Wennen aan fonteintje om water te drinken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
jeer
Kitten

Wennen aan fonteintje om water te drinken

Bericht door jeer »

hoe kan ik het beste mijn mupke laten drinken uit fonteintje
ze gaat er wel naartoe om te snuffelen maar drinken doet ze niet
nellebel
Tijger
Tijger

Re: wennen aan fonteintje om water te drinken

Bericht door nellebel »

geen ervaring met fonteintjes, maar ik denk dat ze eerst moet wennen en vanzelf wel een keer gaat proberen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hallo jeer zie trouwens dat je uit de buurt komt. ik zit nu ook in venlo (waar ik werk)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Adriana

Bericht door Adriana »

je kunt heel klein beetje lekkere pasta aan de rand smeren, dat zal ze oplikken en missch verder gaan met drinken. nieuwe fonteintjes stinken en moeten een tijdje staan en goed worden doorgespoeld. zet er een gewone waterbak naast en dwing haar niet alleen uit de fontein te drinken!!
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Die van mij moesten ook wennen, gun ze de tijd. En sommige katten vinden stromend water uit fonteintje maar niets. Je kunt hem in het begin eerst uitzetten zodat de katten wennen aan de nieuwe bak. Later kun je de fontein dan zachtjes aanzetten.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Peet
Panter
Panter

Bericht door Peet »

Dodge drinkt nog steeds niet van die bol. Alleen uit het bakje ernaast, wat wel stroomt en dat vind hij wel oké.
Chevy daartegen vind die bol juist het einde.
Denk dat ze het zelf leuk moeten vinden.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Adriana

Bericht door Adriana »

t is heel verschillend hoe ze ermee omgaan en hier is er geen pijl op te trekken..

ik heb een drinkfontein met grote bak en twee waterstraaltjes. probleem is dat de filters al meer dan een half jaar in bestelling zijn bij Zplss.. dus hij loopt nu zonder koolstoffilter.

er staat een wijde bak met water naast en daarnaast is het aanrecht en daar staat ook nog wel eens water in een schaaltje of bak. tuurlijk weten ze dat ze niet op het aanrecht mogen komen, maar af en toe moet ik er toch eentje afvegen. die inspecteert dan of er missch daar nog lekkerder water is..
en soms wordt van de schotel van het toilet gedronken.
en als ik op het toilet ben, dan moet het kraantje daar aan, want kraantjeswater is dan het lekkerst.
en oh ja, ze hebben op het balkon twee grote emmers met watervlooien en regenwater en een waterplantje, wat er regelmatig naast ligt.
soms is water van 1/2 dagen oud lekkerder en dan ineens moet het weer vers zijn, dus is er altijd water van verschillende 'leeftijden'.
en ze krijgen wat natvoer, want het zijn fervente droge brokken-eters.

ik kan er al lang geen touw meer aan vast knopen en vind het wel prima.
het toilet maak ik met zout en beetje azijn en wat zeep schoon, lucht/toiletverfrissers doen we hier niet aan en ik heb liever dat ze goed drinken dan drinken in een vorm zoals ik dat wil..
Plaats reactie