Ik heb even een vraagje en jullie kattenkenners kunnen mij er hopelijk bij helpen.
Sinds enige tijd heb ik een jong katertje in huis. Ik heb al een lieve rode kater van een jaar in huis en omdat ik alleen woon, werk en dus niet altijd thuis ben merkte ik dat hij toch wel behoefte had aan een vriendje. Dus nu heb ik een nieuwe kitten in huis. Ook een lief katje en ze zijn hele dikke vriendjes samen spelen, rondrennen, knuffelen en de grote wast de kleine ook en de kleine mag zelf ' sokkeren' bij hem (dus wat ie bij zijn moeder doet als ie gaat drinken). De kitten doet alles verder goed en is soms een beetje stout.
Alleen merk ik dat hij niet echt aanhalig is, als ik m wil aaien schrikt hij van de hand die op m afkomt en hij komt niet bij me liggen, wel in me buurt op de bank of aan t voeteneinde van het bed maar hij wil niet echt knuffelen. Het rare is alleen als ik m drie keer aai hij onwijs hard gaat knorren (echt als een motortje) hetzelfde wat hij doet als de grote kat m aait.
Hebben jullie tips hoe ik ervoor kan zorgen dat ik m kan aaien en knuffelen zonder dat ie 'bang' wordt of dit als vervelend ervaart?
Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis