Tijdens spelen ineens heel hard bijten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Shine
Kitten

Re: Tijdens spelen ineens heel hard bijten

Bericht door Shine »

Het gaat een stuk beter! Nadat ik hier van jullie begrepen heb dat het normaal speelgedrag is, kon ik het beter plaatsen en mee om gaan..Moet zeggen dat het bijna niet meer voorkomt dat mijn arm ineens word gegrepen, heel fijn dus :-D !
We spelen veel met speelgoed, en ik heb ook wat nieuwe dingetjes uitgeprobeerd, zoals een keukenrol bijvoorbeeld. En het werkt, na het spelen gaat hij heerlijk slapen..Komt bij me knuffelen, heel lief allemaal :verliefd:
Zag vanmiddag wel dat hij boven flink aan het behang gekrabt heeft (ondanks een krabpaal en een krabton) :argue:..Maar ja, dat hoort er bij, hij moet het ook nog allemaal leren natuurlijk.

Inderdaad was het even schrikken dat mevrouw eigenlijk een meneer is, haha! Maar ach, er zijn ergere dingen in de wereld, ik zit er niet mee maar het is dan ook niet mijn kat..
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Tijdens spelen ineens heel hard bijten

Bericht door nellebel »

tessa, wat bedoel je met had hij er geen last van? het knippen vond hij geen rprboleem, dat is een kwestie van wennen. beginnen met kriebelen aan het pootje zodat hij eraan wend dat je zijn pootje vasthebt. en dan met veel geduld 1 voor 1 knippen. en daarna een lekker knsoepje. nageltjes knippen is hiet geen rpboleem. niet knippen was wel een probleem omdat hij overal aan bleef haken, en dat teriwjl hij doldwaas aan het rondspringen was. zat zijn pootje soms in de meest vreemde standen. daarom ging ik knippen (de puntjes) zodat hij niet zijn poot zou breken door zijn rare gespring en de nageltjes die blijven haken.
enne, nageltjes van een kitten zijn wel zachter en kleiner als van een volwassen kat hoor. moet je heel voorzichtig mee zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie