Aankopen of niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
commando1124
Kitten

Aankopen of niet?

Bericht door commando1124 »

hey, ik heb een vraagje. ik denk er aan een kitten aan te schaffen maar nu zit ik voor het volgende dilemma:
1.ik koop de kitten dit weekend en ik kan 3 weken voltijds mij met hem bezighouden MAAR daarna ga ik een week op vakantie.
2.ik koop hem na mijn vakantie maar dan kan ik maar 1 week voltijds met hem bezig zijn
(dan is vakantie gedaan)
daarna moet ik hem thuislaten (ik zie hem wel nog 's ochtends en 's avonds)
wat moet ik doen???
alvast bedankt
nellebel
Tijger
Tijger

Re: aankopen of niet ???

Bericht door nellebel »

om te beginnen 2 kittens nemen en niet 1. vooral als je veel weg bent is het wel belangrijk dat het beestje niet alleen is. en dan gaat hij zich ook niet vervelen (kan je uit ervaring vertellen dat dat niet prettig is voor je meubilair en je lichaam/ handen/ voeten e.d. als je 1 kat hebt die zich verveelt)
E nverder belangrijk om te weten, hoe regel je de opvang tijdens je vakantie? zou je hem dan wegbrengen of kan hij thuis blijven en komt er iemand oppassen.
Als hij thuis kan blijven lijkt het me niet zon probleem, maar als je hem dan moet wegbrengen zou ik nog eventjes wachten met ophalen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en helemaal eens met Wendy.
één kitten in eenzame opsluiting is niet goed voor de ontwikkeling van het kitten en ons advies is altijd neem er twee. ze ontwikkelen zich veel beter als ze samen zijn, mentaal en lichamelijk. ze slopen minder en vragen wat minder aandacht, die ze toch al niet krijgen omdat je veel weg bent. betaal desnoods pensionkosten maar probeer zeker de eerste tijd zelf intensief in de buurt te zijn. dat is ook veel beter voor jullie hechting. en ik neem aan dat je voor die eenzame week goeie opvang hebt geregeld want kittens zijn kwetsbaar, zowel met kattenkwaad als lichamelijk..
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Wij gingen 9 dagen nadat de kittens kwamen een week weg.
Heel vervelend, maar niet anders te regelen helaas (ze mochten niet langer in het gastgezin blijven en wilden ze niet nog 2 weken in het asiel zetten).
Mijn moeder is toen zo lief geweest om een weekje hier op te passen. Vond zij ook niet erg, want we wonen in een mooie omgeving. Dat was ideaal.
(En ik zou ook een kitten erbij aanraden).
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
commando1124
Kitten

Re: Aankopen of niet?

bedankt voor de reacties. ik was wel nog even vergeten zeggen dat hier in de buurt zeer veel katten zitten (zelfs twee bij de buren) en we wonen meer landelijk dan stedelijk dus de kat zou vooral buiten zitten
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ja maar in het begin mag hij/zij toch nog niet naar buiten. je zult sowieso opvang moeten regelen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Anders loopt hij/zij namelijk weg. Hij ziet jouw huis dan nog niet als zijn huis en gaat op zoek naar zijn oude huis.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, of ze nu buiten mag of niet, daar heeft die opvang niets mee te maken.
Kittens kan je toch niet dagelang buiten steken? Wat als het nu dagen aan een stuk gaat gieten, dan zijn ze toch zo doodziek?
En ook buiten moeten ze toch eten en vers water krijgen?

Ze moet zowiezo eerste maanden binnen blijven (liefst zelfs tot na castratie, om zeker te zijn) maar zelfs als dat niet zo zou zijn, moet je ze toch proberen binnen houden. Stel dat ze ziek of gewond raken, dan kan iemand ze buiten nooit te pakken krijgen. Die krijgt ze meestal zelfs niet te zien, dus je zou zelfs niet weten dat er wat is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
commando1124
Kitten

ok bedankt
Momo2
Kitten

Bericht door Momo2 »

Heb je misschien nagedacht over een oudere kat? Niet perse 10 jaar maar een kitten heeft veel aandacht nodig..
Leukste katten profielen site van Nederland! http://www.fellowcats.nl
commando1124
Kitten

ik heb al genoeg katten opgevoed om te weten hoe het moet maar bedankt
Plaats reactie