op Sanabelle nergens meer last van. Leek bij hem erop alsof zijn poep te hard was, dus dat de anus iedere keer beschadigde als hij moest. Drollen zijn nu ook veel mooier, stevig maar niet knoerdhard.
Nu ik over ben op Sanabelle nergens meer last van. Leek bij hem erop alsof zijn poep te hard was, dus dat de anus iedere keer beschadigde als hij moest. Drollen zijn nu ook veel mooier, stevig maar niet knoerdhard.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
sanabelle hair+skin?
Maks had - vond ik - vrij harde ontlasting en sinds hij voor een kwart van zijn brokjes hair+skin krijgt voelt en ziet het er veel soepeler uit.
en Enzo komt zowaar aan op hair+skin en dat is ook wel prettig..
Maks had - vond ik - vrij harde ontlasting en sinds hij voor een kwart van zijn brokjes hair+skin krijgt voelt en ziet het er veel soepeler uit.
en Enzo komt zowaar aan op hair+skin en dat is ook wel prettig..
combi van sanabelle urinairy en hair en skin inderdaad. Grote veranderingen hier te merken. Niet alleen betere ontlasting, zachtere vacht, minder verharen, ook hun gedrag is verandert. Meer spelen en liever tegen mens en dier.
Begint al bijna op een heuse advertentie te lijken
Begint al bijna op een heuse advertentie te lijken

Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,
Ik geef ze al een tijdje Sanabell sensitive met Happy cat grain free eerst had ze altijd diaree vandaar dat we voor dit gekozen hebben.
Vanmorgen weer helemaal met de kont over de grond na op de kattenbak gezeten te hebben.
Flink moeten boenen om het weg te krijgen.
Nu ligt ze op bed te slapen.
Vanmorgen weer helemaal met de kont over de grond na op de kattenbak gezeten te hebben.
Flink moeten boenen om het weg te krijgen.
Nu ligt ze op bed te slapen.