Proefzakjes/1 stuk kopen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
minke78
Kitten

Proefzakjes/1 stuk kopen

Bericht door minke78 »

Hallo,

Mijn kat van 17 jaar heeft sinds een jaar of 2(?) nierfalen.
Ik heb dit forum gevonden terwijl ik op internet zocht naar natvoer/brokjes van de merken:
- Eukanuba Renal Formula
- Leo Specific
- Trovet RID Renal Insufficiency Diet
- Virbac VetComplex Senior Renal

omdat ze wat minder goed eet. Ze eet al weinig dus ik wil weer andere merken proberen. Maar
de dierenarts heeft geen andere merken, en een andere in een ander dorp had er ook maar 1 andere (leo specific-dat eet ze een beetje).

Alles wat ik op internet vind is in grote aantallen, 24 blikjes of 12 blikjes. Mijn kat is klein weegt weinig en eet niet zo veel dus 12 of 24 blikjes is echt veel te veel, ook aangezien ze aan sommige merken ruikt en meteen beslist dat ze dat dus niet gaat eten :-) en als ik dat met elk merk (en brokjes 3 kg zak) ga proberen, kan ik dadelijk zelf een winkel beginnen als ze het allemaal niet lekker vind...

Wie o wie weet of en waar je dus 1 blikje/zakje/ of proefzakjes kunt bestellen/krijgen van deze merken?

Of zijn er misschien mensen die samen willen bestellen? en dan delen?
(omgeving Rotterdam)

alvast bedankt

Minke
Oortje, het verlengde en grootste deel van mij...
maij
Lynx
Lynx

Re: proefzakjes/1 stuk kopen

Bericht door maij »

Trovet kun je een proefzakje bestellen.
http://trovet.nl/contact.php?id=16&sid=0

monsteraanvraag invullen en je krijgt een zakje thuis gestuurd.
Virbac stuurt geen proefverpakkingen. Specific ook niet kun je bij de DA vragen als ze dat hebben.
Cerna

Re: Proefzakjes/1 stuk kopen

Bericht door Cerna »

Wanneer je in de omgeving Rotterdam woont, zou ik eens rond gaan bellen. Daar zitten zoveel dierenartsen die moeten die merken toch hebben........
Trovet heeft ook zakken van een kilo en Specific van 1 1/2 kilo, maar alleen bij de dierenarts en moet waarschijnlijk besteld worden want meestal hebben ze de grotere zakken op voorraad. Specific geeft eetgarantie, dus wanneer de brokjes afgekeurd worden, mag de zak retour en geld terug.

Wil je met alle liefde een blikje Trovet en kuipje Specific opsturen, maar dat is alleen aan verzendkosten al 7 euro, dus dat worden dure blikjes. Wanneer ze weinig eet, kun je de helft ook invriezen.

Succes!
Adriana

Bericht door Adriana »

de afgelopen anderhalve maand heb ik hier een aantal soorten harde brokken laten eten/proberen, dus plenty 400 grs proefverpakkingen.

iedereen die katten heeft kent het verschijnsel: de inhoud van proefzakjes wordt verslonden en zodra je een 2 kg hebt gekocht, kijken ze er niet meer naar om.
'stomme kat', denk je dan..

maar langzamerhand weet ik bijna zeker dat het voer in de proefzakjes bij sommige fabrikanten anders is dan in de grotere verpakking....
dus niks stomme kat maar 'lieverd, je hebt gelijk en jouw neus werkt beter dan de mijne..'
het sterkst heb ik het en eigenlijk speelt het al veel langer, met Sanabelle.
en als ik mijn aantekeningen napluis dan zie ik bij de bruin/oranje Orijen ook groot verschil tussen het enthousiasme voor het proefzakje en de grote verpakking.

bij Sanabelle overkomt me dit met Urinary en dat vind ik zelf naar bedorven vlees ruiken als de zak opengaat en een half jaar geleden met Sensitive lam, ongeveer dezelfde geur.
en het is uiteindelijk heel simpel: als je nog voer uit het proefzakje hebt, dan kun je beide 'soorten' naast elkaar voeren en hier beginnen ze vrijwel onmiddellijk het voer uit de grote verpakking Sanabelle te begraven.
en alleen, als het helemaal is uitgedampt en er niks meer te kanen valt, worden die grootverpakkingbroks met lange tanden één voor één gegeten.

met Almo en Happy Cat, Hills nierdieet en RC daar nog geen last van gehad.

bij de eerste verpakking mislukte Sanabelle (sensitive lam) heb ik naar Zpls geschreven, die verwees me door naar de fabrikant. hoera!
eerst engelstalige mail naar de Sanabelle-boys gestuurd en die bleef onbeantwoord. toen mijn schoolduits uit mijn hersenplooien omhoog gehaald en een vertaalprogramma in steling gebracht en Duitstalig gereclameerd maar postduif nog altijd onderweg - unterwegs heet dat daar...

herkennen jullie dit?
manon3

Bericht door manon3 »

Nee , ik herken dit niet maar dat is waarschijnlijk omdat ik er nooit zo op gelet heb.
Maar ik ga het zeker in de gaten houden vanaf nu. Je zegt dat het bij RC niet voorkomt,ik krijg meestal alleen proefzakjes van RC bij de dierenwinkel, zelden van andere merken.
Maar ik geloof je meteen hoor.Tegenwoordig kijk ik nergens meer vreemd van op.
Schandalig dat ze mensen( en katten natuurlijk ook) zo proberen te bedriegen.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Nu je het zegt....Ik zit nu ook met een "grote" zak Sanabelle (Adult met forel) nadat het proefzakje zeer goed beviel. Nu moet ze het niet meer (Muka)...Ben benieuwd of je nog antwoord krijgt!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie