Klein huisje, maar wel een kat?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ben en Judith
Kitten

Klein huisje, maar wel een kat?

Bericht door Ben en Judith »

Hallo iedereen,

wij willen graag weten of het verstandig is om een kat/kitten te nemen op 60m2 en waar hij niet naar buiten kan. We hebben al vaak gehoord om het niet te doen, maar we willen het wel graag.
heeft iemand advies/suggesties?

Groetjes Judith en Ben
Adriana

Re: klein huisje, maar wel een kat?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum!
er zijn vrij veel berichten en ook topics over kleinbehuisde katten en in jullie geval zou ik niet voor een kitten maar voor een jong volwassen (?missch) asielkat gaan, die zijn al veel rustiger en sjezen en slopen minder.
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Ja joh, kan best. En wat Adriana zegt, een wat oudere (of inderdaad jong volwassen) kat die minder hoeft te keten. De asiels zitten vol leuke katten!
Let wel op dat je een kat neemt die goed alleen kan zijn, of neem er twee (bij kittens in ieder geval).
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ook voor 2 gaan.
Ten eerste omdat je veel kans hebt dat de kat op zijn eentje zijn energie op zo'n kleine ruimte niet gaat kwijt raken (tenzij je een heel erg oude kat neemt). Met z'n tweeën kunnen ze dat al op elkaar. ;-)
En ten tweede omdat er dan iets gebeurt als jullie niet thuis zijn, en 's nachts. Dan is er iets om naar te kijken, tegenaan te gaan liggen, kortom interactie mee te hebben.
Ze zullen vast ook wel naar buiten kunnen kijken, maar een andere kat geeft toch meer afwisseling in zo'n ruimte dan je met inrichting ooit kan doen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

overleg gewoon even met het asiel. die kunnen je vertellen welke kat wat rustiger is en welke evt solist is. als ze gewend zijn aan andere katten dan zou het zielig zijn alleen, maar als je een lekkere bankhanger vind die alleen moet zijn (om wat voor reden dan ook) zou toch ook ideaal zijn.
zolang de vooral kijkt naar wat de kat zijn behofte is, is er niks aan de hand. wat mijn voorgangsters ook al schrijven, kies dan geen kittens. die zijn zo druk en hebben ruimte nodig om te spelen. kies eenkat die bij jullie past. er zijn genoeg katten die nooit buiten komen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar

Bericht door achtpuntzes »

hier zit ik met 3 poezen op nog minder vierkante meters en dat gaat erg goed;

Mijn ouders hebben 1 poes op ook zo weinig vierkante meters en ook dat gaat goed...

zowel de mijne als de poes van mn ouders kunnen niet naar buiten (flatwoning)

ik moet er wel bij zeggen dat mn ouders al in de vut zijn en er bijna altijd iemand thuis is daar... anders lijkt het me juist wel zielig, een kat in een kleine ruimte de hele dag alleen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie