Ik ben nieuw hier en wie ook nieuw is is mijn kitten Skitzo die ik gisteren heb opgehaald. Ze is echt zo ontzettend leuk en lief. Ze ligt op dit moment onder mijn kin half te slapen. Gelukkig want als ze wakker is dan helpt ze me met typen en zorgt ze ervoor dat de muiswijzer niet van het beeldscherm verdwijnt

Ik en mijn vriend waren al jaren aan het praten over het willen van het kitten zodra we zouden gaan samenwonen. We wilde er dan één de wit was met twee verschillende kleuren ogen. Ik weet dat dit een combinatie van uiterlijke kenmerken is waarbij de kat vaak doof is. Daarom ben ik ook (onder andere via marktplaats) expres op zoek gegaan naar een kitten die niet doof was. Ik had er één gevonden, en de verkoopster verzekerde mij dat ze niet doof was. Ik helemaal in de wolken natuurlijk. 120 euro en vier uur reizen verder viel me op dat ze behalve heel leuk, gekkig en aanhankelijk toch niet echt reageerde op mijn stem of ander geluid....thuis merkte ik dat schreeuwen, stampen, klappen en slaan of stampen op de grond geen effect had. Ook niet als ze lag te slapen. Haar oortjes bewegen ook niet.
Geen twijfel mogelijk dus, deze kitten is zo doof als een kwartel. Nu is dit voor haar natuurlijk een goed thuis want wij wonen op een flat op vier hoog, en de kitten kan hier dus niet naar buiten.
Ik ben alleen als de dood dat ze, ook na een week of twee nog, niet ophoudt met haar gemiauw. Ongelofelijk wat voor volume er uit zo'n klein beestje kan komen! Ze doet het alleen op het moment dat ze mij of mijn vriend niet ziet. Pas als wij ons hoofd om het hoekje steken van de kamer waarin zij is, is ze weer stil. Ik heb haar dus ook de hele nacht bij me gehad, maar om 05:45 besloot mevrouw dat er genoeg geslapen was. Dan gaat ze achter een stoel zitten of onder het bed, en maar miauwen...Ben toen maar met haar naar beneden gegaan.
Denken jullie dat dit ook nog een beetje zoeken naar haar moeder/zusje is? Of is dit iets wat blijft...Het houdt voor mij in dat ik niet eens durf te gaan douchen ofzoiets, omdat ze binnen drie minuten aan het janken slaat. Vind het ook zo zielig om haar dan maar te laten gaan en het te negeren of te straffen door haar in haar nekvel te grijpen. Moet ik afwachten of...
Het is mijn eerste eigen kat en ben nog een beetje onzeker of ik alles wel goed doe, en wil echt het beste voor haar. Ik zit ook nog in twijfel wat ik moet gaan doen i.v.m. de vrouw waarvan ik de kitten gekocht hebt. Ik wilde écht geen dove kat. Maar deze is zo leuk dat haar wegdoen buiten de opties valt. Maar is het raar als ik een deel van mijn geld terugvraag? Ik bedoel, ik heb haar gekocht onder 'valse voorwendselen', en voor een student is 120 euro toch een aardig bedrag. En mijn laatste vraag, dat opschrokken van haar eten...doen kittens die uit een nest met broertjes en zusjes komen dat vaker? Ik had gehoopt gewoon altijd een bakje met brokken voor haar te kunnen neerzetten zodat ze altijd kan eten maar ze eet alles gelijk op.
Ik ga a.s. maandag naar de dierenarts met haar voor haar vaccinaties etc.
Oke, tis nogal een lang verhaal geworden zie ik:D maar alvast bedankt voor eventuele reacties!