Kat verhaart erg

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Robbertenfristi41
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2011 20:53

Kat verhaart erg

Bericht door Robbertenfristi41 »

Heeft iemand tips? mijn kat verhaard echt heel erg. Dekens alles zit er onder. Hoe heet ik het ook was ik krijg het er zeer moeilijk uit. Hoe doen jullie dat? Bedankt alvast voor de reacties.
patricia verhoef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:03

Re: Kat verhaard erg.

Bericht door patricia verhoef »

Borstelen en dekens in de droger gooien dan zijn ze weer redelijk haarvrij.
Wel even je filter leegmaken.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat verhaard erg.

Bericht door pearlsofpassion »

Kat regelmatig borstelen en de haren verwijderen met een pluizenborstel voor de dekentjes in de wasmachine te steken.
Ik heb namelijk geen droger. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kat verhaard erg.

Bericht door BillyJean »

ik verwijder haar met een siliconen-trekkertje, werkt goed
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat verhaart erg

Bericht door Adriana »

voeger, ja vroeger had je zoiets als een mattenklopper.
leg je deken of dekbed oid even buiten of ergens overheen.
doe dat als er een lekker windje staat en dat is meestal het geval en ga er dan een paar met de mattenklopper overheen en vrijwel alle katteharen (en ook mensenharen haha) zijn verdwenen.
plaatselijke kringloop heeft nog mattenkloppers tegen een prikkie!

:lol: :lol: en ik zag in een andere topic een geweldige tip: haarlak en dat was absoluut humoristisch bedoeld en niet/niet om op een kat toe te passen. kan in de doos van de shampooflessen, kleuterkattensoep, achter het behang plakken en andere methodes om katzels 'op te voeden' :lol: :lol:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Robbertenfristi41
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2011 20:53

Re: Kat verhaart erg

Bericht door Robbertenfristi41 »

bedankt voor de reacties. Ik ga ze uit proberen. Helaas hebben we geen drogen. Maar nog steeds zijn alle tips welkom..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat verhaart erg

Bericht door nellebel »

nat washandje even erover heen, haalt ook veel haren weg. flippie heeft ook wat hardere haartjes als mijn vorige kat. dus die gaan er ook wat moeilijker uit.regelamtig met de stofzuiger en tussendoor met het washandje, zo houd ik het redelijk schoon. en verder wordt ze dagelijks even geborsteld.

nat washandje over het deken he, niet over de kat..pffff, schrok ineens van mijn eigen reactie.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie