4 katten, waarvan 1 beetje gepest wordt
4 katten, waarvan 1 beetje gepest wordt
Hoi, ik heb jarenlang een hond en een kat gehad (ze heet Poes....). Nadat de hond doodgegaan is, kreeg ik er via de dierenarts ineens 3 achtergelaten kittens bij. Nu was Poes (bijna 13 jaar) er best goed aan gewend, ze gaat haar eigen gang, ze zoekt zelf geeen contact met ze maar tolereert ze wel.
Maar 2 van de 3 jongere katten (ze zijn nu inmiddels 1 jaar) vinden Poes ineens erg interessant. Zodra Poes gaat lopen door de kamer, dan gaan ze er met zijn tweeën achteraan sluipen en geven ze haar tikken tegen haar achterwerk... Poes blaast dan wel even maar daar zijn ze niet van onder de indruk en Poes vlucht dan weg bovenop tafel of vensterbank. Als ze ergens ligt of zit, dan doen ze niets. Maar omdat ik niet wil dat ze haar lastig vallen, bemoei ik me ermee en roep ik boos enzo, waardoor nu niet die 2 jonkies bang worden, maar juist Poes... pff. En ik wil ook echt niet dat het nog erger gaat worden. Dus ik weet nu even niet hoe ik het aan moet pakken. Ze vechten niet hoor, maar Poes durft nu amper te lopen en je ziet haar echt eerst kijken waar de 2 jonkies zijn voordat ze iets gaat doen.
Iemand een tip of idee? Alvast bedankt voor het meedenken!
Maar 2 van de 3 jongere katten (ze zijn nu inmiddels 1 jaar) vinden Poes ineens erg interessant. Zodra Poes gaat lopen door de kamer, dan gaan ze er met zijn tweeën achteraan sluipen en geven ze haar tikken tegen haar achterwerk... Poes blaast dan wel even maar daar zijn ze niet van onder de indruk en Poes vlucht dan weg bovenop tafel of vensterbank. Als ze ergens ligt of zit, dan doen ze niets. Maar omdat ik niet wil dat ze haar lastig vallen, bemoei ik me ermee en roep ik boos enzo, waardoor nu niet die 2 jonkies bang worden, maar juist Poes... pff. En ik wil ook echt niet dat het nog erger gaat worden. Dus ik weet nu even niet hoe ik het aan moet pakken. Ze vechten niet hoor, maar Poes durft nu amper te lopen en je ziet haar echt eerst kijken waar de 2 jonkies zijn voordat ze iets gaat doen.
Iemand een tip of idee? Alvast bedankt voor het meedenken!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Re: 4 katten, waarvan 1 beetje gepest wordt!! Help....
Straffen werkt averechts. Ik zou de jongere katten zoveel mogelijk afleiden, spelen en aandacht geven.
Valeriaan druppelen op wat kussentje en speelgoed.
Hebben de jonkies wel genoeg te doen aan spannend speelgoed en krabpalen?
Hoeveel ruimtes hebben ze ter beschikking? Het is vaak een kwestie van niet genoeg keuzes in waar ze verblijven.
Valeriaan druppelen op wat kussentje en speelgoed.
Hebben de jonkies wel genoeg te doen aan spannend speelgoed en krabpalen?
Hoeveel ruimtes hebben ze ter beschikking? Het is vaak een kwestie van niet genoeg keuzes in waar ze verblijven.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 30 jul 2011 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
en zijn de jonkies geholpen? niet dat ze andere interesses hebben in poes?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Nee ze zijn allemaal geholpen hoor, en ze hebben heel veel speelgoed, en slepen ook van buiten heel veel mee naar binnen haha zoals veertjes, plastic dingetjes enzo, en daar gaan ze dan helemaal mee los... maar het kan dus zo zijn dat als ze allemaal liggen te slapen, dat poes dan opstaat en wil drinken of eten, en dan schieten die andere 2 dus echt overeind van: wat gaat ze doen??? En Poes bijt ook niet van zich af, dat vind ik zo jammer....
Jeetje Dinie, 8 katten joh, dacht dat ik het al zwaar had met mijn 4 mormeltjes haha....
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Nou ik zie dat anders......ik ben in het gelukkige bezit van 8 katten, van het zwaar hebben is geen sprake.
Ik geniet er elke dag van hoor.
Probeer eens een paar speelmomenten per dag te creëren, je gaat zelf op de grond zitten met een stok met pluim of geluid makende muis eraan of zo. Je maakt op die manier een saamhorigheid en een gezelligheid.
De vicueuze cirkel van ha leuk Poes pesten moet doorbroken worden.
Ik geniet er elke dag van hoor.
Probeer eens een paar speelmomenten per dag te creëren, je gaat zelf op de grond zitten met een stok met pluim of geluid makende muis eraan of zo. Je maakt op die manier een saamhorigheid en een gezelligheid.
De vicueuze cirkel van ha leuk Poes pesten moet doorbroken worden.
Hallo,
Wij hebben ook vier katten, waarvan een een underdog is zoals jouw poes. Je kunt het haar het best zo veel mogelijk zelf laten oplossen, hoe moeilijk dat soms ook is. Wat hier ook goed geholpen heeft is samen spelen. Heb ze hier uitgedaagd ieder met een uiteinde van het touw te spelen of ze gaan met zijn allen achter het laserlampje aan. Daarnaast zoals Dinie zegt Valeriaandruppels op wat kussentjes of speeltjes.
Wij hebben ook vier katten, waarvan een een underdog is zoals jouw poes. Je kunt het haar het best zo veel mogelijk zelf laten oplossen, hoe moeilijk dat soms ook is. Wat hier ook goed geholpen heeft is samen spelen. Heb ze hier uitgedaagd ieder met een uiteinde van het touw te spelen of ze gaan met zijn allen achter het laserlampje aan. Daarnaast zoals Dinie zegt Valeriaandruppels op wat kussentjes of speeltjes.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Re: 4 katten, waarvan 1 beetje gepest wordt
Bedankt voor jullie reacties tot zover! Ik ga die valeriaan druppels eens uitproberen ja. Ben benieuwd. En Poes die is jammer genoeg niet meer zo speels, dus samen spelen lukt niet zo. Wel samen eten misschien, dat ik iedere dag wat lekkers geef aan ze allevier tegelijkertijd.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dan zou ik met dat lekkers ook op de grond gaan zitten en er een uitgebreid sociaal gebeuren ervan maken.
Hier doe ik dat met alle 8 om me heen. Ze zijn zo " afgericht " dat ze steeds netjes op hun beurt wachten tot ze wat van me krijgen.
Ik gebruik dan gewoon een ander soort brok dan ze standaard op zolder hebben staan Sanabelle Urinary staat op zolder en als snoepjes heb ik Sanabelle Grande. Dat deelt handig uit.
Soms krijgen ze dan Cosma snackies wie dat lust eentje erbij.
is voor mij ook handig moment om te zien hoe ze in hun vel zitten, wie niet komt snacken hou ik in de gaten.
Hier doe ik dat met alle 8 om me heen. Ze zijn zo " afgericht " dat ze steeds netjes op hun beurt wachten tot ze wat van me krijgen.
Ik gebruik dan gewoon een ander soort brok dan ze standaard op zolder hebben staan Sanabelle Urinary staat op zolder en als snoepjes heb ik Sanabelle Grande. Dat deelt handig uit.
Soms krijgen ze dan Cosma snackies wie dat lust eentje erbij.
is voor mij ook handig moment om te zien hoe ze in hun vel zitten, wie niet komt snacken hou ik in de gaten.
Nou, het gepest wordt al wat minder, ze snuffelen wat meer aan elkaar dus dat gaat wel de goede kant op gelukkig....
Bedankt voor de goede tips!
Bedankt voor de goede tips!