Hallo,
Ik ben 2 weken geleden samen met mijn 2 katten Timo en Pim bij mijn zus en haar 2 katten gaan wonen. Alles leek goed te gaan. Tot sinds een paar dagen. Timo doet uit het niets boos tegen pim. Hij sprong net met de nagels uit boven op hem! Ik weet niet wat ik moet. Pim kan het al aardig vinden met de andere 2 en heeft zn plekje hier al wel gevonden. Timo moet nog wel wennen.. Kruipt nog af en toe onder de bank.. Hebben jullie een idee?
En wat kan ik het beste doen? Wil niet dat T P pijn doet!
Ze zijn beide (die van mij) 3 weken geleden gecastreerd.
Gr
Probleem tussen 2 katten sinds verhuizing ging voorheen goed
-
- Kitten
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: Probleem tussen 2 katten sinds verhuizing ging voorheen
Oei, drie weken is wel maar kort geleden...
Maar goed. Wat je vooral niet mag doen, is iets doen.
Zeker niet straffen of apart zetten of wat dan ook. Doe normaal, en geef hen beide aandacht. Allebei!
Timo doet het waarschijnlijk uit onzekerheid en stress en frustraties. Hij moet wat tot rust komen en zich beter in zijn vel gaan voelen, dan gaat het vast wel over.
Er zal ook wel wat dominantiestrijd in zitten, maar daar moeten ze zelf uit komen. Dus ook niet ingrijpen, anders blijft het duren.
Pim zal ofwel van zich afbijten, ofwel gaan lopen en daaruit volgt wie de baas wordt, alleen is dat niet op 1 keer beslist en moet dat veel bevestigd worden. Maar eens houdt het op hoor!
Veel aandacht geven, en zien dat je genoeg bakken hebt staan voor de zekerheid (aantal katten plus 1).
Maar goed. Wat je vooral niet mag doen, is iets doen.
Zeker niet straffen of apart zetten of wat dan ook. Doe normaal, en geef hen beide aandacht. Allebei!
Timo doet het waarschijnlijk uit onzekerheid en stress en frustraties. Hij moet wat tot rust komen en zich beter in zijn vel gaan voelen, dan gaat het vast wel over.
Er zal ook wel wat dominantiestrijd in zitten, maar daar moeten ze zelf uit komen. Dus ook niet ingrijpen, anders blijft het duren.
Pim zal ofwel van zich afbijten, ofwel gaan lopen en daaruit volgt wie de baas wordt, alleen is dat niet op 1 keer beslist en moet dat veel bevestigd worden. Maar eens houdt het op hoor!

Veel aandacht geven, en zien dat je genoeg bakken hebt staan voor de zekerheid (aantal katten plus 1).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
als ze onlangs zijn gecastreerd dan hebben ze nog altijd last van hormonen en dat duurt nog wel een paar weken.
met vier katten heb je minstens 5 bakken nodig op verschillende plaatsen/verdiepingen. ga daar niet mee sjoemelen want voordat je het weet heb je wildplassers en dat is een veel groter probleem. hobbykratten en dweilemmers zijn ook prima te gebruiken als kattenbak.
het zou een wonder geweest zijn als dit in één keer goed was gegaan. je zult voorlopig nog wel krachtmetingen tussen katten onderling houden. echte agressie zie en hoor je vrij snel, oortjes plat, krijsen en angst.
we hebben veel topics over acceptatie, lees je daar eens verder in, daar kom je veel tips en adviezen tegen..
met vier katten heb je minstens 5 bakken nodig op verschillende plaatsen/verdiepingen. ga daar niet mee sjoemelen want voordat je het weet heb je wildplassers en dat is een veel groter probleem. hobbykratten en dweilemmers zijn ook prima te gebruiken als kattenbak.
het zou een wonder geweest zijn als dit in één keer goed was gegaan. je zult voorlopig nog wel krachtmetingen tussen katten onderling houden. echte agressie zie en hoor je vrij snel, oortjes plat, krijsen en angst.
we hebben veel topics over acceptatie, lees je daar eens verder in, daar kom je veel tips en adviezen tegen..
-
- Kitten
Bedankt voor jullie reactie! Ik had ook zeker wel strijd verwacht maar meer tussen 1 van mij en een van mijn zus en niet tussen mijn 2. Maar inderdaad gewoon laten is het beste ook al vind ik dat wel erg moeilijk, hoor!