Kater valt kittens aan in huis
-
- Kitten
Kater valt kittens aan in huis
gisteren werden mijn kittens aangevallen door een kater die we hier een aantal keren hebben gezien. een paar maanden geleden hebben we hem eten gegeven omdat hij er heel hongerig uitzag. nadat hij hier nog een paar keer in de tuin heeft rondgelopen is hij hier maanden lang niet meer geweest. gisteren stond dus mij raam op een kiertje open en de vliegendeur daartegen dus er was maar een opening van 10 cm voor de kat om binnen te komen. terwijl ik naar een film keek en mijn kittens sliepen is hij binnengekomen en heeft twee kittens gebeten. ik hoorde pas laat dat er een gevecht was en ik zag toen pas dat er een poes in huis zat die een kitten beet. daarvoor was er al een andere gebeten , dus de mamapoes reageerde snel. toen ging ik natuurlijk ook over tot actie maar die kat wou niet uit ons huis totdat een vriend van mij met een deken de poes naar buiten heeft geduwd. de dierenarts zegt dat dit soort gedrag abnormaal is maar ik probeer het toch te begrijpen. weet er iemand wat de beweegredenen van zo'n kat kan zijn om binnen in een huis kittens van al 7 weken aan te vallen? alvast bedankt.
Re: kater valt kittens aan in huis
Kan allerlei beweegredenen bedenken. Wellicht ziet hij de mamapoes met de kittens als een bedreiging voor zijn voedingsvoorziening. Maar dat is echt gissen. Het is inderdaad abnormaal dat een kat ergens naar binnen gaat en kittens bijt. De aanvallende kater zou eens goed onderzocht moeten worden. Mocht je hem zien zou ik de dierenambulance/ dierenbescherming waarschuwen zodat ze hem kunnen vangen, onderzoeken en verzorgen.
Hoe zijn je kittens er aan toe?
Hoe zijn je kittens er aan toe?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
- pearlsofpassion
- Tijger
Re: kater valt kittens aan in huis
Waarschijnlijk gaat het om een ongecastreerde kater?
Die staan er wel om bekend om kittens dood te gaan bijten. De moeder wordt dan weer krols waarna hij haar kan dekken en zelf kittens krijgen. Daarom is dat voordelig.
Hij ziet dan jouw huis wel als onderdeel van zijn territorium.
Er zijn wel meer voorbeelde bekend, zelfs tot doodbijten (meestal jongere kittens).
Ik zou hem ook op laten halen. Als hij uitgehongerd is, kan hij beter (gecastreerd en) geplaatst worden via een asiel.
Die staan er wel om bekend om kittens dood te gaan bijten. De moeder wordt dan weer krols waarna hij haar kan dekken en zelf kittens krijgen. Daarom is dat voordelig.
Hij ziet dan jouw huis wel als onderdeel van zijn territorium.
Er zijn wel meer voorbeelde bekend, zelfs tot doodbijten (meestal jongere kittens).
Ik zou hem ook op laten halen. Als hij uitgehongerd is, kan hij beter (gecastreerd en) geplaatst worden via een asiel.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
-
- Kitten
Re: Kater valt kittens aan in huis
jennli, ze zijn nu allemaal weer thuis. eentje was in de keel gebeten en is na zes dagen weer thuis. hij kan nog amper miauwen en het eten gaat nog moeilijk maar ze zijn er allemaal goed aan toe nu.
Gelukkig zijn ze weer thuis! Kun je je raam niet zo maken dat hij absoluut niet meer naar binnen kan? Poe, je moet er niet aan denken dat het je nog eens kan overkomen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
-
- Kitten
nee, een vliegenraam zat er niet bij. maar de raam staat nu altijd dicht. we wachten nu tot die kat terugkomt zodat we hem kunnen vangen.
- pearlsofpassion
- Tijger
Prima! 

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)