Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Smartini
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:09

Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Smartini »

Hoi allemaal,

Toch maar even aangemeld op het forum omdat ik wat vragen heb!
Mijn maine coon poes is nu 49 dagen zwanger. De afgelopen dagen heeft ze hele heftige diarree gehad. Dit is nu wel weer wat minder. Nu is het alleen zo dat ik de kittens opeens niet meer voel... Eerst voelde ik ze echt super goed, maar de afgelopen 3 dagen helemaal niks meer... Moet ik mij nou zorgen maken? Kennen jullie dit? De da reageerde beetje nonchalant.... 'als de kittens niet meer leven, moeten ze hoe dan ook natuurlijk geboren worden'...
Graag jullie advies/tips/ervaringen/gerustelling etc:)
Dank je!
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Zwangere maine coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Anne_Zwarts »

Lekkere DA dan! Hij heeft wel een punt, maar jeetje... een beetje onderzoek naar hoe het met de kittens is kan echt geen kwaad hoor. Ik raad je aan om een andere DA op te zoeken en die te vragen hoe het is met de kleintjes.
Weet je ook wat de oorzaak van de diarree was? Misschien was je kat ziek en heeft ze de kittens met hun slechte weerstand aangestoken.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwangere maine coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door pearlsofpassion »

:grin: Ik weet niet wat het kan zijn, maar ik weet wel dat kittens in de buik niet 'aangestoken' worden. Net omdat ze de weerstand van de moeder ook ontvangen.
Maar los daarvan, kan het wel iets zijn dat dodelijk is voor de kittens (wat natuurlijk ongeveer op hetzelfde neerkomt).
Ik hoop dat je het gewoon verkeerd gevoeld hebt, maar ik zou toch ook snel naar een DA gaan.
En minstens een echo, lijkt me...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Zwangere maine coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Anne_Zwarts »

Net als bij mensen hebben katten ook een navelstreng waarmee voedingsstoffen en zuurstof worden aangevoerd en afvalstoffen worden afgevoerd. En ook hierbij is het mogelijk dat er ziekteverwekkers meekomen.
Het ongeboren kitten kan hierdoor dus echt wel wat meekrijgen, denk aan rode hond bij de mens. Voor de moeder niet dodelijk, ze wordt alleen heel ziek, maar voor de kleintjes in de buik heel goed dodelijk.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zwangere maine coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum en langs de dierenarts of een andere dierenarts voor een echo lijkt me.
en als je dat om één of andere reden niet wilt, dan zal de natuur verder gewoon zijn gang wel gaan.

het kan ook nog zijn dat dit inmiddels is gebeurd, vandaar die diarree, we hebben hier een topic over zwangerschap en dode kittens, via de zoekfunctie zelf maar even zoeken en inlezen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwangere maine coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, dat bedoel ik ook.
Sommige ziektekiemen kunnen erdoor, maar dan komen de immuunstoffen er ook meteen door. Er is maar 1 soort globulines die niet door de moeder-baby barriëre geraken, omdat ze te groot zijn. Virussen kunnen daardoor, maar bacterien zie ik dat nog niet doen. Dus het is niet dat ze geen weerstand hebben, ookal komt hij niet van henzelf.
Ze kunnen echter wel sterven aan een ziekte bij de moeder, of vervormen of zo. Maar het is dus niet zo simpel als geen weerstand.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Pocahontas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:32

Re: Zwangere maine coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Pocahontas »

Aangezien je al naar de dierenarts bent gegaan, neem ik aan dat er niets aan de hand is. Overigens is het normaal dat er na 4 weken "stilte"in de buik komt.( Dus persoonlijk vind ik dat je heel lang een beweeglijke buik hebt gezien.) Vlak voor de geboorte zie je plotseling weer leven.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb net gelezen dat je vanaf 6 weken pas beweging ziet in de buik...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Smartini
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:09

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Smartini »

Heel erg bedankt voor alle berichten! Ik denk dat ik het maar gewoon even afwacht.. @ Pocahontas het stelt me gerust dat het blijkbaar vaker voorkomt dat er vlak voor de bevalling opeens een 'stilte' is.. Ze is nu trouwens net iets meer dan 7 weken zwanger.. Vanaf volgend weekend kan het dus gebeuren, zo spannend zeg!
Groetjes!
Smartini
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:09

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Smartini »

Update (misschien zijn er mensen die het interessant vinden;)): ik voel en zie de buik nu volop bewegen:) niks aan de hand dus denk ik... Wat een opluchting. Ze is nu 63 dagen zwanger, dus ze kan elk moment bevallen.... Ze heeft vandaag de hele dag gelegen en ze eet opeens een stuk minder.. Haar buik gaat alle kanten op. Gaat niet lang meer duren denk ik.. Spannend!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Catfish »

Fijn dat je een update geeft!
En super dat het goed gaat.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Smartini
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:09

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Smartini »

Ze is aan het bevallen! De eerste is geboren:)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Zuri »

Spannend!!!! Veel succes en veel plezier!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Smartini
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:09

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door Smartini »

Het zijn er ondertussen al 6.. Erg veel voor een eerste nestje volgens mij. Hopelijk is het klaar, kan ze lekker rusten. Ze doet het verder heel erg goed.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwangere Maine Coon, geen gevoel meer in buik

Bericht door pearlsofpassion »

Wow, daar gaat ze haar handen aan vol hebben! Wat fijn dat alles goed gaat.
Zijn er (ervaren) tantes die een handje kunnen toesteken, of eerder een tong en een pootje?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie